Bitewniaki

Poradnik prezentowy 2016 - Gry towarzyskie

6

Dzisiaj w naszym poradniku prezentowym mamy coś dla osób, które lubią spędzić czas wraz ze znajomymi przy dobrej grze. Przed Wami nasze rekomendacje na prezent gwiezdnowojennych gier towarzyskich.

Kilka słów od Nilda:
W świecie gwiezdnowojennych gier planszowych licencję trzyma twardą ręką Fantasy Flight Games, którego produkty wydaje u nas Galakta. Szczęściem graczy tworzą oni produkty dopracowane i zyskujące błyskawicznie całe rzesze fanów. W okresie świątecznym polecam przede wszystkim produkty bardziej samodzielne jak poniższe gry.

.


Star Wars Przeznaczenie (recenzja):

ok. 60 zł
ok. 60 zł
ok. 12 zł
(zestaw dodatkowy)



Star Wars Rebelia (recenzja):

ok. 400 zł



Star Wars Imperium atakuje (recenzja):

ok. 380 zł

Nowe statki z "Łotra 1"

Galakta
4

Premiera filmu już za nami, jednak to dopiero początek legendy Łotra. Statki do gry X-wing z nowego filmu są już dostępne w sklepach.

U-wing
Żeby przechytrzyć Imperium i wykraść plany najbardziej niszczycielskiej broni w całej galaktyce potrzeba nie tylko rebelianckiego ducha i wielkich bohaterów, ale także odpowiedniego sprzętu i statków. Zasądź za sterami U-winga razem z Jyn Erso i zaskocz wrogich pilotów zwrotnością i szybkością swojego statku.


Najważniejszym wyróżnikiem nowego statku jest podwójny tytuł Obrotowe skrzydło. Dzięki niemu U-wing jest jednym ze statków najlepiej dostosowujących się do warunków panujących na polu bitwy. Strona ulepszenia oznaczona słowem Atak sprawia, że wartość zwrotności pilota rośnie o 1, a po wykonaniu manewru można odwrócić kartę na stronę, która nie zapewnia tej premii. Dzięki temu pilot U-winga może dowolnie obniżać lub zwiększać swoją wartość zwrotności. Po drugiej stronie znajduje się zdolność, która umożliwia statkowi obrót w miejscu – nie każdy statek to potrafi.


TIE Striker
Za sterami TIE Strikerów zasiadają jedni z najlepszych pilotów Imperium, a same statki nie mają sobie równych. Ta ulepszona wersja standardowych myśliwców TIE posiada zmieniona skrzydła, dzięki którym jest jeszcze szybsza, a także zwiększoną siłę ognia.

Podobnie jak w przypadku U-winga, także TIE Striker otrzymuje swój unikatowy tytuł. Adaptacyjne lotki zwiększają zwrotność statku, pozwalając mu wykonać dodatkowy manewr. Dzięki temu nowy myśliwiec Imperium jest jeszcze zwrotniejszy i jeszcze lepiej dopasowuje się do różnych stylów gry.


Rebelia to bunt
Oba statki są już dostępne w większości sklepów z grami planszowymi i figurkowymi. Nie zależnie od tego, czy grasz w X-winga, czy tylko kolekcjonujesz modele i gadżety związane z Łotrem 1 – nowe statki od Galakty to coś, co powinieneś sprawdzić. Więcej informacji o statkach na stronie Galakty.

Imperium Atakuje - Bespiński Gambit dostępny w sprzedaży

Galakta
1

Lando, Bossk i Blaise wchodzą do baru…


Bespiński Gambit i towarzyszące mu dodatki już dostępne w sklepach!

Bespiński Gambit zabierze graczy do kolejnego niezapomnianego miejsca z uniwersum Gwiezdnych Wojen – Miasta w Chmurach. Pod sprawnym przewodnictwem Landa Calrissiana miasto rozrosło się i zamieniło w zindustrializowane centrum turystyczne. W cieniu zaś toczy się tajemnicza wojna między szpiegami Rebelii i agentami IBB.

Dzięki nowym kafelkom terenu i figurkom gracze będą mogli odtworzyć Miasto Chmurach, razem z jego bogato wyposażonymi kwaterami dla gości, przestronnymi balkonami i przejściami rozciągającymi się na niebotycznej wysokości. Postaci będą przemierzać znajome i przywołujące związane z filmem wspomnienia przestrzenie, biorąc udział w nowych emocjonujących misjach.

Jeśli już mowa o nowej kampanii, to bohaterowie staną przed niezwykle trudnym i ściśle tajnym zadaniem. Agent pracujący dla Landa Calrissiana przeniknął w szeregi IBB i zabezpieczył wojskowe kody, jednak kontakt z nim niespodziewanie się urwał. Istnieje niebezpieczeństwo, że kody znów wpadną w ręce Imperium – tylko zespół odpowiednio wyszkolonych tajnych agentów może temu zapobiec. Tak zaczyna się przygoda, która prowadzi graczy przez wiele nieoczywistych zwrotów akcji i ekscytujących wydarzeń.

Razem z rozszerzeniem do sklepów trafią także małe dodatki z pojedynczymi postaciami, oferujące nowe możliwości i wyzwania dla graczy. Zestawy tematycznie związane są z Bespińskim Gambitem i wprowadzają do gry postaci, które często będą pojawiać się w nowych misjach i rozszerzą wybór w misjach konfrontacji. Figurki, które dołączą do gry, to:

  • Lando Calrissian, Czarujący kanciarz
  • Infiltratorzy IBB
  • Agent Blaise, śledczy IBB
  • Bossk, Urodzony łowca
Więcej o rozszerzeniach można przeczytać na stronie Galakty.

IX fala dodatków do X-Wing już w sprzedaży!

Galakta
2

IX fala dodatków do X-Wing już w sprzedaży! Najnowsza, IX fala zestawów dodatkowych do gry figurkowej X-wing wprowadza nowe statki oraz pilotów znanych z serialu Star Wars: Rebelianci. Motywem przewodnim fali jest dokładne manewrowanie i nowe możliwości złapania i utrzymania wrogów w swoim polu rażenia.


W skład fali wchodzą rozszerzenia:

ARC-170



Dzięki potężnym działom, mocnym osłonom i stanowisku tylnego strzelca świetnie sprawdza się na polu bitwy, mimo tego, że nie należy do najsilniejszych myśliwców. Jego nieodzownym atutem jest rzut dodatkową kością, jeśli atakowany statek znajduje się z przodu, lub zmiana symbolu skupienia na trafienie krytyczne, jeśli cel jest w pomocniczym polu rażenia.

TIE Sił Specjalnych



Dwuosobowy myśliwiec TIE z ulepszonymi systemami obronnymi, dodatkową wieżyczką laserową i wyrzutnią głowic jest bardziej zaawansowaną wersją myśliwca TIE/fo, choć są z pozoru podobne. TIE Sił Specjalnych posiada jednak miejsce na rakiety, dwie osłony więcej i zmieniony wskaźnik manewrów, a poza tym może otrzymać tytuł Szkolenie Sił Specjalnych.

Myśliwiec Protektoratu



Potężny i prosty w użyciu statek z niezwykłą technologią obrotowych skrzydeł, dzięki której jest wyjątkowo zwinny i trudny do trafienia. Co więcej, ma dostęp m.in. do akcji skupienia i namierzenia celu i mimo braku osłon najlepiej sprawdza się przy frontalnym szturmie.

„Siewca Cienia”



Zwinny i szybki, ale niezbyt dobrze chroniony, jest dumą Ketsu Onyo. Posiada potężny wielokierunkowy emiter promienia ściągającego i mobilne pole rażenia, oznaczane żetonem na podstawce statku. Może ono być aktywne naraz tylko z jednej strony, jednak pilot może dowolnie zmieniać kierunek, w który zwrócona jest broń.

Nowe statki już od dzisiaj (22 września) trafią na kosmiczne pola bitew, oferując zupełnie nowe strategie i wyzwania dla pilotów!

Poprowadź Rebelię… lub ją zniszcz

Galakta
1

Przypominamy, że trwają prace nad piątą falą rozszerzeń do Star Wars: Armady!

Z przestępcami, statkiem dowodzenia, krążownikiem i garścią nowych eskadr, V Fala bierze to co najlepsze ze Star Wars: Rebeliantów, aby bitwy w Star Wars: Armadzie były tak strategiczne i zróżnicowane jak zapragniesz. Zarówno rozwijający się Sojusz Rebeliantów, jak i wspaniałe Galaktyczne Imperium uzupełniają swe floty nowymi statkami na małych podstawkach. Rebelia zyskała dostęp do nowej Floty Dowodzenia zaawansowanego typu, podczas gdy Imperium weszło w posiadanie dalekozasięgowych dział i dowódcy, którego nowa strategia pozycjonowania statków pozwala atakować wrogów z zaskoczenia.

W tym czasie Duchy i Promy typu Lambda prowadzą zjednoczone szwadrony do walki po obu stronach. Nowe zdolności pozwalają przydzielić umiejętność Łotra innym szwadronom lub Przekazać rozkazy eskadrze – to umożliwi zoptymalizowanie nowych umiejętności Snajperskich i Strategicznych, zmieniając tempo walk na skrzydłach statków. W skład nowej fali wchodzą:

ROZSZERZENIE: PHOENIX HOME


Pod dowództwem Jun Sato Phoenix Home był centrum rodzącej się floty Rebelii. Wielka fregata typu Pelta, Phoenix Home, zwykła działać z 900-osobową załogą. Choć nie była największym ani najsilniejszym z okrętów, była dobrze uzbrojona i wyposażona w turbolasery. Nadto niedostatki rozmiaru i siły rażenia Phoenix Home nadrabiał zdolnościami swoich dowódców, pełniąc kluczową rolę zarówno jako okręt flagowy, jak i szwadron bojowy.

Phoenix Home miał kluczowe znaczenie w kształtowaniu Sojuszu Rebeliantów, a z nadchodzącym rozszerzeniem V Fali statek będzie mógł zostać użyty do zjednoczenia i wzmocnienia sił Rebelii.



Z przednim uzbrojeniem baterii czterech kości Phoenix Home może się wydawać dobrze dopasowany do bezpośredniej strategii Rebeliantów, umożliwionej przez rozszerzenie Fali IVLiberty. Prawdziwa siła tego statku leży jednak nie w atakach, ale w nowym ulepszeniu Floty Dowódczej. Możesz wykorzystać tylko jedną z trzech modernizacji, by ulepszyć Phoenix Home, a każda z nich jest unikatowa. Mimo tego każdy wariant, pozwala wykorzystać żetony dowództwa, by zwiększyć przewagę każdego okrętu lub eskadry w Twojej flocie.

Rozszerzenie Phoenix Home zawiera pomalowaną figurkę Phoenix Home, dwie karty statków, dziesięć kart ulepszeń oraz wszystkie komponenty, potrzebne do poprowadzenia rosnącej w siłę Rebelii.

ROZSZERZENIE: LEKKI KRĄŻOWNIK IMPERIUM


Lekki Krążownik Imperium jest statkiem używanym do pomocy Imperium w szerzeniu swego panowania w całej galaktyce. Szybszy i bardziej zwrotny niż Niszczyciel Gwiezdny, lekki krążownik typu Arquitens był często wykorzystywany, by pomóc w zdławieniu pojedynczych komórek buntowników.

Oczywiście jego szybkość to tylko jedna strona zagrożenia. Lekki krążownik jest także silnym statkiem wyposażonym w poczwórne działa laserowe i turbolasery. Może zagrozić nawet największym okrętom wroga.



Rozszerzenie Lekki Krążownik Imperium zawiera pomalowany model krążownika typu Arquitens, dwie karty statków, osiem ulepszeń, łącznie z nowym komandorem Moffem Jerjerrodem, którego umiejętności pozwalają poruszać się szybciej na każdym polu asteroid lub wśród innych przeszkód, jakie mogą się pojawić podczas bitwy. Zestaw obejmuje również tarcze dowódcze i żetony niezbędne do wysłania krążownika na zwiady wokół flank Rebelii oraz do wykorzystania nowych taktyk Imperium.

ROZSZERZENIE: ESKADRY MYŚLIWCÓW REBELII II


Podczas gdy siły Rebelii i Imperium ciężko pracowały nad przygotowaniem statków do bitwy, galaktyczne stocznie szybko zgromadziły szeroką paletę nowych nabytków. Podobnie jak słowo kluczowe Łotr dodało nowe możliwości do szwadronów Fali II i zmieniło dynamikę walk, tak i Fala V obiecuje rozszerzyć pole taktycznych sztuczek.

Zestaw Eskadry Myśliwców Rebelii II udostępnia nowe zagrania i dostarcza dwie Eskadry Z-95 Łowców Głów i E-wingów oraz dwie karty przedstawiające Siewców Cienia i Duchy. Dodatkowo zawiera osiem kart szwadronów, po dwie dla każdego rodzaju.



Poza przedstawieniem Sojuszu Rebeliantów z pierwszymi wojownikami Roju oddziały te wprowadzają słowa kluczowe Snajper i Strateg, które zmieniają sposób włączania się do walk. Dodatkowo, jako Duch, Hera Syndulla służy za kolejny punkt zbiorczy poza Phoenix Home. Na początku Fazy Eskadr może wybrać maksymalnie dwie zaprzyjaźnione eskadry w odległości 1-2 i przydzielić im słowo kluczowe Łotr, aż do końca rundy.

Rebelianci, na czele z Herą i Phoenix Home, muszą wykazać się bardziej niż zwykli przestępcy. Będą walczyć z potężnym przeciwnikiem, z którego siłą muszą się liczyć.

ROZSZERZENIE ESKADRY MYŚLIWCÓW IMPERIUM II


W tym czasie odpowiedzią Imperium na rosnące siły rewolucjonistów jest rozwój szalenie zaawansowanych sił militarnych z dopasowaną do ich eskadr nową taktyką.

Dodatek Eskadry Myśliwców Imperium II wprowadza osiem nowych eskadr, po dwie dla każdego z czterech rodzajów: Prom typu Lambda, Decimator VT-49, Eskadra Myśliwców TIE Phantom oraz Eskadra Myśliwców TIE Defender.



Prom typu Lambda posiada Przekaźnik, umiejętność pozwalającą przesyłać rozkazy do oddziałów poza zasięgiem dowództwa statku, w dystansie nie większym niż 1-3. Ze słowem kluczowym Łotr, ośmioma punktami kadłuba i uzbrojeniem trzech niebieskich kości Decimator VT-49 jest małym statkiem głównym, którego można użyć do prześladowania większych wrogów, natomiast TIE Phantom może Zamaskować się podczas bitwy, poruszając się o 1 pole nawet jeśli jest związany walką.

CZAS PODJĄĆ DECYZJĘ


Bitwy Star Wars: Armada to coś więcej niż wysadzanie statków wroga. To nawet więcej niż realizacja celu na samym początku starcia. Star Wars: Armada to rozstrzygniecie losów całej galaktyki – czy pozostanie pod silnym władaniem Galaktycznego Imperium, czy też ujrzysz jej mieszkańców wyzwolonych z jarzma ucisku?

Teraz z nowymi możliwościami statków i eskadr V Fali Armady możesz zmienić przestępców w prawdziwych Rebeliantów lub zaprzęgnąć nową technologię do stłamszenia każdej iskry rebelii. Który model wybierzesz?

Okręty i eskadry V fali do Star Wars: Armady pojawią się w ostatnich miesiącach 2016 roku!

X fala X-winga zapowiedziana po polsku, a także nadchodzące premiery

Galakta
3

Galakta zapowiedziała polskie wydanie najnowszej, X fali rozszerzeń do gry figurkowej X-wing! Gracze mogą się jej spodziewać w ostatni kwartale tego roku. Na aktualny, 3 kwartał, jest planowane wydanie IX fali. Za to już w przyszłym tygodniu do sklepów powinna trafić IV fala rozszerzeń do Armady, Imperium Atakuje: Powrót na Hoth i towarzyszące temu zestawowi mniejsze dodatki. Swoją premierę miała także gra planszowa Rebelia, której recenzja powinna pojawić się na dniach.


Nowe maszyny pochodzą z najnowszej części sagi Star Wars, jak i z serialu Star Wars: Rebelianci. Dziesiąta fala to trzy rozszerzenia, po jednym dla każdej frakcji, wprowadzające do gry zupełnie nowe zagrania w postaci kart stanów i zmian wprowadzanych w rozstawieniu statków.

Myśliwiec TIE Sabine


Myśliwce TIE to znane wszystkim Rebeliantom posępne maszyny, które w każdym zakątku Imperium nękają kupców, rebelianckich pilotów i stanowią rozpoznawalny symbol imperialnej potęgi. Sabine Wren wiedziała dokładnie co z nim zrobić, kiedy dostała ten znienawidzony okręt w swoje ręce.

Ulepszony, zmodyfikowany i zwrócony przeciwko swoim dawnym właścicielom – Myśliwiec TIE Sabine kryje w sobie wiele niespodzianek, a piloci, którzy myślą, że znają te maszyny, będą bardzo zaskoczeni. Pstrokata wersja myśliwca TIE nie pozostawia żadnych złudzeń – to zupełnie wyjątkowy statek po stronie Rebelii.

Poza pomalowanym w jaskrawe barwy myśliwcem TIE, które Sabine wybrała dla swojego skradzionego statku, w rozszerzeniu znajdą się także cztery unikalne karty statków, sześć ulepszeń (w tym dostęp do stanu, który obniża siłę ognia przeciwników), nowy załogant i pewna zakazana technologia.

Jeden członek załogi i jakaś technologia o niepewnej proweniencji w myśliwcu TIE? Pamiętaj, że ten TIE jest inny niż wszystko, co do tej pory widziałeś. Dzieło Sabine to tytuł, który pozwala na dołączenie do swojego statku obu tych kart jednocześnie!

Prom typu Upsilon


Przypominacie sobie pamiętną scenę na Jakku, kiedy Prom typu Upsilon pojawił się na horyzoncie? Już wtedy dało się odczuć złowrogą moc bijącą od tego okrętu. Mroczny, groźny i o tajemniczej konstrukcji, Prom typu Upsilon zwiastuje zawsze nadejście wysoko postawionego oficera Najwyższego Porządku. W tym Kylo Rena.

Prom typu Upsilon budzi grozę wśród rebelianckich pilotów – i całkiem słusznie. Nowe rozszerzenie to statek na dużej podstawce i piętnaście kart ulepszeń, dzięki którym możesz wyposażyć go w zaawansowane ulepszenia i umieścić na nim najlepszą załogę. Najważniejszym dowódcą jest oczywiście nie kto inny jak sam Kylo Ren. Za trzy punkty eskadry otrzymujesz dla swojego Promu typu Upsilon dowódcę, który może użyć potęgi Mocy aby uderzyć w słaby punkt przeciwnika – Pokażę ci Ciemną Stronę to nowa karta stanu dostępna dla Kylo Rena.

Stany to nowe, stałe efekty, które będą dołączane do statków przez niektóre ulepszenia. Wspomniana karta Pokażę ci Ciemną Stronę pozwala graczowi kontrolującemu Kylo Rena na wykorzystanie akcji na wskazanie celu w zasięgu 1-3, w efekcie której stan zostaje automatycznie przydzielony i jego tekst należy natychmiast rozpatrzyć.

Quadjumper


W Przebudzeniu Mocy mogliśmy ujrzeć Quadjumpera tylko przez krótką chwilę, ale już wtedy gracze z całego świata zastanawiali się, co ten statek mógłby zaoferować, gdyby doszło do walki z jego udziałem. X fala rozszerzeń przynosi odpowiedź na to trapiące wszystkich pytanie – Quadjumper to nowy statek dla frakcji Szumowin i Nikczemników, oferujący pełny asortyment podłych sztuczek.

Poza dokładnie pomalowanym modelem statku, w rozszerzeniu znajdzie się także osiem kart ulepszeń, które pozwolą na dopasowanie jego zdolności bojowych. Wśród nowych rozszerzeń jest też Unkar Plutt (tym razem jako Załoga). Oczywiście nie zabraknie wzornika manewrów – dość specjalnego jednak, bo znajdziesz na nim aż sześć różnych manewrów o wartości 1.

Co kryje Ciemna Strona?


Nieważne którą frakcją grasz – X fala rozszerzeń to prosty wybór i rozpoznawalne statki o olbrzymim znaczeniu. Nowe statki, rozszerzenia i stany znacznie poszerzają wachlarz taktycznych możliwości dostępnych w X-wing: Grze figurkowej. Wybierz swój statek i ruszaj do walki!

Dla fanów X-winga jeszcze jedna ciekawostka, efekt współpracy Galakty z Game Troll TV:




Zapowiedziano także polskie wydanie Konfliktu Koreliańskiego, rozszerzenia do gry Armada.


Wzywamy najznamienitszych admirałów w galaktyce na stanowiska dowodzenia. Nowa kampania Konflikt koreliański dla 2 do 6 graczy pozwoli przeżyć tę niezwykłą batalię i rozstrzygnąć o losie sektora.

Galaktycznej Wojny Domowej nie wygrywa się jedną bitwą. Konflikt trwa całe lata, wybuchając w różnych sektorach i na różną skalę. Teraz to Wy będziecie mogli pokierować swoimi armadami i przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę.

Pracując na zwycięstwo swojej frakcji w drużynach, gracze będą podbijali kolejne planety, walczyli o dominację, ustanawiali nowe bazy i przemieszczali po mapie. Drużyny będą spotykały się w bitwach o kontrolę nad kolejnymi światami, rozstrzygając, kto zdobędzie kontrolę nad danym terenem na mapie taktycznej. Dodatkowo nowe zasady kampanii sprawiają, że każda batalia ma swoje konsekwencje – doświadczenie pilotów będzie rosnąć, a raz pokiereszowane statki będą osłabione w kolejnych bitwach, dopóki gracz nie zdecyduje się ich naprawić.

Konflikt koreliański oferuje jednak jeszcze więcej – nowe karty celów, eskadr i zmiany w rozgrywce do użytku zarówno podczas kampanii, jak i w każdej normalnej grze. Dwanaście nowych celów to kolejne, ciekawe wyzwania i drogi do zwycięstwa, a szesnaście kart eskadr znacznie poszerza możliwości wykorzystania statków z zestawu podstawowego, Eskadry myśliwców Rebelii i Eskadry myśliwców Imperium, pozwalając na włączenie do gry najlepszych i najbardziej znanych pilotów Galaktycznej Wojny Domowej.

Sektor koreliański czeka na Twoją flotę


Poznaj nowy sposób na toczenie wojny – Konflikt koreliański otwiera cały wachlarz możliwości, które zdolni admirałowie na pewno dobrze wykorzystają. Poruszaj się po mapie taktycznej, zajmuj kolejne planety, ustanawiaj nowe bazy, dbaj o swoją flotę i wygraj tę wojnę!

Konflikt koreliański trafi do sklepów w IV kwartale 2016.

X-wingowe wiadomości

FFG i Galakta
5

Czas na kolejną porcję newsów do Fantasy Flight Games i Galakty. X-wingowi gracze zbierający frakcję Szumowin powinni być zadowoleni z nowej, IX już z kolei fali rozszerzeń, bowiem 2 z 4 statków w niej zawartych reprezentują męty galaktyki.


IX fala rozszerzeń



ARC-170


To chyba największe zaskoczenie tej fali, chociaż pojawiał się od dłuższego czasu w przeciekach. FFG skrzętnie unika w całym artykule słowa Prequele, chociaż wszyscy wiemy skąd pochodzi ten poprzednik X-winga.

ARC-170 to dość ociężała, ale wytrzymała jednostka, dobrze radząca sobie przy małych prędkościach, ale coraz mniej żywo reagująca na manewry pilota wraz z przyspieszaniem. W grze przełoży się to na 6 pkt kadłuba, 3 pkt osłon, sześciu zielonych manewrach na prędkościach 1 i 2, oraz czterech z siedmiu czerwonych w przypadku jej wyższych wartości.

Pomimo tego, że bazowa wartość ataku tego myśliwca to tylko 2, to posiada on dodatkowe, tylne pole rażenia, oraz Alliance Overhaul, kartę rozszerzenia (jedną z 9 dołączonych) która z pewnością będzie używana z ARC-170 w każdej kombinacji. Sam myśliwiec można wyposażyć także w unikalny tandem – zarówno załoganta jak i droida astromechanicznego. Czytelnicy nowych komiksów Marvela(czy też Wookieepedii) rozpoznają też jednego z 4 imiennych pilotów – Sharę Bey.

Special Forces TIE


Myśliwiec na który wielu czekało po premierze Przebudzenia Mocy i zestawu podstawowego z nim powiązanym. Chociaż wygląda niemal identycznie jak taśmowy TIE/fo, ten myśliwiec to tak naprawdę zupełnie nowa jednostka, która w zamian za 1 punkt zwrotności, posiada 2 dodatkowe punkty osłon i zupełnie inny wskaźnik manewrów.

Zagłębiając się dalej w temat – chociaż obydwa myśliwce posiadają po 2 punkty ataku, Special Forces TIE może zostać wyposażony w rakiety. Co jednak ważniejsze, w zestawie znajdziemy kartę Special Ops Training kosztującą 0 punktów, która pozwala na dorzucenie 1 kości do podstawowego ataku, albo wykonanie dodatkowego ataku z pola pomocniczego.

Sam zestaw zawiera 4 pilotów, w tym 2 unikatowych, pięć kart rozszerzeń i wszystkie inne potrzebne do gry elementy. Co ciekawe, jako że Special Forces TIE można wyposażyć jednocześnie w rozszerzenia systems jak i tech upgrades, znajdziemy jedne i drugie.

Protectorate Starfighter


Znany także jako Fang fighter, ten myśliwiec znany z serialu Rebelianci i komiksu Kanan to jednostka budowana na zamówienie, z unikalnym systemem żyroskopowego montowania skrzydeł i ukrytą wyrzutnią torped.

Ten mandaloriański myśliwiec jest jedną z potężniejszych jednostek Szumowin, chociaż złudnie jedną z prostszych. Posiada zdrową kombinację 3 punków ataku, zwinności i 4 pancerza, a ponadto dostęp do akcji skupienia, namierzenia, beczki i boosta.

Chociaż jego wskaźnik manewrów, dostępne akcje w połączeniu z brakiem osłon sugerują, że może on zachowywać się podobnie do A-winga, czy TIE Interceptora, to dołączeni do niego piloci (tacy jak Fenn Rau) faworyzują zuchwałe, agresywne zagrania. Odpowiednio, spośród 6 kart pilotów i 2 rozszerzeń, cztery odnoszą się się do zasięgu 1, a 3 z nich nagradzają wlatywanie wprost pod działa przeciwnika.

Shadow Caster


Kolejny statek z serialu Rebeliaci, Shadow Caster był jednostką należącą do Ketsu Onyo, ambitnej byłej towarzyszki Sabine Wren. To zwrotny, dobrze uzbrojony patrolowiec, stawiający na prędkość kosztem mocy osłon. Wyróżnia go przede wszystkim obrotowe działo, którego kierunkiem można sterować z kokpitu; ponadto Shadow Caster posiada też generator promienia ściągającego.

Zestaw zawiera statek na dużej podstawce, 4 karty pilotów i 12 kart rozszerzeń, a w dodatku wszystkie inne potrzebne elementy. Co ważne, Shadow Caster wprowadza nowe zasady i możliwości do rozgrywki. Zamiast standardowej 360-stopniowej wieżyczki, ten patrolowiec typu Lancer posiada ruchome pole ostrzału, symbolizowane żetonem przytwierdzonym do podstawki statku. Gracz może je przestawić akcją rotate arc na dowolny inny kwadrant.

Dzięki temu ten statek zyskuje część elementów przewagi klasycznej wieżyczki, a zarazem zyskuje swój unikatowy szlif. Jak można się spodziewać, wszyscy troje unikalni piloci dołączeni do zestawu aktywnie wykorzystują ten mechanizm.

Ponadto dołączone karty rozszerzeń pozwolą zaśmiecić pole bitwy żetonem odpadków, skorzystać z umiejętności pilotów własnych IG-2000 na polu bitwy, czy też nałożyć długotrwałe efekty promienia ściągającego na wrogie jednostki.

Weterani Imperium - długo oczekiwana ogólnoświatowa premiera


Najbardziej niesławni z imperialnych pilotów prują nieba w budzących grozę maszynach. Bombowce Eskadry Gamma o charakterystycznych białych pasach są wyjątkowo zwinne, dzięki czemu z łatwością unikają ostrzału okrętów, zaś szkarłatne defendery TIE Eskadry Glewii zasypują swoje cele gradem ognia z zabójczo skutecznych działek.
Niniejszy zestaw zawiera wszystkie elementy niezbędne, aby dodać do gry 1 myśliwiec TIE defender oraz 1 bombowiec TIE.

ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA: 1 instrukcja, 24 karty, 26 żetonów, 2 wskaźniki manewrów, 2 pomalowane statki z podstawkami i kolumnami.

FAQ i inne


Na stronie FFG można też znaleźć nowe FAQ, dostępne tutaj.

Pozostając w temacie, pojawiło się także oficjalne FAQ do Star Wars Rebelii, dostępne tutaj.

Na koniec kalendarz najnowszych zapowiedzi od polskiego wydawcy:

Star Wars Armada:
Fala III – sierpień/wrzesień 2016 (premiera równoczesna ze światową)
Fala IV – II połowa 2016 (premiera równoczesna ze światową)

Star Wars Rebelia:
lipiec/sierpień 2016

Star Wars Imperium Atakuje:
Powrót na Hoth – sierpień/wrzesień 2016
Powrót na Hoth, zestawy dodatkowe – sierpień/wrzesień 2016

Imperium Atakuje - zestawy dodatkowe Bespińskiego Gambitu

FFG i Galakta
1

Zbliża się data wydania Powrotu na Hoth w Polsce (sierpień/wrzesień 2016), a znamy już dodatki jakie będą towarzyszyć zestawowi Bespin Gambit (oryginalnie miał zostać wydany w II połowie tego roku, na razie brak potwierdzenia tej informacji). Jak zawszę, każdy rozbuduje zarówno rozgrywki Imperium Atakuje oparte na kampanii, jak i klasycznej rywalizacji.

Lando Calrissian – zestaw sojusznika


Jako Baron Administrator Miasta w Chmurach, Lando Calrissian ma dostęp do wielu zasobów i kontaktów. Chociaż w ostatnimi czasy zdobył poważanie na galaktycznej arenie, to w sercu pozostał przemytnikiem, szulerem i wyrzutkiem, co teraz wykorzystuje aby wesprzeć Sojusz Rebeliantów i ich agentów próbujących nie dać się złapać Imperialnemu Biuru Bezpieczeństwa.

Kampanie Imperium Atakuje z pewnością zyskają na posiadaniu tak charyzmatycznego przemytnika jak Lando Calrissian. W dodatku znajdziemy misję dodatkową, która przedstawia problem zagubionych zapasów i korupcji, które Lando stara się rozwikłać. Niezależnie od tego, czy bohaterowie postanowią go w tym wesprzeć czy nie, jego przedsiębiorcza natura i ochocze lekceważenie zasad z pewnością będą dla nich atutem.

W Konfrontacjach również można sporo zyskać na wsparciu Lando. Całkowicie nowa mapa symbolizuje Kryjówkę na Lothalu, gdzie gracze będą się zmagać między sobą w odzyskaniu artefaktów i ukrytej dostawie uzbrojenia. Będą oni także mogli skorzystać z nowej karty Dowodzenia Tough Luck, która pozwala usunąć kostkę przeciwnego gracza, którą właśnie przerzucił. Ta i inne karty z zestawu pozwolą wykorzystać niekonwencjonalną taktykę Lando Calrissiana aby szybko odwrócić szalę zwycięstwa na własną stronę.

ISB Infiltrators – zestaw przeciwnika


W całej galaktyce mało jest organizacji budzących większy strach niż Imperialne Biuro Bezpieczeństwo. Spokojna rodzina mieszkające tuż obok może sekretnie służyć IBB. Tak samo ten człowiek, którego codziennie mijasz idąc do pracy, albo ta gadatliwa kobieta przesiadujące całe dnie w kantynie. W atmosferze absolutnego braku zaufania i strachu, który można kroić nożem, niewielu śmie nawet wymawiać słowo „rebelia”. Teraz, dzięki temu zestawowi dodatkowemu, gracze będą mogli wspierać ten stan i karać wszystkich wykrytych podżegaczy.

Jeśli bohaterowie będą na tyle pechowi, żeby natrafić Infiltratorów IBB w trakcie misji, szybko przekonają się że są oni niebezpiecznymi przeciwnikami, którzy dzięki nowemu stanowi Hidden/Ukryta mogą redukować celność wroga i generować dodatkowe wzmocnienie. Ponadto, każdy z Infiltratorów może skorzystać z umiejętności Coordinated Raid, która umożliwia innej figurce z grupy przerwanie i wykonanie ataku.

Agent Blaise – zestaw przeciwnika


Agentami IBB przewodzi w Mieście w Chmurach Agent Blaise, metodyczny wojownik i doświadczony śledczy. Ten zestaw dodatkowy wprowadza widmo jego zagrożenia i imperialną precyzję do gry.

Niezależnie, czy przemierzasz chyłkiem korytarze Miasta w Chmurach, czy angażujesz się w niezliczonych misjach w całej galaktyce, Agent Blaise jest niebezpiecznym przeciwnikiem dla rebelianckich bohaterów. Ten zestaw zawiera też nową talię Agend, Imperial Intelligence. Pozwala ona wykorzystać zalety wywiadu i obserwacji – dla przykładu Under Surveilllance umożliwia wykorzystanie wrogich ataku przeciwko rebelianckim postaciom w najmniej spodziewanym momencie.

Gracze mogą także wykorzystać Agenta Blaise’a w swoich drużynach konfrontacyjnych, aby utrudniać używanie wsparcia rebeliantom. Dwie nowe dołączone misje pozwolą im też zwierzyć przerażające otchłanie kwatery głównej IBB, a nowe karty Dowodzenia oferują nowe niespodziewane możliwości dla oddziału uderzeniowego. Agent Blaise, dzięki swojemu doświadczeniu śledczego, pozwala także na usunięcie z ręki przeciwnika kart Dowodzenia.

Bossk – zestaw przeciwnika


Na sam koniec, warto wspomnieć o łowcy Bossku, zabójczym Trandoshaninie! Dzięki temu zestawowi dodatkowemu gracze będą mogli wykorzystać jego nieokiełznaną dzikość. Niezależnie od tego , czy Bossk będzie wspierał frakcję Najemników w Konfrontacji, czy też zapoluje na graczy w trakcie kampanii, gracze szybko przekonają się o jego niebezpiecznej naturze.

Podczas kampanii, zestaw oferuje nowe wyzwania jak i dodatkowe karty Agend. Wykorzystane, pozwolą szybko wytropić Rebeliantów, czy też szybko przeszmuglować broń przez toydariański gąszcz, wszystko dzięki szalonym atakom Bosska i jego umiejętnościach regeneracyjnych.

W zestawie znajdują się też dwie misje konfrontacyjne i zestaw nowych kart Dowodzenia. Przykładowa karta, Wild Attack, pozwala zadeklarować atak wzmocniony o czerwoną kość, co może dać odpowiednią przewagę, aby pokonać potężnego wroga.

Dodatkowo zapowiedziano także trzy zestawy, po jednym dla każdej frakcji, ikonicznych i zdecydowanie martwych postaci. Gracze Imperium Atakuje, powitajcie Obi-Wana Kenobiego, Wielkiego Inkwizytora i Greedo!

Obi-Wan Kenobi – zestaw sojusznika


Jeden z garstki Rycerzy Jedi, którzy przeżyli pogrom Zakonu pod koniec Wojen Klonów, Obi-Wan Kenobi ukrywał się na Tatooine przez prawie osiemnaście lat. W tym czasie chronił Luke’a Skywalkera przed sługami Imperium – ale teraz syn Anakina opuścił Tatooine, żeby kształtować losy galaktyki. Teraz dzięki temu zestawowi Obi-Wan może wyjść z cienia, żeby wesprzeć Sojusz Rebeliantów.

Obi-Wan to potężny rycerze Jedi, a jego umiejętności Mocą mogą mieć ogromny wpływ na przebieg kampanii. Nie tylko potrafi on wpłynąć na wrogie umysły, ale dodatkowo jego zostać zawiera nową kartę przedmiotu: Ancient Lightsaber. Chociaż ta broń przeznaczona na bardziej cywilizowane czasy może obrócić losy bitwy na stronę Rebeliantów, gracze będą potrzebować czegoś więcej niż siłowego rozwiązania, aby unikną imperialnego patrolu w dołączonej misji przeznaczonej dla kampanii.

W Konfrontacji gracze zyskają dwie nowe misje osadzone w Barze Anchorhead, oraz nowe karty Dowodzenia wspierające użytkowników Mocy.

The Grand Inquisitor – zestaw przeciwnika


Pojawiający się po raz pierwszy w serial animowanym Rebelianci, Wielki Inkwizytor jest jednym z najstraszniejszych złoczyńców galaktyki. Pau’ański Rycerz Jedi, który przeszedł na Ciemną Stronę po upadku Zakonu, służy on teraz Imperatorowi w usuwaniu wszelkich śladów istnienia Jedi.

Bez względu na to, czy zamierzacie grać Wielkim Inkwizytorem w kampanii, czy też Konfrontacji, jego umiejętności mocy i znajomość technik walki mieczem świetlnym czynią go niebezpiecznym przeciwnikiem. Posiada on piętnaście punktów żywotności i pięć szybkości, oraz w razie potrzeby, może wykonać atak dystansowy rzucając swoim mieczem. Posiada on też umiejętność Deadly, która może anulować za wzmocnienie wynik uniku na kości przeciwnika.

Jak widać, Wielki Inkwizytor jest niezwykle potężną postacią, którą będzie można spotkać w dołączonej misji do kampanii, oraz dwóch nowych przeznaczonych dla trybu Konfrontacji. Dadzą one okazję zapędzić rebeliantów w ślepy zaułek na Ithorze, albo skorzystać z niszczycielskiego potencjału stacji na Kashyyyk. W zestawie znajdziemy też trzy karty Agend, nowy przedmiot i kolejne trzy karty Dowodzenia.

Greedo – zestaw przeciwnika


Działając jako łowca nagród na Zewnętrznych Rubieżach, Greedo musi wykorzystywać swoją bystrość i umiejętności do pełni możliwości. Chociaż nie jest znany z szybkiej ręki, nie liczy dużo za swoje usługi, a co najlepsze – łatwo go zastąpić. Jeśli potrzebujesz łowcy nagród, który poprowadzi najemników w rozpaczliwej próbie ataku, zestaw Greedo będzie jak znalazł.

Kosztujący jedynie cztery punkty, Greedo może być właśnie tą figurką, która uzupełni twój oddział. Utrata jego postaci nie powinna stanowić większego problemu, a jednocześnie, póki rebeliancki gracz nie skupi na nim swoich ataków, zada on dość znaczące obrażenia. Dwie nowe misji do Konfrontacji zawarte w tym zestawie sprowadzą graczy do ufortyfikowanego hangaru, dając szanse na użycie karty In the Shadows (do końca rundy wrogie figurki nie widzą twoich jeśli dzielą je co najmniej 4 pola) aby przeprowadzić niezauważenie swoje siły.

Zestaw Greedo wprowadza też nową kartę przedmiotu, trzy karty Agend, z czego jedna z nich to misja.

Nowości w Armadzie...

FFG i Galakta
3

Zbliża się data premiery polskiej wersji językowej trzeciej fali dodatków do Armady (sierpień/wrzesień 2016, równocześnie z premierą światową), a FFG już jakiś czas temu zapowiedziało i kolejną, czwartą z kolei, dwustatkową falę.



III Fala



Flotylle na horyzoncie


Flotylle, które pojawią się w grze wraz z III falą dodatków, to zupełnie nowy typ statków. Ponieważ każda flotylla składa się z kilku statków, jest reprezentowana w grze przez dwa mniejsze modele na jednej podstawce. W większości przypadków zachowują się zupełnie tak, jak zwykłe statki z jednym wyjątkiem. Kiedy flotylla miałaby nachodzić na inny statek, należy zadać kartę uszkodzeń wyłącznie flotylli, ale nie statkowi, z którym się zderzyła. Wyjątkiem jest nachodzenie na siebie dwóch flotylli – wtedy obie otrzymują po jednej karcie uszkodzeń.

Flotylle to nie tylko zwinne grupy małych statków – to także nowy sposób aby wspomóc swoją armadę. Obie flotylle z III fali dodatków mają symbol ulepszenia nazwany „Wsparcie floty”. Jest to wyjątkowe ulepszenie, ponieważ w większości przypadków daje ono więcej dodatkowych możliwości wsparcia całej flocie, a nie tylko samej flotylli.

Imperialne transportowce szturmowe


Wraz z transportowcami szturmowymi w Armadzie pojawi się popularny krążownik Gozanti.

Z niezbyt imponującymi statystykami z pewnością nie stanowią olbrzymiego zagrożenia bojowego dla przeciwnika, jednak mają inne zalety, których nie można zlekceważyć. Po pierwsze ich koszt w punktach jest porównywalny raczej ze szwadronami myśliwców, niż z dużymi statkami. Po drugie mimo słabej siły ognia potrafi wytrzymać ostrzał dzięki swoim żetonom uniku. Najważniejsze jednak jest to, że statki typu Gozanti wnoszą ze sobą na pole bitwy nowe ulepszenia floty.

Z ośmiu ulepszeń, które wprowadza to rozszerzenie połowa to ulepszenia „Wsparcia floty”. Ulepszenia te działają inaczej niż większość typowych kart, ponieważ stanowią zazwyczaj wsparcie dla całej floty, nie zaś dla statku, do którego są przypisane. Karta ulepszenia Centrum dowodzenia bombowcami stanowi dodatkowe wsparcie dla bombowców w pobliżu, pozwalając przerzucić im podczas ataku jedną kość. Sieć łączności pozwala manipulować żetonami rozkazów i lepiej przystosować się do sytuacji na polu bitwy. Flotylle są tym elementem gry, który spaja poszczególne części floty i ukazuje cały ich potencjał.

Rebelianckie transportowce


Po drugiej stronie staje flotylla Rebelianckich transportowców. Można wystawić je jako Gr-75 z modyfikacjami bojowymi albo Średnie transportowce Gr-75. Te drugie są szczególnie ciekawe, ponieważ to pierwszy statek w grze Star Wars: Armada, który nie posiada żadnych wbudowanych możliwości walki z innymi statkami.

Mimo, że brakuje im zdolności bojowej, Rebelianckie transportowce mają olbrzymie możliwości wspierania floty. Tak jak w przypadku statków typu Gozanti, tak i w tym rozszerzeniu cztery z ośmiu kart ulepszeń to „Wsparcia floty”. Oznacza to, że transportowce można wykorzystać razem z Siecią łączności do wydawania rozkazów innym statkom, albo np. zostawić je z tyłu z główną siłą floty i wysyłać tylko Zespoły naprawcze.

Nowe karty ulepszeń to nie wszystko, co wprowadza do gry III fala statków do Star Wars: Armady. Wraz z flotyllami pojawią się także inne typu ulepszeń, dowódca i pewien członek załogi, który pozwoli na darmowe przerzuty kości przyjaznym statkom w zasięgu 3.

Wezwać wsparcie


Nowe karty ulepszeń i flotylle wprowadzają do Star Wars: Armada niespotykane dotąd możliwości taktyczne. Dzięki „Wsparciom floty” ujawnij całą moc, która tkwi w Twoich statkach i pozwól im rozwinąć skrzydła.

IV Fala


Zawierająca dwa definiujące styl floty statki, po jednym dla Rebelii i Imperium, fala IV dodatków do Armady pozwoli graczom wykorzystać siłę generatorów pola grawitacyjnego, potężnych frontowych dział I wielu innych nowych technologii. Będą mogli tworzyć pułapki na przeciwnika, angażować wroga na nowych warunkach, zwiększać wagę celów, czy zmieniać sytuację całego pola bitwy.

Wraz z nowymi statkami, strategicznymi modyfikacjami, fala IV nie tylko dodaje nowe okręty i dowódców, ale stwarza graczom nowe możliwości do radowania się bitwami!

Interdictor


Interdictor został w dużej mierze zaprojektowany jako imperialna odpowiedź na nieuchwytność rebelianckich sił. Chociaż z kształtu przypomina Gwiezdnego Niszczyciela, Interdictor jest drobniejszą jednostką, która poświęca siłę osłon i dział na rzecz zaawansowanych generatorów pola grawitacyjnego pozwalających na wyrwanie wrogich okrętów z nadprzestrzeni. Interdictor patrolujący dowolną linię nadprzestrzenną może zgubić niczego nie podejrzewającego rebelianckiego kapitana, odcinając mu drogę ucieczki i niszcząc ostatnią szansę galaktyki na wolność.

W Armadzie, Interdictor jest solidną, osadzoną na średniej wielkości podstawki jednostką, przypominającą Niszczyciela typu Victory. Jednakże podobieństwa są pozorne i statek ten opiera się w dużym stopniu na swoich kartach Experimental Retrofit. Dla przykładu Interdictor Suppresion Refit kosztuje 5 punktów więcej niż Victory II, tracąc do niego jednocześnie dwie kości z frontowego pola ostrzału, i po punkcie z bocznych osłon. W zamian za to, dostaje on niespotykaną dotąd możliwość wpływania na pole bitwy dzięki takim kartom jak Experimental Projector, czy G7-X Grav Well Projector.

Oczywiście, jako że Interdictor w tak dużym stopniu opiera się na swoich kartach rozszerzenia, w jego zestawie znajdziemy czternaście takich kart jako dodatek do standardowych dwóch przedstawiających jego warianty. Ponadto znajdziemy w nim też rzecz jasna pomalowany model, podstawkę, zasady i wszystkie potrzebne kartoniki.

Liberty


Krążownik MC80 Liberty stanowił szpicę rebelianckiej floty, a jego imiennik był równie sławny w Sojuszu, jak i osławiony wśród imperialnych dowódców. Uzbrojenie Liberty jest jednym z najpotężniejszych dostępnych rebeliantów. Ze względu na to, potężne przednie osłony, oraz swój rozbudowany hangar, Liberty jest jako pierwszy brany pod uwagę jeśli chodzi o prowadzenie flot przez okupowane przez Imperium terytoria.

Podobnie jak Home One, Liberty jest przedstawiony w Armadzie jako okręt na dużej podstawce z ośmioma punktami pancerza. Pomimo tego podobieństwa, oraz faktu że obydwa wyszły spod zdolnych rąk mieszkańców Mon Calamari, te okręty różnią się drastycznie. Podczas gdy Home One opiera się na swoich burtowych bateriach, czterech punktach na bocznych i przednich osłonach, Liberty został skonstruowany do przeprowadzania frontalnych ataków. Jego przednie baterie przestawia aż siedem kości ataku, a broniony jest sześcioma punktami osłon. Ponadto, jego karty rozszerzeń są dużo bardziej ofensywne niż w przypadku tych dołączanych do Home One.

Dzięki temu Liberty pozwala wprowadzić nowe rozwiązania taktyczne dla rebelianckich graczy, takie jak przeprowadzenie frontalnego ataku MC80 wspieranego z flank Nebulonami-B. Oczywiście wiele z dołączonych czternastu kart rozszerzeń wspiera takie agresywne zagrania. Dla przykładu, Generał Madine zwiększa manewrowość floty, a Veteran Gunners dają szansę na zmaksymalizowanie najważniejszych ataków.

Fala IV nie została jeszcze zapowiedziana przez Galaktę w naszym kraju, za granicą jest planowana w końcówce trzeciego kwartału 2016.

X-wingowa rywalizacja

Galakta
0

Galakta udostępniła nowe standardowe zasady turniejowe, które wyjaśniają wszystkie regulacje na turniejach, oraz same arkany ich organizacji.

Na początku tego miesiąca odbył się też Endor Open, podczas którego zwycięskie pierwsze miejsce zdobył Piotr Kuc. Poza samymi nagrodami, otrzymuje on Zaproszenie na Coruscant, czyli ostateczny turniej System Open Series w Londynie. Drugie miejsce zajął Jakub Michalak. Gratulujemy zwyciezcom i życzymy wielu sukcesów w przyszłości.

Tutaj znajdziecie album na Facebooku uwieczniający to wydarzenie.

Archiwum wiadomości dla działu "Bitewniaki"

Loading..

Ustawienia


Ustaw kolejność w prawej i lewej sekcji.
Możesz przesuwać elementy również pomiędzy nimi.