Gry komputerowe

Jeszcze o klasach zaawansowanych

SWTOR.com

Dziś na stronie gry "The Old Republic" ukazała się wypowiedź Georga Zollera, głównego programisty odpowiedzialnego za walki. Opisał on jak zmieniała się koncepcja klas zaawansowanych (KA) przez ostatnie kilka miesięcy.

Klasy zaawansowane dostępne będą od poziomu 10. Wybrać je będzie można na "rodzinnej" planecie swojej frakcji, tj. na Coruscant albo Dromund Kaas. Jeśli gra się np. rycerzem Jedi dostępne będą klasy Strażnika i Obrońcy. KA zdobyć można będzie na 3 sposoby: u trenerów klasy podstawowej (np. Wojownika Sithów), u trenerów klasy zaawansowanej (tu Wojownik stanie się Łupieżcą [Marauder]) albo przez wykorzystanie punktów drzewka KA.

Każde z drzewek daje dostęp do aktywnych zdolności (są one dodawane do paska zdolności i można je wykorzystać podczas gry). Są także zdolności pasywne, włączone cały czas. Dzięki nim można wzmocnić podstawowe zdolności.



Ważną rzeczą jest, że wybory dokonywane w drzewku nigdy nie odejmują niczego z podstawowych zdolności, a wzmacniają je i dodawane zostają do "arsenału" postaci.

Wyobraźcie sobie Wojownika Sithów, który posiada KA Niszczyciela [Juggernaut]. Wybiera, że nauczy się uścisku Mocą. To wzmocniona wersja duszenia, która potrzebuje kilku sekund na aktywację aby zostać zdolnością używaną już na stałe. Należy do drzewka "Nieśmiertelności". Powoduje to, że Niszczyciel może walczyć z kilkoma wrogami naraz, jako że ci, których dusi nie tylko odnoszą obrażenia ale i nie mogą się ruszyć.

Z drugiej strony Łupieżca i jego KA może wybrać walkę z bliska (należącą do drzewka "Unicestwienia"), która pozwala zniwelować do 8 metrów szarżę Mocą. Dzięki walce z bliska Łupieżca zamiast rozpocząć walkę szarżą, może użyć jej wielokrotnie podczas bitwy - czyni to z niego wojownika poruszającego się szybko od jednego wroga do drugiego.

Zarówno Niszczyciel jak Łupieżca posiadają dostęp do drzewka "Gniewu". Pozwala ono zwiększyć kontrolę, mobilność i zadawanie obrażeń. Te cechy są pożądane w obu KA. Przykładem takiej zdolności z "Gniewu" jest zgniatanie Mocą, które łamie wszystkie kości w ciele przeciwnika.

Treningowe punkty do rozdzielenia są ograniczone, więc trzeba dobrze się zastanowić. Można zmienić punkty zdolności i eksperymentować aby znaleźć najlepiej pasujące do stylu gry. Specjalizacje można rozdzielić między trzy drzewka, a można też wszystkie wrzucić w jedno.

Klasy zaawansowane poszczególnych postaci:

I. Łowca nagród

Łowca nagród może zostać Najemnikiem i Technikiem. Drzewka klas zaawansowanych to: Ochroniarz, pozwalający wcielić się w medyka jeśli zajdzie taka potrzeba oraz Zaawansowany Prototyp, które dzielą obie klasy. W tym drzewku można będzie ulepszyć miotacz ognia, dzięki czemu będzie można się obracać podczas używania tej zdolności.

II. Agent Imperium

Zdolności z drzewka Snajpera zostały zmienione podczas testów, aby można było zaimplementować je do walki PvP (gracz na gracz). Snajper może się teraz okopywać, dzięki czemu uniknie ataków, które poprzednio mogły go wyrzucić z kryjówki. Zyskał też zdolność używania min, które przewracają wroga, znajdującego się daleko od Snajpera.

Agent Operacyjny uzyskał możliwości mniej skoncentrowane na chowaniu się. Jest on teraz zdolny do walki na średnią i małą odległość, używa generatora pola maskującego aby zbliżyć się do wroga i zadać cios energetycznym ostrzem.

III. Rycerz Jedi

W przypadku Strażnika również zmieniono jedno z drzewek. Może teraz zadawać obrażenia używając pojedynczego miecza świetlnego. Poprzednio jedyną rolą jaką mógł "odegrać" był tank.

Obrońcę mogą wybrać te osoby, które lubią zadawać obrażenia. Różnorodność między drzewkami została zwiększona, dzięki czemu można specjalizować się w różnych sposobach zadawania obrażeń.

IV. Negocjator Jedi

KA u niego to Cień i Mędrzec.
Klasa Cienia pozwala na obronę mieczem świetlnym i używanie Mocy.

Testy sprawiły, że Rzut Mocą powodujący upadek na ziemię i obrażenia u przeciwnika został zmieniony na możliwość rzucania wieloma różnymi obiektami we wroga.

V. Przemytnik

Klasy zaawansowane to Rewolwerowiec i Łajdak.

W jednym z filmików z PAX East pokazano lecznicze zdolności przemytnika, ale nie zapomniano o walce z użyciem broni. Drzewko Żołnierza zostało zmienione i powiększone o zdolności pozwalające na lepsze wykorzystanie go w walce PvP.

Zdolność klasy Rewolwerowca, czyli Ciągły Ogień została zmieniona co pozwoli na kierowanie ogniem podczas gdy zdolność jest aktywna. Podwyższa to nieco ryzyko dla tych Przemytników, których nie obchodzi w co trafią.

VI. Inkwizytor Sithów

Tutaj zaawansowanymi klasami są Zabójca i Czarownik.

Zabójca może teraz używać drzewka "Ciemności", które zawierają zdolności poprawiające obronę mieczem świetlnym i zadające obrażenia na obszarze działania.

Obie klasy dzielą drzewko "Szaleństwa". To drzewko zostało zmodernizowane aby można było zadawać obrażenia zarówno na dystans jak i w walce wręcz.

VII. Wojownik Sithów

Jak już było wspomniane, KA to Łupieżca i Niszczyciel.

Niszczyciel zyskał drzewko, które skupia się na zadawaniu obrażeń pojedynczym mieczem, jak w przypadku Strażnika Jedi. Poprzednio zadawanie obrażeń było domeną Łupieżcy.

Drzewko Łupieżcy również zostało zmienione, dzięki czemu tą klasą zaawansowaną można grać w różnym stylu. Zyskał również zdolność kamuflażu - pozwala to na krótkotrwałą walkę będąc niewidocznym.

VIII. Żołnierz Republiki

Tutaj klasy to Strażnik i Komandos.

Jak w przypadku łowcy nagród, Komandos ma teraz możliwość dostępu do drzewka leczenia. Przykładem może być Zaawansowana Sonda Medyczna, która pozwala ocenić stan zdrowia postaci. Może ona też być ulepszana i dzięki temu postać zyskuje ochronę przez jakiś czas dzięki specjalnemu ekranowi chroniącemu ją.



Przypominamy, że wszystkie newsy związane z grą znajdziecie w naszej bazie danych.

Temat na forum.



Tagi: The Old Republic (481) Webdoc (106)

Komentarze (5)

trochę za słabo podkreślone, że Consular i Inquisitor mają teraz tanking spec :) to główna sensacja

wygląd super
ja raczej wybrałbym łowcę nagród
Rycu => a mi obrazki się powiększają:p

Oj, będzie się działo :P

Coś mi się nie chcą powiększyć obrazki jak na nie klikam, ale w mniejszej skali też fajnie wyglądają. Co do klas zaawansowanych to wszystkie są bardzo ciekawe i nie wiem którą wybrać.

No, całkiem dobrze to wygląda. Widać, że to testowanie wnosi coś większego niż tylko małe, ledwo widoczne "updateciki", że się tak wyrażę :)

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować:

Login:
Hasło:

Archiwum wiadomości dla działu "Gry komputerowe"

Loading..

Ustawienia


Ustaw kolejność w prawej i lewej sekcji.
Możesz przesuwać elementy również pomiędzy nimi.