Gry komputerowe

Animacje w "The Old Republic"

SWTOR.com

Wczoraj na stronie gry "The Old Republic" ukazał się artykuł, w którym jeden z animatorów opowiada jak powstają przerywniki filmowe.

Nazywam się Andrew Lauretta i pracuję jako animator dla BioWare już 3 lata. Opowiem jak powstaje animacja dla jednego z wielu przerywników filmowych w TOR.

Po pierwsze animator konsultuje się z projektantami przerywników filmowych co do tego, jakie akcje mają wykonać aktorzy, którzy mają zostać sfilmowani w studiu gdzie ludzie noszą na sobie kostiumy przylegające do skóry i do tego mają na sobie piłeczki do ping-ponga. W przypadku tej sceny potrzebowaliśmy animacji bohatera, który ma użyć pchnięcia Mocą do pozbycia się kilku steażników i zabić paru Huttów. Każda akcja wykonana przez człowieka, od wyciągnięcia ręki do przewrócenia się strażników musiała zostać nakręcona indywidualnie. Nie da rady zmieścić aktora w kostium Jabby i uzyskać dobry rezultat, więc w tym przypadku Huttowie musieli zostać animowani ręcznie.

Jest kilka różnic między animacją ruchu a animacją ręczną. Ta pierwsza jest tym, na co wskazuje jej nazwa: ruchy aktora są przechwytywane przy użyciu kostiumu i przetwarzana na dane, których możemy użyć, by stworzyć poruszającą się postać. W rezultacie otrzymujemy naturalną i realistyczną animację. Animacja ręczna polega na tym, że animator używa postaci jak figurki. To znaczy, tworzymy serie póz z niewielką pomocą komputera, aby poprawić ruch między pozami.

Zanim udamy się do studia, musimy uważnie wybrać aktorów. Jeśli chcemy stworzyć dużo walki, używania mieczy świetlnych, skoków itp. wybieramy profesjonalnych kaskaderów. Jeśli chcemy mieć nieco stonowane gesty przy rozmowach, znajdujemy kogoś, kto umie grać. Przy okazji, aktorzy muszą mieć taki sam wzrost jak postacie w grze.

Kiedy już odzyskamy dane z animacji ruchu, wygląda to tak:



To dość surowe, prawda? Zauważcie, że miecz świetlny nie zawsze jest tam, gdzie potrzeba, a strażnicy skaczą, zamiast zostać powalonymi przy użyciu Mocy. Czas między poszczególnymi akcjami jest wyłączony, więc potrzeba trochę choreografii. Potrzeba czasu, żeby wszystko było jak należy, ale to i tak szybsze niż ręczne animowanie wszystkiego od początku.

Kiedy już dopracujemy ruchy ludzi, przychodzi czas na Huttów. Ponieważ postać gracza jest tu ważna, postanowiliśmy animować Huttów na samym końcu, uwzględniając czas reakcji postaci i jej ruchy. Z jakiegoś powodu owi biedni Huttowie muszą zostać zabici. Jak na tak potężnych gangsterów, są tchórzliwi kiedy przychodzi im stawić czoła swojej moralności, więc muszą odpowiednio reagować. Gdy strażnicy zostają zabici, jeden z Huttów podnosi ręce w próżnym geście obrony. Ponieważ drugi ma trochę czasu zanim zostanie posiekany, postanowiłem, że spróbuje uciec. Oczywiście daleko nie zajdzie. Kiedy już jestem zadowolony z tego jak wyglądają, do sceny dołączam kolejne postacie.



Gdy już wszystko zostanie zaaprobowane, nasza praca się kończy i animacje dostają specjaliści od przerywników filmowych, którzy implementują je do gry. Dodają odpowiednie środowisko, światło itp. Powstaje scena, która zostanie odtworzona, jeśli zdecydujesz się zabić tych Huttów. Wybierz mądrze...


Przypominamy, że wszystkie newsy związane z grą znajdziecie w naszej bazie danych.

Temat na forum.



Tagi: Webdoc (106)

Komentarze (15)

wygląda wyśmienicie

właśnie zamówiłem książek z NEJa za 200zł :P ale i tak popieram abonament, F2P to ściema, w grach mmo ambitniejszych od tych facebookowych zawsze są jakieś ukryte koszta.. ktoś na PAXie mówił, że 15$ za miesiąc, ale nie pamiętam gdzie, w każdym razie potwierdzone... co do filmiku - zawsze myślałem, że trudno zabić Hutta :/ kreatywny lore psiakrew

@Seller, Qui-gonpl -> nie mam nic do ludzi, których nie stać na abonament bo mi się też jakoś specjalnie nie przelewa i pewnie będę grał ze 2 miesiące na rok, jak większość osób. Mam "coś" nie do osób, które nie zagrają ze względu na abonament, ale do osób, które zjeżdżają grę jako taką, bo jest płatna i dyskredytują jej poziom jako taki. A abonament to nie jakiś kosmiczny wydatek, popracuję sobie w wakacje, trochę sobie odłożę, niecała stówa raz na rok to nie majątek. I tak na SW wydaje stosunkowo mało kasy, bo jakoś nie mam parcia, żeby kupować każdą pozycję, która ukaże się na polskim rynku. A są osoby, które zaopatrują się w każdy możliwy komiks i książkę. I też narzekają na abonament.

EDIT: W DA II są napisy, ale takie na odwal, żeby było. Pewnie teraz pomyślą, że jak MMO to nie trzeba

Tłumaczenia nie będzie, bo za dużo z MMO zachodu, a już Dragon Age'a II se odpuścili

Oby to miało abonament to było by cudnie :>

@Mistrz Seller ale jak nie chcą tłumaczyć,to nie bedą....

Mariobaryla>>> Wszystkie gry Bioware były po polsku, więc i ta powinna. Nie każdego stać na abonament, zwłaszcza, że sama gra będzie pewnie droga. Poza tym powinni najpierw skończyć KotORa, bo druga część miała otwarte zakończenie i ta historia nie została dokończona.
Poza tym gra za bardzo wzoruje się na czasach sagi. Mogli sami coś wymyślić.

Co do premiery, to jeżeli miałaby nastąpić na wiosnę to już dawno gra byłaby reklamowana.

Mariobaryla - masz jakiś problem z ludźmi, których nie stać na to, żeby wykupywać abonament? Myślisz, że wszyscy mają kupę kasy i nie muszą oszczędzać na wszystkim?

Jasna sprawa, też wolę poczekać nawet i do jesieni byle wszystko było ok. Abonament to dla mnie nie problem jeżeli oczywiście będą to rozsądne stawki.

Gra ma być wydana w fiskalnym 2011, a ten zaczyna się 1 kwietnia - wiosna była podawana jako data "minimalna". W tym momencie niemal pewne jest, że nie wyjdzie przed 1 lipca. Pewnie na jesień. Mnie to cieszy, bo bardziej dopracują, a ja wolę poczekać na w miarę dopieszczony produkt, niż dostać wcześniej crapa, do którego codziennie będą wychodzić łatki po 1GB :) Na tej samej konferencji, z której wywnioskowano, że będzie po 1 lipca, EA puściło też info, że trwają przymiarki do przejścia w częściowo zamkniętą, a potem w otwartą betę. Pozostaje nam czekać na E3, bo podobno w tym roku ma tam paść więcej informacji, niż kiedykolwiek. Nie ma co się spieszyć, jeszcze się wszyscy nagrają (poza Pewnymi Osobami, które nie są w stanie strawić obecności abonamentu (lol), braku polskiej wersji (lol) czy skreślają grę na starcie za samo bycie MMO (lol)). No, lol ;p Niektóre gry powstają jeszcze dłużej, są po prostu ogłaszane np. z rok przed premierą. A tak przynajmniej od 3 lat jesteśmy zasypywani informacjami i wiemy masę rzeczy o samej grze, jak i o realiach fabularnych, więc zaczynając rozgrywkę, każdy będzie wiedział co się dzieje, a nie jak w niektórych grach, gdzie w momencie startu nie za bardzo wiadomo o co kaman, jeśli w ogóle o coś chodzi ;p

Wiosna jeszcze w pełni nie nadeszła więc miejmy nadzieje ;D

miało być na wiosnę, zanosi się na jesień :/

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować:

Login:
Hasło:

Archiwum wiadomości dla działu "Gry komputerowe"

Loading..

Ustawienia


Ustaw kolejność w prawej i lewej sekcji.
Możesz przesuwać elementy również pomiędzy nimi.