Zemsta Sithów

P&O 130: Co się stanie z konceptami?



Tym razem pytanie logistyczne, na które odpowiada Ryan Church. Powstało ono w czasach, gdy „Zemsta Sithów” była ostatnim filmem na horyzoncie, a plotki o ewentualnych serialach jeszcze nie nabrały realnego kszatłtu.

P: Przy poprzednich Epizodach nieużyte koncepty zachowywano i czasem wykorzystywano w przyszłych filmach. Co się stanie z nieużytymi konceptami z Epizodu III, skoro to ostatni film?

O: Mam nadzieję, że znajdą się inne formy do wykorzystania kreatywności i inspiracji Departamentu Sztuki. Ja osobiście żywię nadzieję, że jest jakaś droga choćby przez książki, DVD czy wystawy, by fani mogli zobaczyć ten niesamowity wkład pracy i pomysły, które stworzyliśmy pracując przy filmie takim jak ten. George Lucas jak nikt inny, ma obsesję na punkcie archiwizowania i zachowywania rekwizytów czy konceptów z filmu. On kocha te rzeczy.

K: Lucas nie tylko lubi zbierać, ale też wracać do niewykorzystanych wcześniej pomysłów. Jego następcy kontynuują tę tradycję. Okazało się, że niewykorzystane koncepty mogą trafić nie tylko do albumów, ale mogą też zostać wykorzystane twórczo. Tak w grach, komiksach, „Wojnach Klonów”, gdzie dość często goszczą choćby prace Ralpha McQuarriego, jak i nowych filmach. Zwłaszcza, że zarówno przy „Przebudzeniu Mocy” jak „Rogue One” pracuje Doug Chiang. Zresztą w konceptach do VII Epizodu znajduje się pewna inspiracja „Zemstą Sithów”, a dokładniej mostkiem z jednej końcowych scen. Widać to poniżej, z tym, że koncept z „Przebudzenia Mocy” jest lustrzanym odbiciem tego, co faktycznie wyciekło.



Tagi: Epizod VII: Przebudzenie Mocy (684) George Lucas (817) Łotr 1 (362) Ralph McQuarrie (83) Ryan Church (21) The Clone Wars (1194) Zapytaj Radę Jedi (Pytania i Odpowiedzi) (285) Zemsta Sithów (787)

Komentarze (3)

Kłóciłbym się co do faktu "lustrzaności" tego "kadru"... ;)

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować:

Login:
Hasło:

Archiwum wiadomości dla działu "Zemsta Sithów"

Loading..

Ustawienia


Ustaw kolejność w prawej i lewej sekcji.
Możesz przesuwać elementy również pomiędzy nimi.