Gry komputerowe

Daniel Erickson o systemie konwersacji

CVG.com

Daniel Erickson, główny projektant gry The Old Republic w wywiadzie udzielonym redakcji serwisu Computerandvideogames.com (CVG), uchylił rąbka tajemnicy odnośnie systemu konwersacji w grze.

Będzie ona wzorowana na tych z "Mass Effect", stwierdzili twórcy po zobaczeniu owego RPG-a "w akcji".

Wcześniej system konwersacji miał być podobny do tego z "Dragon Age" - mówi Erickson. - Bohater gracza miał być niemy ze względu na to, że udźwiękowienie wiązałoby się z olbrzymimi wydatkami i było skomplikowane. Trzeba byłoby zatrudnić obsadę złożoną z 16 najlepszych aktorów i długo nie wypuszczać ich ze studia.

"Mass Effect" pojawił się kiedy nasza gra była we wczesnej fazie produkcji. Pamiętam, że poszedłem do Jamesa Ohlena, głównego projektanta obu części "Baldur's Gate", "KotOR-ów" i "Dragon Age". Zobaczyliśmy "Mass Effect" i powiedzieliśmy sobie "Ok, nie mamy wyjścia". Zebraliśmy się więc razem z przedstawicielami LucasArts i pokazaliśmy im kawałek TOR z głosem i bez niego.

Pomyśleliśmy, że się nie zgodzą ze względu na duży wydatek z tym związany. Mówiliśmy sobie: "To głupie, że chcemy spróbować czegoś takiego z MMO". Ale wszyscy się zgodzili. A więc postanowiliśmy tak zrobić.

"Mass Effect" zmienił oblicze gier, bo gracz był bohaterem. Był najbardziej interesującą postacią na ekranie - miał najlepsze teksty i to było bardzo fajne. W związku z tym stworzyliśmy system konwersacji od nowa. To, co zobaczycie na ekranie, sposób opowiadania historii, jest identyczne z tym, co znalazło się we wspomnianej grze.


Przypominamy, że wszystkie newsy związane z grą znajdziecie w naszej bazie danych.

Temat na forum



Tagi: Daniel Erickson (13) The Old Republic (481) Webdoc (106)

Komentarze (12)

To ci nowina, pierwszy filmik, który to zdradzał i prezentował pełny system konwersacji wyszedł... w lipcu 2009. Potem było już tylko ze 20 filmików, w których się to powtarzało :) Redakcja tego CVG zbiera same nowinki ^^ Ale żarty na bok, jak na razie system zapowiada się bosko. Ciekawe czy postacie czy to graczy, czy Companions czy inni NPC będą poza normalnymi dialogami rzucali po prostu jakieś komentarze w powietrze, jak chociażby w Baldur's Gate czy wielu innych grach.

Nazywam się Pwn_Jedi_Pl, a to mój ulubiony sklep na Coruscant

wzorowanie się "na Szepardzie" to idea wszech miar słuszna !

Sebo250 -> w sumie nie jest mowa o samych dialogach, ale o systemie konwersacji, więc spodziewałbym się, że jak już kopiują to wszystko.

Ciekawą rzecz dodali do 'Old Republic'. Dzięki temu będzie większa przyjemność grania.

dokładnie,mam nadzieję że Bioware wytyczy nowe ścieżki w grach MMO

Dialogi w pełni udźwiękowione to rozumiem. Taka jest przyszłość MMO.

Mowa jest o dialogach wypowiadanych przez naszego hero a nie jakies qte;)

Taa, motyw z interaktywnymi zachowaniami w ME2 był wspaniały -> wyrzucenie najemnika przez okno przepiękne, wspomniane już pobicie reportera ;-)

Fajny będzie ten tryb konwersacji, skoro wzorowany na Mass Effect. Będzie wajnie.

Jeżeli porównują tą grę do Mass Effect, to chcę tak jak Shepard pobić reportera <3

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować:

Login:
Hasło:

Archiwum wiadomości dla działu "Gry komputerowe"

Loading..

Ustawienia


Ustaw kolejność w prawej i lewej sekcji.
Możesz przesuwać elementy również pomiędzy nimi.