Gry komputerowe

X-Wing Alliance

Tytuł: X-Wing Alliance
Rok wydania: 1999
Oficjalna strona:
Galeria:
Typ: kosmiczny symulator
Platforma: PC
Save:
Solucja:



Recenzja Jurka

X-Wing Alliance to kolejny z symulatorów kosmicznych. Znów mamy okazję zasiąśc za sterami różnych pojazdów i poszarżować w kosmosie z wrogimi statkami. Grafika i dźwięk znów pszły mocno do przodu, choć sterowanie pozostaje wciąż takie same (no i dobrze). Ta gra to jednak nie tylko parę naprędce skleconych misji. Nareszczie w symulatorze mamy porządną fabułę, rozwijającą sie w miarę upływu wydarzeń i nadająca sens całej grze. Rozpoczynasz grę jako członek kupieckiej rodziny, handlujacej w całej galaktyce. Wydarzenia rodzinne sprawiają, że po kilku misjach dołączasz do Rebelii i walczysz u jej boku, by w ostatnich czterch misjach wziąź udział w BITWIE O ENDOR i wysadzić Gwiazdę Śmierci! Wiele z zadań rozgrywa się w samym centrum wielkich flot, gdzie dokoła latają dziesiątki mysliwców i conajmniej kilka okrętów klasy "Capital Ship". Misje rozpoczynasz z pokładu stacji lub korwety korelianskiej i widzisz jak twój pojazd opuszcza swoją bazę. Każda misja przeprowadzona jest od początku do końca. Musisz wystartować i zadokować. Wszystko układa się w logiczna całość. Rozwój symulatora z serii X-Wing osiągnął sczyty. Film otwierający grę naprawde wbija w fotel. Co kilka misji mamy okazję zobaczyć kolejny, ale niestety każdy nastepny jest słabszy. Po rozwaleniu Gwiazdy Śmierci spodziewałem się zobaczyć coś naprawdę niesamowitego, tymczasem gra skończyła się krótką i marna sekwencją. Ale to chyba jedyny zarzut.


Recenzja Andarala

Jak już obiecywałem najpierw demo potem recenzja. Początkowo była euforia, ale póżniej doznałem rozczarowania. Gra pod względem graficznym jest zrobiona dobrze, jeżeli chodzi o całą resztę to nic nadzwyczajnego. Można polatać wszystkimi znanymi pojazdami z Gwiezdnych Wojen. Zaczynamy od lotu Sokołem itd.. Dużym plusem tej gry jest możliwość gry w trybie multiplayer i tu dopiera gra nabiera rumieńców. Ale cóż jeżeli ktoś grał w X-Winga lub Tie-Fightera to zauważy duże podobieństwo, też trzeba np. latać i strącać lecące Cargo i walczyc z myśliwcami lub odwrotnie. Powiem szczerze, naprawdę rozczarowałem się na tej grze. Wielu z Was może mieć do mnie pretensje że tak mało przychylnie opisałem "X-Wing Alliance" pomimo że pochodzi z pod znaku SW - ale moim zdaniem firma LucasArts chyba nadużywa tego znaku, ale każdy kto jest fanem Gwiezdnych Wojen musi posiadać ją w swojej kolekcji, nawet jeżeli jest ona taka sobie. Ocena jest surowa pomimo opcji multiplayer. Jeżeli masz odmienne zdanie bo słyszałeś że jest wspaniała, to możesz pobrać demo gry i ocenić ją wedle Swojego zdania. Mam dużą nadzieję że zapowiadane dwie nowe gry, których fabuła będzie oparta na Epizodzie 1, będą poprostu arcydziełem i powiem jeszcze jedno że brakuje mi dobrej strategii umieszczonej w realiach SW. Teraz trochę o wymaganiach sprzętowych. Napewno musisz posiadać 3Dfxa i procesor PII oraz 64 MB pamięci aby gra "chodziła" płynnie, no i oczywiście joya. Moja rada, nie kupuj "pirata", może się zawieszać lub "wykrzaczać" podczas lotów. Zagraj i oceń Sam, to jest tylko i wyłącznie moja ocena. Niech Moc Będzie z Tobą.



Recenzja Stele'a

Zwieńczenie sagi symulatorów Lucasarts znów wniosło sporo innowacji do serii. Nauczeni błędami XvT, wydawcy zaprezentowali pełnoprawny produkt, skupiony na kampanii jednoosobowej. Ucierpiał na tym nieco multiplayer...
Ze względu na najlepszą grafikę i największą dostępność w sklepach (w Polsce wrócił na półki cztery lata temu, a ostatnio znowu coś wygarnięto z magazynów), cieszy się największym powodzeniem u graczy i moderów. Nie nazwałbym go jednak częścią najlepszą, a już na pewno nie idealną.

Mechanika
Po raz wtóry przebudowano silnik. Od X-Winga akcja toczyła się w jednym sześcianie przestrzeni. Teraz są takie cztery. Między nimi można poruszać się dzięki bojom nadprzestrzennym, w okolicy których można wykonać skok. Dodaje to klimatu atakom hit&fade i misjom zwiadowczym. Umożliwia też tworzenie znacznie bardziej kompleksowych misji. Nie działa jednak idealnie. Epizodycznie zdarza się, że sojuszniczy okręt ginie podczas skoku i nigdzie się już nie pojawia. Jest to bardzo dokuczliwe, zwłaszcza pod koniec trudnych i rozbudowanych misji.
System kilku obszarów umożliwił także wymuszenie powrotu gracza na okręt docelowy - a przynajmniej w jego okolicę. Jeden warunek w skrypcie i już nie da się zakończyć misji w dowolnym momencie, jak to było w T/F.
Oczywiście ponownie poprawiono grafikę. Modele są znacznie bardziej dokładne i lepiej oteksturowane, a niektóre posiadają nawet przezroczyste owiewki i wnętrze kokpitu widoczne z zewnątrz. Gra pracuje wreszcie w wysokich rozdzielczościach. Na nowych komputerach z kartami Nvidii jednak niekiedy pojawia się problem ze skalowaniem czcionek przy nich i wszystkie napisy są nieczytelne. Rozwiązania tego problemu można znaleźć tu.
Dodano kolorowe źródła światła. Kombinacja kilku daje niekiedy bardzo ciekawe efekty. Trasa na Kessel i widok Otchłani na długo zapada w pamięć.
Wprowadzono trójwymiarowe wnętrze kokpitu i dodano możliwość swobodnego rozglądania się po nim. Traktuję to jednak jako wadę. Wnętrza są brzydkie, niezgodne z sagą ani poprzednimi częściami gry. Dodatkowo usunięto z kokpitu wszelkie kontrolki i wyświetlacze. Teraz wszystkie znajdują się na HUDzie, identycznym dla każdej maszyny (w menu można zmienić jego kolor i nic więcej). Rozkład ekranów pozostał taki sam, ale bez stylizowanych obramowań, nie jest to już to samo. Co to za symulator bez przełączników w kokpicie? Przywoływane na pół ekranu okna komunikatów z XvT zastąpiono znacznie bardziej zgrabnymi i praktycznymi obszarami na dole HUDu, po obu stronach CMD, na które można przywołać niektóre komunikaty. Jednak tylko lista rozkazów posiada skrót klawiszowy, więc niekiedy trzeba sporo przewijać, nim dotrze się do poszukiwanego, co nie jest zbyt praktyczne w ogniu walki.
Na minimapie (ciągle działającej w czasie rzeczywistym ze względu na multiplayer), zmieniono ikony okrętów liniowych na ich modele 3D, dla oddania skali.
Ponownie zwiększono ilość jednostek. Jest ich tyle, że zlistowanie wszystkich przekroczyłoby długość recenzji. Dodano większość maszyn z ST nie występujących do tej pory, sporo z EU i wiele wymyślonych na potrzeby gry. Latać możemy wszystkimi myśliwcami z poprzednich części (także tymi występującymi w roli celu), kilkoma nowymi myśliwcami dla „frakcji niezależnych” oraz, co jest innowacją, lekkimi frachtowcami i patrolowcami. Statki te niekiedy mają wieżyczki strzelnicze, które możemy obsadzić własnoręcznie (polecane tylko podczas dokowania) lub oddać w ręce AI. Początkowo planowano pozwolić na lot kilku graczy jednym frachtowcem w trybie multiplayer, ale niestety musiano zrezygnować z tej funkcji ze względu na ograniczenia ówczesnych łącz. Nawet na LANie występowały zbyt duże lagi.
W kampanii latamy jednak tylko pięcioma rebelianckimi myśliwcami i trzema frachtowcami z serii YT.
Znacznie zwiększono ilość skryptów dostępnych dla AI. Od wielostopniowych pętli warunkowych po wszelakie operacje na kontenerach i taranowanie. Czasami brakuje jednak pewnych małych a istotnych funkcji, których brak jeszcze bardziej komplikuje skrypt. Znów ilość zwiększa prawdopodobieństwo błędu. Sporadycznie może się przytrafić zgłupienie jakiejś jednostki, kolizja okrętów, friendly fire, niespodziewana eksplozja i wiele innych dziwactw. Skomplikowanie misji utrudnia również pisanie własnych scenariuszy, a zwłaszcza ich debugowanie...
Znów poprawiono samo AI. Jeszcze bardziej zwiększono częstotliwość ognia, a sam bot lepiej manewruje i jest znacznie celniejszy. Nie ma już przypadków, że dwa boty kilka minut latają w kółko i żaden nie potrafi trafić drugiego. Zwiększa to realizm... i śmiertelność sojuszników. Teraz nie są w stanie związać wroga do czasu, aż my wszystko zestrzelimy.
Gorzej kwestia wyszła w przypadku okrętów. Te również mają znacznie zwiększoną celność. Do tego stopnia, że na najwyższym poziomie kampanii pojedynczy frachtowiec bez problemu potrafi odeprzeć atak klucza bombowców. To już takie realne nie jest.
Okrętom dodano możliwość zestrzeliwania lecących ku nim pocisków. Całkiem zachwiało to balans gry. Teraz nawet kilka bombowców nie jest w stanie wyrządzić żadnej krzywdy krążownikowi. Muszą go okrążyć i odpalić więcej torped na raz, niż on ma dział, to może jedna doleci. Uniemożliwia to powtórzenie wyczynów z poprzednich części i jest najbardziej widoczne przy konwersjach misji ze starczych części na nowy silnik.
Również okręty strzelają pociskami jedynie w cel mający go na celowniku. Te dwie rzeczy razem tworzą pewien absurd. Atakując okręty, zawsze robi się to na ślepo, odpalając torpedy bez namiaru. Realizm? No nie bardzo.
Dodano więcej rozkazów dla skrzydłowych. Możemy teraz sami wybrać szyk eskadry, odesłać pilotów do eliminacji określonego typu wrogich maszyn (np. bombowców) czy do inspekcji celów. Nowe rozkazy nie posiadają jednak skrótów klawiszowych, konieczne jest więc korzystanie ze średnio praktycznego menu.
W kwestii uzbrojenia dodano wspomniane wieżyczki, torpedy jonowe i umożliwiono sprzęganie działek laserowych i jonowych dla uzyskania potężnej salwy. Myśliwce o szerokim rozstawie luf nie strzelają już przed siebie, tylko mają uzbrojenie zogniskowane na pewien dystans, dzięki czemu wreszcie da się w coś trafić z takiego B-winga.
Mimo rozbudowanego trybu singleplayer nie powrócono do systemu jednego życia. Misje możemy powtarzać w nieskończoność. Co więcej, trzy misje rebelianckie w całej kampanii można opuścić, jeśli nie potrafimy ich przejść. To, wraz ze strasznym rozstrzałem poziomu trudności (na łatwym same boty sobie poradzą, na hardzie zginą w kilka sekund i zostaniemy sami), powoduje, że gra jest do przejścia nawet przez niewprawnych graczy.
Wprowadzono obsługę trzeciej osi joysticka oraz płynnej przepustnicy (choć nie wiem, czy tego nie było już w XvT).

Multiplayer
Stoi na poziomie z podstawowego XvT. Nadal tylko ośmiu graczy w dowolnej konfiguracji z botami. Zwiększono możliwość kreacji własnych potyczek z poziomu gry. Nie dano jednak kampanii multiplayer, która była największym atutem BoP. Jest to ewidentny krok w tył. W dzisiejszych czasach łatwiej jednak znaleźć ludzi do gry w XWA, niż w XvT. W końcu gra nowsza, bardziej kompatybilna z nowym sprzętem, no i bardziej popularna.
Początkowo multiplayer był obsługiwany przez Microsoft Internet Gaming Zone, jednakże Bill zakończył wsparcie dla XvT i XWA przed kilku laty. Fani musieli więc stworzyć własne systemy.
Specjalnie na potrzeby spacesimów Lucasarts powstał Errant Venture.
Pograć można również poprzez Voobly i Game Rangera.

Fabuła
XWA był nastawiony właśnie na fabułę kampanii jednoosobowej. Po raz pierwszy podano nam na tacy głównego bohatera i dano sojuszników przewijających się przez całą grę.
Ale od początku. Jesteśmy sobie Acem Azzameenem, najmłodszym synem Tomaasa (mamusię wcięło i nie ma o niej ani słowa; najpewniej nie żyje). Nasz tatusiek był niegdyś przemytnikiem, ale w końcu do spółki z bratem założyli kompanię przewozowo-naprawczą. Trwa wojna domowa, więc czasy niezbyt sprzyjają rozwojowi małych spółek, zwłaszcza jeśli zalazło się za skórę Imperium... A gra zaczyna się właśnie ucieczką naszego tatka z bazy Echo i poznaniem napiętych relacji z jego bratem. Zaraz zostaniemy zagonieni do roboty, podczas której poznajemy rodzeństwo, naszych oponentów - konkurencyjną rodzinę Viraxo, którzy uparcie chcą nas wygryźć z interesu, przyjaciela ojca - rastamana Dunari i znajomego siostry w Sojuszu - Olina Garna. Po poznaniu bohaterów i opanowania innowacji w grze przychodzi pora na akcję. Nasz tatko postanawia wesprzeć Rebelię, szmuglując dla nich baktę, co kończy się dość tragicznie. Ścigani przez imperialną flotę, której informacje przekazują nasi rywale, musimy porzucić interes i szukać schronienia w rebelianckiej flocie. Zaciągamy się na pilota i rozpoczynamy właściwą przygodę...
Misji kampanii jest w sumie 55, jeśli dobrze policzyłem. Zadania dla Sojuszu przerywane są misjami rodzinnymi, w których wracamy za stery frachtowca by odbudowywać interes, prowadzić śledztwo w sprawie ojca i mścić się na rywalach.
Oprócz całkiem nowych, wymyślonych na potrzeby gry, mamy kilka misji bazujących na EU. W drugiej kampanii przewija się admirał Zaarin, znany z TIE Fightera. W kampanii czwartej uczestniczymy w wydarzeniach znanych z projektu Cienie Imperium, takich jak przejęcie Suprosy, ucieczka z Kothlis czy bitwa o stocznie w pasie asteroid Vergesso. Przed końcem gry dostarczamy do układu Zhar komandosów, którzy porywają prom Tydirium, i eskortujemy rebeliancką flotę do punktu zbornego nad Sullust. W ostatnich misjach wcielamy się w Landa Calrissiana podczas bitwy o Endor, która zdobi okładkę gry. Wszystkie wymienione misje odstają jednak od ich pierwowzoru i nie mogą być traktowane jako wyznacznik kanonu. Oprócz tego mamy dostęp do wielu scenariuszy treningowych, będących urozmaiconymi torami przeszkód w stylu bramek z X-Winga i tuneli TIE Fightera.
Za osiągnięcia jesteśmy nagradzani medalami. Powrócił również znany z X-Winga mundur. Wraz z rozwojem fabuły do naszej kajuty trafiają również pewne „pamiątki”. Od przycisku do flimsiplastu w kształcie probota po szczątki pierwszego zestrzelonego przez nas TIE. Pod koniec gry jest tam już niezły śmietnik...
Kampanię zdobią cutscenki. O ile jednak intro i pierwsze z nich są bardzo fajne, to te pod koniec gry pozostawiają wiele do życzenia, a jedna nawet jest wyświetlana w złym momencie...
Niestety po raz kolejny widać pazerność wydawcy. Gra wyszła niedorobiona. Patch 2.02 dodaje brakujący element, jakim jest opcja nagrywania misji, i poprawia wiele błędów. Jednak nadal takowe istnieją. Fabuła i cutscenki również nie są dopieszczone. Brakuje dobrego outra i rozwiązania wszystkich kwestii rodzinnych.

Modyfikacje
Scena moderska XWA przewyższa rozmiarem jakąkolwiek wcześniejszą i wciąż można uznać ją za żywą. Wciąż pojawiają się modele okrętów z prequeli, a przy odrobinie chęci dałoby się nawet tworzyć przyzwoite kampanie w czasach CW. Nie widziałem jednak nic ponad pojedyncze misje.
Edytor misji, pozwalający od podstaw tworzyć własne kampanie, można znaleźć tu. Instaluje się razem z manualem.
Konwersja XvT na silnik XWA z ponoć działającą kampanią multiplayer jest dostępna tutaj.
Konwersję TIE Fightera na silnik XWA (tylko podstawka, dodatki ponoć istnieją, ale nie mogę coś znaleźć działającego linka...) można znaleźć w tym miejscu.
Darksaber's Ultimate Craft Pack (instalka podmieniająca modele jednostek na bardziej dokładne) jest tu.
X-wing Alliance Upgrade (to samo, tylko trochę inny zestaw statków i każdy w osobnym pliku) jest dostępne tutaj.

Gry nie da się uruchomić bez kontrolera gier. (Pada/joysticka. Na kierownicy na upartego też się da.)

Patch 2.02 można pobrać stąd.
Czcionki dla mających z nimi problemy na większych rozdzielczościach można znaleźć tu.
Nieoficjalnego fixa, poprawiającego błędy graficzne na nowych radeonach (może na czymś innym też), tu. Plik ddraw.dll wklejamy do głównego folderu gry.


Oceny użytkowników:
Aby wystawić ocenę musisz się zalogować
Wszystkie oceny
Średnia: 9,18
Liczba: 57

Użytkownik Ocena Data
witciu1 10 2017-04-21 16:26:49
R2-r 10 2014-04-26 20:44:37
Master Simon 10 2012-09-27 16:47:18
BSN Fighter 10 2012-09-24 12:56:21
Raham Kota 10 2011-02-24 18:38:52
Emperor1123 10 2010-10-02 20:37:49
Stele 10 2010-09-13 19:48:53
łycha 10 2010-07-03 23:03:52
wyczes 10 2010-06-15 20:15:35
Aruetiila 10 2010-01-03 11:01:26
Taraissu 10 2009-12-04 22:54:23
ciekawy12 10 2009-11-12 18:45:34
Harpoon 10 2009-09-08 00:39:08
HcMaverick 10 2009-02-18 22:56:04
Luke S 10 2009-02-14 14:49:32
elchupacabra 10 2009-02-01 18:17:54
SWkoleś 10 2008-12-08 17:50:59
Jabba the best 10 2008-08-07 13:11:05
Light Side Vader 10 2008-07-30 19:24:19
ciha1984r 10 2008-06-28 19:25:51
Darth Tosłav 10 2008-06-06 15:34:47
Radek 10 2008-06-01 23:45:16
Lordfilip 10 2008-04-15 07:58:00
Wedge 10 2008-02-29 00:29:14
kujaw 10 2007-09-05 21:21:24
Alton 10 2007-03-17 12:34:15
Marquix 10 2006-12-17 13:52:14
Red 5 10 2006-03-11 09:47:39
Daniel Skyfighter 10 2006-02-18 20:54:48
Randone 10 2005-08-06 16:45:42
beret 10 2005-07-29 12:56:55
Lord Tyranus 10 2004-11-01 17:17:11
Nadiru Radena 10 2004-10-29 18:35:20
Strid 10 2004-09-13 17:01:13
DarthLucas 10 2004-08-28 13:28:14
Switch 10 2004-08-28 00:28:43
PodleśMucha 10 2004-08-24 13:46:01
Mitth`raw`nuruodo 10 2004-07-15 12:19:29
Rael 10 2004-07-10 23:10:12
Karrde 10 2004-05-06 15:05:33
FEL-1996 9 2014-04-26 12:44:26
czart 9 2009-08-30 10:29:46
Duch Jedi 9 2009-02-04 18:16:37
Koran Horn 9 2007-12-30 17:39:27
Lucas 9 2007-11-12 22:58:48
Amdir 9 2005-06-28 23:53:13
vooyas 9 2005-04-03 12:23:30
Vua Rapuung 9 2005-03-30 18:06:15
Darth Ponda 8 2017-06-14 16:09:29
Anakin_Skywalker66 8 2010-12-22 15:44:39
haffff 7 2009-07-04 13:05:28
mgmto 7 2006-09-27 16:49:04
Jaszczur 7 2006-09-22 08:52:56
dooku 7 2004-10-31 13:02:57
Lord Bart 5 2012-01-28 16:07:11
darthvader 1 2005-08-04 12:35:37
Imie 1 2005-07-05 15:59:17

Tagi: LucasArts (74) X-Wing (24)

Komentarze (77)

Genialna gra - robię właśnie gameplaya z całej, zapraszam na mój kanał 4olschoolgamers na youtube!

Rewelacyjny symulator. Stawiam go tuż obok TIE i o krok przed X-Wing. Niestety... chciałem wczoraj sobie pograć i grafika szaleje. DirectX chyba nie ma już właściwych bibliotek, bo z rok temu jeszcze mogłem pograć. Ma ktoś problemy z grafiką? (obiekty rozsypują się w paski)

Gra bardzo ciekawa, jeszcze całej nie przeszedłem, ale już nie mogę doczekać się kiedy zaliczę kolejne misje.
Trzeba jeszcze zapamiętać całe sterowanie.
Mi gra działa na "Viście".

Stele - dzięki za pomoc i informacje w tej i poprzedniej sprawie (X, T, XvT) - niech moc będzie z tobą.

Jeśli wybrałeś instalację pełną, to chyba nawet nie, bo skopiowała sobie filmiki i dźwięki na dysk. W przypadku bardziej oszczędnych opcji dokładnie tak by było.

Mam pytanie. Co zawiera CD2? Gra zainstalowała się tylko z CD1 i chodzi bez problemu. Czy na CD2 są kolejne etapy i gra zażąda CD2 w odpowiednim etapie?

Super gra szkoda tylko że koniecznie wymagany jest joystick musiałem na drugi dzień po kupnie gry isć go kupić :( ale poza tym to gra ogólnie fajna 8/10

a na jakim serwie grasz ?

znaczy gra dziala na 100% tylko brak graczy... Nikt już nie gra w tak zaje.... gre a szkoda

wiem jak grac w multi ale nie jestem w stanie tego sprawdzic bo nikogo nie ma na serverze :(

gra super ale nie moge sobie poradzić z 3 misją gdy trzeba zestrzelić transporter Viraxo :\

ja też kupiłem ostatnia ta gre w empiku za 19,90zł ale gre uważam za genialna mimo swoich lat;)

fajna szkoda że obsługuje tylo joistic ale daje 9/10

gra świetna a niektore misje bardzo ciezkie do przejscia (przynajmniej dla mnie). tak srednio taka misja zdarza sie co 3

Mimo swoich lat, gra ma niesamowity klimat i grywalność, których często brakuje nowym tytułom. Nawet teoretycznie nudne misje typu przewieź ładunek potrafią wciągnąć.

Gra geniusz, w dodatku misja z SOTE...

Kupiłem w EMPIK-u za symboliczną kwotę 19,90 zł.I ......... przypominam sobie dawne noce z serią X-WING itp. Gramy w domu przez LAN.

Genialna,najlepszy symulator lotów kosmicznych,świetna gra na długie zimowe wieczory:D

Jedna z flagowych gier LucasArts .Chłopcy robiąc tą gre odwalili kawał dobrej roboty .Mimo ,że grafika się zestarzała to gra nadal strasznie wciąga [swego czasu na tej grze rozwaliłem jousticka] Fabuła jest dosyc ciekawa [szczegolnie w pożnijszych misjach się rozkręca] ,a możliwośc zniszczenia Gwiazdy Śmierci w ostatniej misji daje pełną sadysfakcje.Ten symulator jest najlepszy z seri. Ocena 9/10

Chyba sprawdzić te Cargo...

ale też tego niemogę przejść

czy ktoś w nią gra w sieci??

mam gre i to najlepszy symulator lotów kosmicznych z SW jaki istnieje,więc 10/10

Spróbuje napisać spolszczenie do tej gry.Dla tych co nie umieją anglika.

Próbowałem padem, potem dokupiłem joya, nie żałowałem, chociaż na padziku dało się latać. Ja mam pytanie, czy ktoś wie, jak się ma aktywność tej gry w multi na dziś dzień? PS. Nie latamy w tej grze Sokołem (jak jest wyżej napisane), a niemal stockowym YT-1300. ;)

Gra wymaga joysticka. Nie mam go, ale zastanawiam sie czy daloby sie grac padem. Ktos probowal?

Fajowa giera. Nie można przestać tego grać. Są do niej także fajne mody - np. konwersja Tie fightera.

Swietna gra . Najlepszy symulator gwiezdnych wojen wszechczasów.

To nie instrukcja tylko opis misji(pomyliło mi się).

Posiadam instrukcję do tej gry jak ktoś chce to wyśle na mejla pisac michabot@op.pl

No to się nie doszukasz, bo takowego nie ma.
Nawiasem mówiąc: uczta się ludzie anglika, bo raz że wstyd, a dwa że omija was tak wiele przyjemności...

szukam spolszczenia do X wing alliance

Niestety niema juz oficjalnego servera i kłopot ze znalezieniem innych ;/ dlatego wszystkich chętnych pośmigać razem na multi zapraszam. moje gg:4739982

w ilu mozna maksymalnie grac przez Internet?

Zapowiada się świetnie.Muszę sobię kupic,mam jousticka więc nie powinno mi sprawiać kłopotu odpalenie gry.

zaden link nie działa,czy moze ktos wie gdzie można sciagnac rouge squadron,lub tie fighter???

Ta gra jest jedyna w swoim rodzaju, ale te angielskie polecenia przyprawiają o dreszcze!

kujaw może nie masz joysticka ?

Jestem takimmalym fanem Gwiedzych Wojen . kupiłem SW ALLIANCE . Bardzo mi sie spodobała juz na samym poczatku . no ale.... Allianc nie działaj mi pod XP dokaldniej to wyłacza sie na samy poczatku gry gdy wybieram misje.Prubowałem w TRYBIE ZGODNOSCI , szukałem patcha ale znalazełm tylkjo jeden (SWXWA202. cos takiego). Mam podłaczony Padzik . Jak Ktos wie jak temu zaradzic to Bardzo Prosze o pomoc(wydaje mi sie ze przydał by mi sie drugi komputerek jakis taki stary z WINDA 95/98/Me i taki w miare nie za szybki sprzet w nim zawarty :) )...

Alex Blaze też tak miałem na początku czego przyczyną jest brak jousticka ; ( . Niestety pełna wersja gry nawet się nie odpali bez jousticka ,wiec innej opcji niż zakup jousticka nie widzę.
Ps. ja kupiłem niedawno na allegro za 30 zł.
Powodzenia

hejka ściągnęłem demo i gdy odpalam wszystko w porzondeczku,
wylatuje z hangaru i nagle obraca mnie o 360 wiecie co mam zrobić?

Gra wyśmienita !!! kocham takie produkcje które mimo swoich lat robią swoje . Główne plusy:
- Fabuła
- Klimat
- Dorobione rozgrywki
- Bardzo duzo mozliwości przy pilotazu statkiem.
- Wysokiej jakości filminki

Jedyny minus to to że nia ma żadnej misji na lądzie
9/10

Gra wspaniała, rządzi i wymiata! Wspaniałe dźwięki, niezgorsza grafika, fajna fabuła, wiele statków... Moim zdaniem najlepsza gra spod znaku SW. Polecam!
PS. do grania dobry jest też pad. Bardzo wygodny według mnie.

powiedzcie mi czy jest cos (jakis patch lub cos w tym stylu) zeby gra chodzila bez dzoja???

Fajna gra ale mam tylko demo.Nie wiecie zkąd można pobrać jakieś X-Wingi?

ładna grafika (jak na owe czasy)fajne filmiki,ale dlaczego gra nazywa się x-wing ,jak latamy maszynami yt

mam hispzanska ver tej gry, moze ktos wie jak zrobic zeby byla po angielsku albo po polsku? :P

Gra jest DOBRA ale moim zdaniem gorsza od x-wing vs tie fighter.Głupie lokacje, skomplikowane sterowanie, no i nie da się pograć imperium

Witam
Mam pytanie czy ktos wie jak znaleśc server do x-wing alliance żeby pograć w sieci.Ja niemam juz siły szukać.Niech ktoś pomoze!!!A pozatym gra jest ŚWIETNA

Font fix:
http://lucasfiles.com/?s=&action=file&id=857
Sprawdzone na XP SP2. Mialem problem z napisami, ale po zainstalowaniu tego patcha wreszcie mozna przeczytac napisy w wysokiej rozdzielczosci. Gdyby u was ten fix nie zadzialal to mozecie skorzystac z tego sposobu: http://adp.bluephantom.de/Font.htm
ENJOY

Chłopcy można grać bez problemu pod XP, wystarczy włączyć graficzkę na software a nie na hardware, przynajmniej na GeForce 2 działa bez problemów, co z tego, że są piksele

mam problem z gra: mam rozmazane napisy juz w samej grze, czego to moze byc wina ?

mam problem z gra: mam rozmazaną napisy juz w samej grze, nie wicie co to moze byc ?

Zesperowany!
Czy ktos z was natnol sie i jest w posuiadaniu opisu misji do tej gry?
kontakt:
e-ami amdir@wp.pl

gra fajna bo grałem w nią pod 98 ale czemu nie moge w nią grać po XP??

Jedi Guardian, this is Red Leader. Spoko, też tak mam w demie, więc chyba potrzeba.

Mam pytanko czy do tej gry KONIECZNIE potrzebny jest Joy ?? bo jak odpalam demko to sie ciągle obracam o 360 stopni i sie grac nie da :/

U mnie chodzi na XP... Tylko coś po LANie nie mogę pograć...

No nie wiem - słyszałem komentarze, że u jednych działa, a u drugich nie.

Ta gra chodzi na xp????

I jeszcze mi się podobało, że można latać(po pewnych poprawkach w shiplist.txt) KAŻDYM statkiem - ISD i Corellian Corvette są naprawde fajne:)))

Jedna z moich ulubionych gier SW(od niej wolę już tylko Racera). Moim zdaniem świetna robota ze strony LucasArtsu i tych do robili upgrade'y(m.in. wcześniej wymieniony www.xwaupgrade.com - spoko statki). Fajna, ciekawa fabuła, sporo statków.
10/10
ps.Na stronie Darksaber's X-wing Station(adresu nie pamiętam) jest sporo NOWYCH statków - m.in. z ep 1, czy EU.__TIE Cyclone rządzi!!!__:)

Arcydzieło. Najlepsza gra jaka do tej pory wyszła. Klimat, liczebność misji... Cudo. Nie mam żadnych zastrzeżeń do tej gry. Uwielbiam ją. nie można się przy niej nudzić!

aż mi ślinka cieknie na somą myśl, ale nie pogram bo nie mam pada :(

7/10 minus trzeba miec Jojstik

Kto wie dlaczego nie da śię pobrac dema gry.

Chyba nalepsza gra z SW biorać pod uwage osoby zaczynajace gry SW od pierwotnego X winga. Po pierwsze niezla fabula a to juz duzo (zalatwiamy rodzinne interesy handlowe wplatani w fabule E6)
Swietna grafika, multiplayer jeden z nalepszych.
Piekne uwieczenie sagi Xwingow ktorej nic juz nie zastapi (np. gry typu
Rogue squadron, itp.) W stosunku do pierwszego X-winga przepasc graficzna. Jedyny minus brak kontynuacji (liczylem na jakis dodatek)
no cóż czekamy widocznie na epizody 7-9 samo gonienie za flotą Thrownem to za malo na następnego Xwinga
Rzadko daje 10/10 sprawdzcie

aha.. nie mozna grac na neie z tymi plikami o ile serwer/jesli ty jestes serverem to inni gracze nie maja identycznych plikow... wiec musze was zasmucic ale ten plik to sie nadaje chyba tylko do SP :( ale mi sie i tak podoba :D

grafika być może i sucks.. ale tylko w orgyinalnej wersji :P jak ktoś ma szybkie łącze to na darksaber.freeserve.co.uk jest tzw. Darksaber's Ultimate Craft Pack - co do grafy nie ma porownania :D a jak ktos nie ma lacza to moze sobie tylko kilka statkow update'ować uzywajac plikow XMod z www.xwaupgrade.com
:)

Najlepsza gra jaka kiedykolwiek się ukazała !!!

hehehehehe, z moim tie-defenderem nikt mi nie podskoczy :P 10/10 polecam

Świetna gra! Jest nawet do niej płatny edytor o nazwie ALLiED (chyba). Probowałem za jego pomocą przekonwertować własne stworzone pod X-Wing vs Tie Fighter misje, ale do końca nie wyszlo...:-( W każdym razie bardzo dobra gierka, choć wkurza trochę fakt oczekiwania na wczytywanie misji, jeśli coś się nie powiedzie...

Bardzo dobra gra! Ale nie wiem co mam robic w 3 Etapie!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować:

Login:
Hasło:
Loading..

Ustawienia


Ustaw kolejność w prawej i lewej sekcji.
Możesz przesuwać elementy również pomiędzy nimi.