Gry komputerowe

Rogue Leader: Rogue Squadron II

Tytuł: Rogue SquadronII: Rogue Leader
Rok wydania: 2002
Galeria:
Typ: zręcznościowa
Platforma: GameCube
Kody:



Niniejszą recenzję możecie przeczytać dzięki uprzejmości strony Gamecube Europe. Tam też znajdziecie jej oryginalną, anglojęzyczną wersję, jak również wiele innych ciekawych materiałów. Thanks.

Recenzja Franklina (1 lipca 2002)

Kiedy pojawia się nowa konsola potrzeba dla niej przynajmniej jednej, znaczącej gry. Gry, która wyciśnie z konsoli to co najlepsze do granic jej możliwości, gry, dzięki której nabywcy powiedzą „tak, kupiłbym tę konsolę jedynie po to, by zagrać w tę właśnie grę”. Star Wars: Rogue Leader stała się taką właśnie pozycją przy premierze Nintendo Gamecube. Nowa gra ze świata Star Wars, która dostępna była wyłącznie w wersji na Gamecube, entuzjastyczne recenzje w USA i oczywiście pojawienie się na rynku mniej więcej w momencie, w którym Epizod 2 wkroczył do kin, wszystko to pomogło zbudować atmosferę oczekiwania. Gracze wiedzieli, że ma to być jeden z tych wyjątkowych tytułów – i nie zawiedli się.

Grafika:
Wizualnie gra jest wręcz niewiarygodna, co więcej można powiedzieć. Nie zapomniano o najmniejszym detalu, wszystkie pojazdy są bardzo szczegółowe, widać nawet wgniecenia blach. Ta gra wygląda dokładnie tak jak filmy, właściwie wygląda nawet lepiej. Już przy pierwszym graniu, kiedy tylko znajdziesz się w pierwszej misji, twoja szczęka uderzy o posadzkę jak tylko zobaczysz niesamowite obrazki powierzchni Gwiazdy Śmierci i znajdziesz się w jej tunelu. Ale pierwszy poziom to tylko rozgrzewka. W poziomie Raid on Bespin, kiedy dotrzesz już do Miasta w Chmurach, nie będzies mógł uwierzyć w to jak ono wygląda – plątanina rur, kanały i budynki, wszystko pełne szczegółów i zrenderowane absolutnie perfekcyjnie. A co powiecie na walki w kosmosie, z których najlepszą jest Bitwa o Endor, gdzie będziecie musieli stanąć twarzą w twarz z nie mającymi końca eskadrami Tie Fighterów, które musicie zestrzelić. Jak udało im się obsłużyć naraz te roje Tie Fighterów, myśliwce i statki Rebelii i jeszcze dwa Gwiezdne Niszczyciel, bez śladu zwolnienia!
Ta gra to najlepsza wizytówka możliwości graficznych GameCube. A grafika ta wygląda jeszcze lepiej w trybie 60Hz na kompatybilnym odbiorniku telewizyjnym dając jeszcze wyraźniejszy obraz.

Dźwięk
Jeżeli uwielbiacie klasyczną ścieżkę dźwiękową Johna Williamsa, nie będziecie rozczarowani. Z głośników waszych telewizorów popłynie muzyka znana z filmów, ale również nowe motywy pomagające budować napięcie w trakcie misji. Dodam tylko, że wszystko to może chodzić w systemie przestrzennego dźwięku Dolby Pro Logic II, dając uczucie brania udziału w wydarzeniach przedstawionych w grze lub nawet w filmie. Większość kwestii mówionych zręcznie wyłuskano z oryginalnej trylogii. Jestem pewien, że zatwardziały fan nie będzie miał problemów z ich rozpoznaniem, bo kiedy tylko je usłyszycie, zaraz powiecie sobie „Stary, dokładnie tak jak w filmie”. LucasArts dołożył też kwestie mówione przez własnych aktorów. Dla Fanów Gwiezdnych Wojen najlepsze jest to, że głos Wedga Antillesa podkładany jest przez Dennisa Lawsona, który grał Wedga w filmie.

Gameplay
Ci z was, którzy grali w Rogue Squadron na N64 i lubili ten sposób podziału na misje, zaliczanie zadań i doskonalenie swoich umiejętności pilota, z radością przyjmą fakt zachowania tej formuły w Rogue Leader. Istnieje tylko jeden tryb gry, w którym poznajemy jej fabułę. Nie ma trybu multiplayer, może choćby tryb co-operative dla dwóch graczy dodałby grze wartości, ale niestety tą grą może cieszyć się jednocześnie tylko jedna osoba.

Podstawowych poziomów jest 10, poza tym istnieje 5 poziomów bonusowych odblokowywanych po zdobyciu medali w misjach podstawowych. Po zakończeniu każdego etapu oceniana jest skuteczność strzelania, ilość zniszczonych wrogów, czas misji itd. Jeżeli skończycie misję utrzymując te parametry w wyznaczonych granicach, otrzymacie brązowy, srebrny lub złoty medal. Każdy medal daje określoną liczbę punktów, a po uzyskaniu wystarczającej ich ilości odblokowywane są dodatkowe poziomy. Jednak znacznie łatwiej jest to powiedzieć niż wykonać i w niektórych misjach będziecie musieli wiele razy próbować, żeby dostać choćby brązowy medal. W każdej misji mamy kilka celów które należy zrealizować i jeśli chociażby jeden z nich staje się niewykonalny, będziecie musieli zaczynać od początku. Od czasu do czasu może być to dość frustrujące.

W gorączce bitwy początkujący gracze mogą mieć problemy z celowaniem do ruchliwych Tie Fighterów, ale AI gry wydaje się być dobrze zaprojektowane, zmuszając was do podwyższania umiejętności. Będziecie mogli zasiąść za sterami kilku pojazdów, wszystkie z nich powinniście znać jeżeli widzieliście klasyczną trylogię. Każdy z nich zachowuje się trochę inaczej – niektóre poruszają się szybciej, inne wolniej, są również inaczej uzbrojone – każdy ma cechy użyteczne w określonej sytuacji i w niektórych misjach będziecie musieli zmienić pojazd w trakcie ich trwania.

Interesującym dodatkiem do gry jest możliwość wydawania rozkazów swojej eskadrze. W zależności od misji, możecie rozkazać kolegom, by pomogli wam w pojedynkach z wrogimi myśliwcami, osłaniali was albo po prostu uciekli. Najczęściej wasi kumple z eskadry nie zmienią wiele, ale czasami zestrzelą jakiegoś wroga, albo nawet dwóch.

Sterowanie
Przyzwyczajenie się do sterowania zajmie trochę czasu. Łatwo jest nauczyć się lecieć w górę, w dół, w lewo, czy w prawo. Jednak w czasie intensywnych walk nagle wszystko wydaje się bardziej skomplikowane! Unikanie ognie przeciwnika i omijanie przeszkód staje się nie lada wyzwaniem, ale już po chwili będziecie potrafili skopać tyłek paru Imperialom. Obrót kamery jest prawidłowy i pozwala rozejrzeć się dookoła. Przyzwyczajenie się do regulacji prędkości analogowym przyciskiem również zajmuje trochę czasu, ale jest ona dużym plusem sterowania gry.

Czas grania:
Gra jest trudna i jeżeli macie nadzieję na zebranie wszystkich złotych medali i technicznych ulepszeń, zajmie to dużo czasu. W dalszych poziomach kontrolowanie kolegów z eskadry i celne strzelanie może stać się trudne, nie powinno to jednak zniechęcić was do tej wspaniałej gry. Na pewno fani filmów będą grać przez całe wieki. Dla tych, którym filmy się nie podobały, ta gra może być albo strzałem w dziesiątkę, albo też rozczarowaniem.

Podsumowanie:
Moim zdaniem ta gra jest zupełnie niesamowita, spodoba się każdemu fanowi Star Wars.


Ocena końcowa
Ogólna ocena: 9/10
Grywalność: 4,5/10
Grafika: 4/10
Dźwięk: 5/10
Czas grania: 4,5/10


Plusy:
- niesamowita dokładność szczegółów
- dobry gameplay
- wspaniałe, filmowe wrażenia

Minusy:
- niespójna fabuła
- radar
- niejasne cele



Oceny użytkowników:
Aby wystawić ocenę musisz się zalogować
Wszystkie oceny
Średnia: 9,19
Liczba: 16

Użytkownik Ocena Data
HAL 9000 10 2017-02-04 19:27:28
Raham Kota 10 2010-08-04 18:52:38
ewoczek 10 2010-01-07 17:33:17
Luke S 10 2009-04-11 17:26:36
Lordfilip 10 2008-04-21 16:33:07
Lord Raider 10 2007-01-23 21:55:46
mgmto 10 2006-03-29 14:16:58
Red 5 10 2006-03-11 10:19:03
darthvader 10 2005-08-04 17:03:06
Radek 10 2004-09-09 15:43:03
vader xuru 10 2004-08-11 02:57:35
Luke Star 10 2004-07-14 12:39:21
Daniel Skyfighter 9 2006-02-18 21:16:51
DarthLucas 8 2004-08-28 13:32:06
sky_walker 7 2004-08-24 12:40:58
Lord Bart 3 2012-01-28 16:04:22

Tagi: LucasArts (74) Rogue Squadron (2)

Komentarze (24)

Wizualnie gra jest wręcz niewiarygodna [2].

Ja tak właśnie zrobiłem. Konsola ma ten swój klimat którego blaszak nigdy nie będzie miał :)

Czemu wielka szkoda i wstyd? Gra została wydana na gacka i tyle. Chcesz zagrać? To kup go za 100zł na allegro i za kolejne 40zł grę. Wstydzić się mogą tylko ludzie którzy by wszystko z neta chcieli z neta za darmo ściągać.

Gra jest super tak samo jak poprzednik. Wielka szkoda i wstyd, że nie ma na PC :(

moja pierwsza gra na NGC. i naprawde wszystkim polecam ta konsole, jak ktos ma wiecej kasy to moze jeszcze zainwestowac w Wii i grac zarowno w The Force Unleashed i RS: Rouge Leader.

Gra zapowiada się bardzo dobrze, tylko jakim prawem nie jest na pc!

lucasarts nie wie co czyni nie wydawając tej gry na pc,przed ich oczami przewijają się miliony

Cos czuje ze w przyszlosci gry konsolowe zostana wydane na PC

No i jest B-WING!!!!
Uwielbiam B-WINGI!!!!

Graficzka powala!!!!!POWALA NA KOLANA!!!!! tylko duże statki
troche gorzej

Ale za to są świetne gry sw na pc a nie na konsole np. X-wing , Tie fighter , X-wing vs Tie-fighter...

Dlaczego tego nie ma na PC??Dlaczego ja, biedny użytkownik peceta cierpie męki bo pan Lucas to jakiś jeno KONSOLOWIEC jest?!?

Ciekawa gra. Bardzo mi się podoba chociaż jest krótka i ma parę nie dociągnięć. Wersja multiplayer poprawiła te błędy. Wersja ta znajduje się w Rebel Strike'u, która jest lepsza od niej. Daję mimo wszystko 10/10.

Anakin...
amd athlon 2.6 ghz 1 gb ram, gf 6800 z 256 mb ram

przecież to jest potwór kosztujący pewnie z 4000 złotych...ludzie nie chcą/nie mogą kupić takiego kompa, bo są fajniejsze rzeczy za tą cene (ja np. przeznaczyłem taką kase na kino domowe), więc nie mów, że konfiguracja to standart...

Ja Chcę Na PCeta, ale gra fajna

Mam tą grę i nie ma doby żebym w nią nie zagrał , moim zdaniem jest ona lepsza od Rebel Strike'a bo nie ma w niej misji chodzonych , które delikatnie mówiąc są do niczego. To właśnie dla Rogue Leader'a kupiłem GAMECUBA

zacznijmy od tego ze lucas pedal powinien dac to na pc chociaz TERAZ! bo teraz wymagania 1.2 ghz, 512 mb ram i karta z 128 mb to jest komputer ŚREDNI! nie chce sie chwalic sprzetem ale osobiscie dysponuje amd athlon 2.6 ghz 1 gb ram, gf 6800 z 256 mb ram! wiec NA PC MI TO! ALE JUZ!

dlaczego nie wyszło na pc?!!!!!!
:((((((((((((((((((((((((

echm, coś mi sie czuje, że jest już nowsza wersja, tj Rebel Strikes: Rogue Sqardron3 tamtą gorąco polecam a tej daje 8

Dlaczego nie ma konwersji na PC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zbić LucasArts!!!!!!!!!!
ZABIĆ

Co do tych wymagań to lekkie przegięcie, w końcu konsole mają słabszego configa niż większość PC, więc i na moim kompie powinna pójść (widziałem gry z lepszą grafiką co chodzą płynnie na sprzęcie o 1/3 gorszym od 1.2 GHz, 512 RAM, GF ti 128 MB)

Gra jest fajna, widziałem filmiki... DAJCIE MI TO NA PC!!!!

wielka szkoda rze nie na pc jk super wyglodaleo na hot i walka z at-at gralem pszyznam i mi sie podobalo daje zdecydowanie 10/10

szkoda ze nie ma na PC

ekhm...
kolo na gacka jest juz natępna częsc i to od dłuższego czasu

Jak widac piękna to gra jest szkoda że nie na PC. Pomyślcie jakie musiała by mieć wymagania (z 1.2 GHz, 512 RAM, GF ti 128 MB). Z tego opisu wnioskuje że to prawdziwe dzieło sztuki!! Kiedy coś takiego pojawi się na kompa...nieznane są ścieżki Mocy

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować:

Login:
Hasło:
Loading..

Ustawienia


Ustaw kolejność w prawej i lewej sekcji.
Możesz przesuwać elementy również pomiędzy nimi.