Forum

Falkon 2010 CYBER FALKON

Cyber Falkon wystartował!

Właśnie wystartowała oficjalna strona Ogólnopolskiego Konwentu Miłośników Fantastyki FALKON 2010. XI odsłona imprezy odbędzie się w dniach 11 – 14 listopada, jak zwykle w Lublinie. Po raz pierwszy Falkon będzie trwał nieprzerwanie nie przez trzy, ale aż przez cztery dni! Konwencja imprezy, ustalonej jako "Cyber”, nawiązuje do cyberpunka jako nurtu we współczesnej kulturze, w szczególności fantastyce, jak również cybernetyki, VR itp.

Wchodzimy w nowe dziesięciolecie Falkonu od razu z mocnym uderzeniem. Cyber Falkon to moc wrażeń, jakie na Was czekają! To miejsce, które stanie się dla Was przepustką do wolności i spełnienia. Tutaj nie ma granic, strachu i wstydu, czasu i przestrzeni. Odważni żyją krótko, a ostrożni wcale. Oto Cyber Falkon. Wejdźcie do cyfrowego królestwa i rozpalcie w nim ogień rebelii i rozpusty. Przekroczcie wszystkie granice. Złamcie wszystkie zasady. Upijcie się swoją wolnością. Tylko droga śmiałości i uporu zaprowadzi Was do cybernetycznego pałacu...
....poczuj lubelski Cyber Falkon.

Już teraz uruchamiamy pierwszy z licznych konkursów, w których będziecie mogli wziąć udział przez nadchodzącym Cyber Falkonem. Pierwszym z nich jest konkurs na oficjalny plakat konwentu. Prace należy nadsyłać do 30 czerwca 2010 roku. Szczegółowy regulamin konkursu znajdziecie na stronie konwentu.


Regulamin
1. Konkurs ma charakter otwarty i jest adresowany do młodych twórców, studentów, uczniów szkół artystycznych, artystów plastyków oraz osób amatorsko zajmujących się działalnością plastyczną.
2. Główną nagrodą jest: 100 zł, nagrody rzeczowe (książki, gry, koszulka konwentowa itp) oraz podwójna wejściówka na Falkon 2010. Ponadto nagrodami rzeczowymi i pojedynczymi wejściówkami na Falkon 2010 zostaną wyróżnieni autorzy plakatów, które zajmą miejsca 2 – 5.
3. Na konkurs można nadesłać maksymalnie trzy różne projekty. Każdy z nadesłanych projektów może zostać przedstawiony w maksymalnie trzech różnych wariantach kolorystycznych. Projekty (A2, w formacie jpg. i w rozdzielczości 72 dpi) wraz z danymi (imię, nazwisko, adres zamieszkania) prosimy przesyłać na adres: badowski.krzysztof@gmail.com .

4. Plakat powinien zawierać następujące sformułowania: "Lubelskie Stowarzyszenie Fantastyki "Cytadela Syriusza” zaprasza na XI Ogólnopolski Konwent Miłośników Fantastyki Falkon 2010”, "Termin: 11 – 14 listopada”, "Miejsce: Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie, ul. Bursaki 12”, "www.falkon.konwent.pl". Forma plakatu powinna odpowiadać konwencji imprezy, ustalonej jako "Cyber”, nawiązującej do cyberpunka jako nurtu we współczesnej kulturze, w szczególności fantastyce, jak również cybernetyki, VR itp. Musi też on posiadać blok wolnego miejsca (ok. 20-25 % całości) na loga sponsorów i patronów medialnych imprezy, najlepiej na dole plakatu, chyba że z kompozycji będzie wynikać co innego. Powinien również wykorzystywać oficjalne logo Falkonu 2010 do pobrania ze strony internetowej konwentu.
5. Prace oceniane będą zgodnie z następującymi kryteriami oceny prac konkursowych:
a) wartości projektowe: oddanie charakteru i konwencji imprezy, oryginalność;
b) wartości marketingowe: wywoływanie pozytywnych skojarzeń, łatwość rozpoznania i zapamiętania;
c) wartości użytkowe: funkcjonowanie w wersji kolorowej.
6. Wyłoniony drogą niniejszego konkursu plakat staje się własnością organizatora konkursu, który może go w dowolny sposób wykorzystać, zmieniać oraz odstępować na rzecz innych osób fizycznych i prawnych. Zwycięzca jest zobowiązany w ciągu 7 dni od ogłoszenia wyników konkursu do udostępnienia wyróżnionego projektu w formacie A2, w rozdzielczości 300 dpi, a także czcionek używanych w tym projekcie. Projekt musi posiadać otwarte ścieżki/warstwy, aby można było dokonywać w nim niezbędnych modyfikacji. Minimum stanowi oddzielenie grafiki głównej, tła i napisów. Dopuszczalne formaty plików to psd, xcf lub cdr.
7. Zwycięzca konkursu przenosi nieodpłatnie na organizatora autorskie prawa majątkowe związane z przedłożoną pracą konkursową w zakresie utrwalania, zwielokrotniania określoną techniką, wprowadzania do obrotu, wprowadzania do pamięci komputera, publicznego wykonania albo publicznego odtwarzania, wystawiania, wyświetlania i prezentowania w Internecie pracy konkursowej. Organizator zastrzega sobie również prawo publikacji innych niż zwycięski projektów plakatów, w formie wystawy lub publikacji w Internecie.
8. Decyzja organizatora o przyznaniu nagrody jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie. Organizator zastrzega sobie prawo do nie rozstrzygnięcia konkursu. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do opublikowania imienia, nazwiska i informacji o laureacie konkursu oraz umieszczanie tych informacji w materiałach reklamowych organizatora oraz w mediach i Internecie.
9. Nadsyłając projekt, uczestnik wyraża zgodę na postanowienia Regulaminu.
10. Projekty należy przesyłać do dnia 30 czerwca 2010 roku. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w ciągu 14 dni od tej daty.

Blok Star Wars

Dodam jeszcze, że na Falkonie nie zabraknie bloku Star Wars, za którego organizację będę ponownie odpowiadał.

W zeszłym roku dominowała konwencja nighmare, więc Falkon został zdominowany przez Sithów, Ciemną Stronę i mroczne prelekcje Tym razem stawiamy na Cyberpunka. Co chcielibyście w związku z tym zobaczyć w bloku "Gwiezdnych wojen" i jakie macie pomysły? Piszcie śmiało w tym temacie lub na mojego maila: barkuba[at]gmail.com

Więcej informacji o konwencie znajdziecie na stronie: http://www.falkon.konwent.pl

Falkon 2010 CYBER FALKON

Konkurs na plakat Falkonu 2010 przedłużony!

Odpowiadając na liczne prośby, postanowiliśmy przedłużyć termin nadsyłania prac w konkursie na oficjalny plakat Falkonu 2010. Nowy termin upływa 10 lipca. Przypominamy, że regulamin konkursu znajduje się na stronie konwentu: www.falkon.konwent.pl
Znana jest już także cena akredytacji oraz zniżek na Cyber Falkon 2010. Szczegóły w dziale „Akredytacja”.
Już wkrótce na stronie pojawią się pierwsze konkrety dotyczące programu.

11 – 14 listopada, Lublin – musisz tam być, być na Cyber Falkonie

Cyberpunkowy konkurs literacki

Cyberpunkowy konkurs literacki


Zapraszamy do wzięcia udziału w CYBERPUNKOWYM KONKURSIE LITERACKIM. Dla autorów/autorek najlepszych tekstów przygotowaliśmy wejściówki na Falkon 2010, książki oraz publikację w informatorze konwentowym, który otrzyma każdy uczestnik Falkonu 2010, lub na oficjalnej stronie internetowej konwentu.
Do dnia 15 września 2010 roku należy wysłać na adres: badowski.krzysztof@gmail.com opowiadanie o tematyce kryjącej się pod pojęciem CYBERPUNK, nawiązującym do tegorocznej konwencji Cyber Falkonu 2010. Temat konkursu można potraktować zarówno dosłownie, jak i metaforycznie.
Teksty prosimy wysyłać w załączniku; w e-mailu prosimy również o podanie swoich danych do korespondencji. Tekst musi zmieścić się w przedziale 10 - 35 tysięcy znaków (ze spacjami). Jedna osoba może wysłać tylko jedno własne opowiadanie, które weźmie udział w konkursie. Nie przewidujemy ograniczeń wiekowych dla uczestników konkursu.
Wyniki konkursu zostaną ogłoszone do 30 września 2010 r.
Serdecznie zapraszamy i mamy nadzieję, że WENA zaloguje się w Waszych umysłach!

Falkon 2010 czyha na Was od 11 do 14 listopada w Lublinie!

Więcej na: www.falkon.konwent.pl

Pierwsi Goście Falkonu 2010

Pierwsi Goście Falkonu 2010

Możemy się z Wami podzielić pierwszymi informacjami dotyczącymi Gości, jacy zawitają na Cyber Falkon 2010. Lista już jest imponująca, a nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Falkon w tym roku odwiedzą: Andrzej Pilipiuk, Andrzej Zimniak, Anna Brzezińska, Dariusz Domagalski, Jacek Komuda, Jarosław Grzędowicz, Magda Kozak, Maja Lidia Kossakowska, Marek Huberath, Michał Studniarek, Milena Wójtowicz, Rafał Dębski, Rafał Kosik, Rafał Orkan, Stefan Darda, Tomasz Kołodziejczak, Wojciech Siudmak. Jeśli przyjedziecie na Cyber Falkon, będziecie mogli posłuchać ich prelekcji, wziąć udział w spotkaniach autorskich, porozmawiać z twórcami i świetnie się bawić!

Cyber Falkon 2010 zaloguje się w dniach 11 – 14 listopada w Lublinie.

Więcej informacji na stronie: www.falkon.konwent.pl

I pamiętajcie: czas i przestrzeń nie istnieją!

punkt programu

Cyber Falkon 2010: zgłoś swój punkt programu!

Z przyjemnością informujemy, że uruchomiliśmy na stronie konwentu: www.falkon.konwent.pl formularz zgłoszeniowy, przez który już teraz możecie zgłaszać swoje propozycje punktów programu, jakie chcielibyście przeprowadzić na tegorocznym Falkonie.
Ponadto uruchomiliśmy także formularz, przez który możecie zadać organizatorom pytanie odnośnie konwentu, jak również zgłosić pomoc.
Liczymy na Waszą aktywność.
Cyber Falkon 2010 zaloguje się na Twoim ekranie w dniach 11 – 14 listopada.
Tylko w Lublinie.
Nie przegap tego.
Surfuj!

cyber forum

Cyber Falkon 2010: Cyber Forum uruchomione!

Do Falkonu już niespełna 3 miesiące. Czas więc najwyższy, by wziąć się za konkrety! W tym celu uruchomiliśmy Cyber Forum, na którym będziecie mogli dyskutować na temat zbliżającego się konwentu. Mamy nadzieję, że napiszecie, co chcecie zobaczyć na Cyber Falkonie, z kim się spotkać, w jakich atrakcjach wziąć udział. A my postaramy się spełnić
Wasze oczekiwania!
Na Cyber Forum będziemy też zamieszczać przedpremierowe newsy, zapowiedzi, plotki i konkursy. Zaglądajcie więc na forum, bo warto!
Pamiętajcie: Cyber Falkon loguje się w Lublinie w dniach 11 – 14 listopada.
Nie możecie tego przegapić!

Więcej na stronie: www.falkon.konwent.pl

GALA NAGRODY LITERACKIEJ :)

Gala nagrody literackiej im. Jerzego Żuławskiego na Cyber Falkonie 2010

Miło nam poinformować, że już po raz trzeci Falkon będzie gościł uroczystą galę nagrody literackiej im. Jerzego Żuławskiego. Odbędzie się ona 13 listopada wieczorem w auli Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie. W trakcie gali zostaną wręczone statuetki wyróżnionym twórcom, po której odbędzie się dyskusja z udziałem laureatów oraz członków jury nagrody. Całość uświetnią występy artystyczne: koncert i przedstawienie teatralne. Więcej o nagrodzie dowiecie się ze strony: http://zulawski.nast.pl/

Pamiętaj – Cyber Falkon 2010 odbędzie się w Lublinie w dniach 11 – 14 listopada!

Musisz tam być!

HORYZONTY WYOBRAŹNI

„Horyzonty Wyobraźni” na Cyber Falkonie 2010

Miło nam poinformować, że podczas Cyber Falkonu 2010 będzie miała miejsce uroczysta gala konkursu literackiego „Horyzonty Wyobraźni. Odbędzie się ona o godzinie 16 w sobotę, 13 listopada, oczywiście w Lublinie.
„Horyzonty Wyobraźni to druga edycja konkursu literackiego dla młodych twórców “Horyzonty Wyobraźni”, organizowanego przez kwartalnik fantastyczno-kryminalny Qfant. Corocznym owocem konkursu jest zbiór opowiadań, wydany pod patronatem kwartalnika Qfant, wydawnictwa Radwan oraz społeczności internetowej, reprezentowanej przez znane portale literackie.
Ceremonię ogłoszenia wyników i wręczenia nagród zwieńczy panel dyskusyjny z udziałem zaproszonych pisarzy (swój udział potwierdzili: Andrzej Pilipiuk, Stefan Darda, Jacek Skowroński).
Pamiętaj: Cyber Falkon 2010 pojawi się na 4 dni. 11 – 14 listopada, Lublin – musisz tam być!
Zajrzyj na: www.falkon.konwent.pl
Uważaj na cybersmoki i trolle...

CYBERPUNKOWY KONKURS LITERACKI – UPŁYWA TERMIN NADYSŁANIA PRAC!

CYBERPUNKOWY KONKURS LITERACKI – UPŁYWA TERMIN NADYSŁANIA PRAC!
Przypominamy, że tylko do 15 września można nadsyłać teksty na Cyberpunkowy Konkurs Literacki. Aby wziąć udział w konkursie, należy wysłać na adres: badowski.krzysztof@gmail.com opowiadanie o tematyce kryjącej się pod pojęciem CYBERPUNK, nawiązującym do tegorocznej konwencji Cyber Falkonu 2010. Temat konkursu można potraktować zarówno dosłownie, jak i metaforycznie.
Szczegóły na temat konkursu i wszystko o Cyber Falkonie 2010 znajdziecie na: www.falkon.konwent.pl
11 – 14 listopada, Lublin, Cyber Falkon 2010
Będziesz tam szczęśliwy...

KONKURS PLASTYCZNY

KONKURS PLASTYCZNY

Zapraszamy do wzięcia udziału w KONKURSIE PLASTYCZNYM. Możecie w nim wygrać atrakcyjne nagrody: wejściówki na Cyber Falkon 2010, książki, czasopisma, jak również obecność swoich prac na stronie internetowej konwentu oraz w materiałach konwentowych Cyber Falkonu 2010. Na najlepszych czekają więc nagrody oraz nieśmiertelna sława!
Warunki są proste.
Czekamy na prace plastyczne utrzymane w klimacie CYBERPUNK, nawiązujące do tegorocznej konwencji Cyber Falkonu 2010. Macie tutaj całkowicie wolną rękę, a jedyną granicą pozostaje Wasza wyobraźnia.
Technika jest dowolna! Możecie nadesłać dowolną ilość prac!
Prosimy o przesyłanie prac w postaci elektronicznej na adres badowski.krzysztof@gmail.com do dnia 10 października. Wysłane przez Was rysunki mają szansę pojawić się nie tylko na stronie internetowej Cyber Falkonu 2010, ale również w materiałach konwentowych, dzięki czemu wszyscy będą mogli podziwiać owoce Waszej pracy.
Życzymy powodzenia!
Cyber Falkon 2010 – Lublin, 11 – 14 listopada
www.falkon.konwent.pl

Falkon 2010 CYBER FALKON

Oddaj nam swą krew, a my Ci damy życie...
...na Cyber Falkonie 2010!
W tym roku Wasze umysły opanuje Cyber Falkon. Z tej okazji mamy dla Was propozycję nie do odrzucenia. W przyszłości krew nie będzie już nam potrzebna – cyborgi, SI, postludzie, hybrydy to nasze przeznaczenie. Wszyscy nie będziemy potrzebować życiodajnego szkarłatu, będziemy ponad to. Ale znajdą się ludzie potrzebujący. Skoro tak, to proponujemy Wam prosty deal: dajesz krew, zachowujesz kasę!

Każdy, kto w okresie 1 września 2010 r. – 31 października 2010 r. odda krew w dowolnym punkcie krwiodawstwa na terenie całego kraju i okaże przy akredytacji książeczkę Honorowego Dawcy Krwi, gdzie będzie ten fakt odnotowany, otrzyma zniżkę przy wejściu na Cyber Falkon 2010 (przy opłacie od czwartku na cały konwent) w wysokości 50%. Oznacza to, że koszt wejściówki dla krwiodawcy wyniesie tylko 20 zł!
Widzicie, że naprawdę warto. W ten sposób pomagając sobie, pomagacie innym. A przy tym dostaniecie też osiem czekolad w miejscu oddania krwi. Liczymy na Waszą decyzję!
Podstawowe informacje o krwiodawstwie możecie znaleźć pod linkami:
http://krewniacy.com.pl/?action=showCategory&id=21
http://krewniacy.com.pl/?action=showArticle&id=30
http://krewniacy.com.pl/?action=showArticle&id=106

CYBER FALKON 2010 – PRZEDPŁATY I REZERWACJE RUSZYŁY!

CYBER FALKON 2010 – PRZEDPŁATY I REZERWACJE RUSZYŁY!


Uruchomiliśmy możliwość dokonywania rezerwacji na nadchodzący Cyber Falkon 2010, który odbędzie się w dniach 11 – 14 listopada w Lublinie. Aby tego dokonać należy wypełnić formularz zgłoszeniowy i przesłać go nam oraz opłacić akredytację na podane konto.

Lubelskie Stowarzyszenie Fantastyki „Cytadela Syriusza”
ul. Dolna Panny Marii 3/22
20 – 010 Lublin
Konto nr: 16 1560 1195 0051 2488 2005 0001

W tytule przelewu prosimy wpisać nazwę Falkon 2010 oraz imię, nazwisko i nr PESEL każdej osoby, za którą jest wnoszona opłata.

Akredytacja w przedpłacie za 4 dni wynosi tylko 30 zł!

Dzięki przedpłacie zaoszczędzisz 10 zł i masz pewność, że szybciej wejdziesz na konwent!

Więcej o Cyber Falkonie 2010 dowiesz się na: www.falkon.konwent.pl

Plaktat konwentu i Gala

Prezentujemy Wam oficjalny plakat Cyber Falkonu 2010. Mamy nadzieję, że Wam się podoba. Pamiętajcie, Cyber Falkon loguje się w Lublinie już w listopadzie, od 11 do 14. Nie możecie tego przegapić. Wszystko o konwencie znajdziecie na stronie: www.falkon.konwent.pl

http://paradoks.net.pl/falkon/plakat_falkon/plakat_falkon_2010.jpg

Gala nagrody literackiej Nautilus na Cyber Falkonie 2010


Miło nam poinformować, że już po raz pierwszy Falkon będzie gościł uroczystą galę nagrody literackiej Nautilus. Odbędzie się ona 13 listopada wieczorem w auli Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie.
W trakcie gali zostaną wręczone statuetki wyróżnionym twórcom: Jarosławowi Grzędowiczowi i Andrzejowi Pilipiukowi. Będzie można także wziąć udział w dyskusji z udziałem laureatów. Całość uświetnią występy artystyczne: koncert i przedstawienie teatralne.

Pamiętaj – Cyber Falkon 2010 odbędzie się w Lublinie w dniach 11 – 14 listopada!

Musisz tam być!

http://paradoks.net.pl/falkon/falkon/images/stories/newsy/nautilus-nagroda-2010.jpg


Wrocław się wybiera

A w jakiej liczbie to jeszcze zobaczymy

Puchar Mistrza Mistrzów na Cyber Falkonie 2010!

Puchar Mistrza Mistrzów na Cyber Falkonie 2010!

Z przyjemnością informujemy, że na nadchodzącym Cyber Falkonie 2010 będzie można wziąć udział w Pucharze Mistrza Mistrzów – XI edycji najbardziej prestiżowego w Polsce konkursu na najlepszego Mistrza Gry.
Jeżeli czujesz się na siłach, Twoja drużyna uważa, że jesteś niezły, nie boisz się rywalizacji – to jest to okazja specjalnie dla Ciebie. Dla najlepszych cenne nagrody!
Szczegółowy regulamin PMM oraz System Oceny znajdziesz na stronie konwentu.
Cyber Falkon 2010 już od 11 do 14 listopada, tylko w Lublinie.
Więcej dowiesz się na stronie: www.falkon.konwent.pl
Kontakt do organizatora PMM:
Jagoda "Ailén" Jackiewicz - mail: pmm4@wp.pl


System Oceny
w Pucharze Mistrza Mistrzów


W konkursie panuje równomierny system oceniania, tzn. na każdym etapie (eliminacje, półfinał, finał) MG są oceniani wg poniższych kategorii. W każdej z nich można otrzymać od 1 do 6 punktów. Wynik jest średnią arytmetyczną z przyznanych ocen, przy czym ilość punktów otrzymanych w konkurencji Przedstawienie Świata/Komunikatywność MG oraz Samopoczucie Graczy jest mnożona przez dwa (uważamy, że te umiejętności są ważniejsze od innych).
Skala ocen

Wyjściową oceną jest 3 (co odpowiada stopniowi „dostateczny” w szkolnym systemie ocen). Tyle dostanie Prowadzący, który radzi sobie na danym polu bez specjalnych potknięć i zgrzytów, ale nie pokazuje niczego więcej. Jego sesji jutro nikt nie będzie pamiętać.
Ocena 4 („dobry” to stwierdzenie "kurczę, to jest fajne!". Mistrza Gry, u którego dominują czwórki, moglibyście po PMM-ie znaleźć i poprosić, żeby coś wam poprowadził. Mielibyście w każdym razie na to ochotę.
Ocena 5 („bardzo dobry” oznacza, że Waszym zdaniem facet/babka ma talent. Mieliście na ocenę jego sesji poświęcić 5 minut, stoicie już dwadzieścia i nawet o tym nie wiecie.
Ocena 6 („celujący” należy się jednej z najlepszych sesji, jaką dotychczas widzieliście w życiu.

Trzymając się szkolnej nomenklatury: 2-kę można opisać jako „mierny”, a 1-kę jako „niedostateczny”.


Przedstawienie świata / Komunikatywność MG

Prowadzenie to przede wszystkim umiejętność przedstawienia świata gry, namalowania w głowach Graczy tego, co widzą ich postacie, przekazania wizji scenariusza. Dobry Mistrz Gry opisem powoduje, że wszyscy przenoszą się do tamtego świata. Ważne ponadto jest czy przekaz jest czytelny, tzn. czy Gracze wiedzą, gdzie są, co się dzieje i jak wygląda sytuacja? Równie istotne jest czy Mistrz Gry panuje nad tym, co się dzieje, kto gdzie się znajduje itp.

1. Nie bardzo da się wyobrazić to, co opisuje MG. Prowadzący co rusz gubi się, przestawia postacie z jednego miejsca w drugie, nie można ani za nim nadążyć, ani go zrozumieć.
2. Do Graczy dociera, mniej więcej, gdzie są. Da się w miarę wyobrazić to, o czym mówi, aczkolwiek ze sporym wysiłkiem.
3. Gracze wiedzą, gdzie są, i dość dokładnie, co się wokoło dzieje. Czasem MG się potknie, ale ogólnie jest nieźle.
4. Sesja przebiega płynnie, jakby Prowadzący miał przed sobą na bieżąco aktualizowaną mapę.
5. Bardzo dobra sesja. Dopiero po dłuższym czasie odchodzicie do innych sesji rozgrywanych w konkursie.
6. Świetna sesja. Mówiąc obrazowo „nie możecie się oderwać”. Jesteście w stanie wczuć się w atmosferę opowieści, chociaż teoretycznie pozostajecie obserwatorami, a nie Graczami.

Samopoczucie Graczy

Jak oceniasz samopoczucie Graczy podczas sesji? Czy dobrze się bawią? Czy są wciągnięci, zainteresowani? Oceniamy to, jak Mistrz Gry jest w stanie przyciągnąć i utrzymać uwagę Graczy. Dużo punktów powinien otrzymać ten Prowadzący, którego Gracze siedzą pochyleni do przodu z wypiekami na twarzy wsłuchując się w jego słowa.

1. Nie ma Graczy. Siedzi jakiś trzech gości, jeden coś czyta, drugi gada przez telefon, trzeci śpi.
2. Atmosfera znudzenia pełna. Wszyscy gracze dają do zrozumienia, że najchętniej byliby gdzieś indziej.
3. Gracze większość uwagi poświęcają Mistrzowi Gry, w miarę słuchają tego, co do nich mówi.
4. Są zainteresowani, skupiają się na odgrywaniu roli i wzajemnych interakcjach.
5. Wszyscy są wciągnięci, nie zauważyli twojego podejścia do ich stołu.
6. Można by na nich wrzeszczeć, a i tak nie zwróciliby na to uwagi.



Elastyczność / Obiektywizm MG

Jak Mistrz Gry radzi sobie z nieoczekiwanymi deklaracjami Graczy? Co robi z nietypowymi sytuacjami? Oceniamy umiejętność improwizacji i twórczego wykorzystania poczynań Graczy, a także umiejętność trzeźwego oceniania ich posunięć. Gracz strzelał do człowieka na dachu - jaką miał szansę trafienia? Wpadł na pomysł - jak trudno go było zrealizować, i jakie były tego konsekwencje? Dużo punktów powinien dostać Mistrz, którego świat wydaje się być "naturalny" - to, co faktycznie jest łatwe, jest łatwe i u niego, to samo z rzeczami trudnymi.

1. Na każdą próbę wyjścia ze schematu, który MG ma w głowie gracz dowie się, że "Nie. Nie możesz".
2. Gracz może np., iść do wychodka, jeżeli scenariusz tego nie przewiduje, ale na tym koniec. Przykład klasyczny: „Chcecie otworzyć te drzwi? OK. Ledwie się uchyliły, a już wypadło zza nich stado goblinów” .
3. Od momentu, gdy podeszliście do stołu wiadomo, jak potoczy się dalej sesja. Gracze niby coś mogą, ale raczej nie w kluczowych momentach akcji.
4. MG pozwala Graczom na dużo, ale oś scenariusza jest wyraźnie widoczna.
5. Gra przebiega płynnie. Można jednak zauważyć momenty, albo bohaterów niezależnych, które wydają się być zaprojektowane wcześniej.
6. Odpowiedzi na deklaracje Graczy są spójne i pomysłowe. Scenariusz jest absolutnie płynny. Każda odpowiedź na deklaracje sprawia wrażenie, że MG siedział nad nią w domu ze dwie godziny.








Przygotowanie do Gry

Jak oceniasz przygotowanie tego MG do prowadzenia scenariusza? Liczy się nie tylko znajomość fabuły i dopracowanie tematu, ale również wszelkiego typu pomoce: rekwizyty, stylowe drobiazgi, muzyka, światło. Oceniamy ilość pracy włożoną w przygotowanie gry. Dotyczy to zwłaszcza znajomości tematu przewodniego scenariusza i przygotowania rekwizytów. Dużo punktów powinien dostać MG, który prowadzi przygodę na niemieckim okręcie podwodnym z okresu II Wojny Światowej, dysponując niepojętą niemalże wiedzą na temat tych czasów.
1. Na waszych oczach podstawy scenariusza zostały zakwestionowane. Na początku gry MG opisywał zakon krzyżacki a jakiś czas później zorientowaliście się, że gra toczy się w klasztorze franciszkanów.
2. MG jest nieprzygotowany. Gra się dzieje na statku pirackim, a on myli żagiel z drzewcem. Rekwizytów brak.
3. MG nie popełnia większych gaf. Rekwizyty są, muzyka i światło – odpowiednie.
4. Już na pierwszy rzut oka widać, że Prowadzący wie, w jakim temacie się porusza. Jakiś szczególik tu, inny tam. Rekwizyty są starannie dobrane.
5. Prowadzący najwyraźniej przeczytał dużo książek na dany temat. Rekwizyty są niemal dziełami sztuki.
6. MG mógłby spokojnie pisać artykuły na temat, który jest motywem przewodnim scenariusza. Wszystko jest idealnie dopasowane do siebie.



Regulamin





1. Puchar Mistrza Mistrzów (PMM) jest przyznawany raz w roku najlepszemu Mistrzowi Gry. Odbywa się na wybranym przez organizatorów PMM konwencie RPG. Konkurs zaczyna się wraz z rozpoczęciem konwentu, a zakończy wręczeniem pucharu na oficjalnym zamknięciu imprezy.
2. W PMM może wziąć udział każdy, kto zarejestrował się w recepcji konwentowej jako MG i w trakcie trwania eliminacji zgłosił chęć wzięcia udziału w konkursie organizatorom PMM.
3. Organizator jest osobą odpowiedzialną za przygotowania Pucharu, współpracę z organizatorami wybranego konwentu oraz rekrutację sędziów. Organizatorzy prowadzą naradę sędziów, zapisują przyznane oceny, ale nie mogą oceniać kandydatów rywalizujących o trofeum. Jeżeli jednak liczba sędziów nie przekracza 10 osób, organizator może wyrażać swoją opinię na temat sesji, jednak ostateczną decyzję podejmują wyłącznie sędziowie.
4. Mistrzów Gry biorących udział w PMM oceniają sędziowie wchodzący w skład komisji oceniającej. Są to wchodzą przedstawiciele klubów oraz organizacji związanych z fantastyką i grami fabularnymi w Polsce, które odpowiedziały pozytywnie na zaproszenie organizatorów PMM i wybrały swojego reprezentanta. Dodatkowo jednego z sędziów deleguje konwent, na którym odbywa się edycja Pucharu.
5. Organizatorzy PMM nie mają wpływu na wybór sędziów. Każdy klub i organizacja samodzielnie określa, kto będzie w danym roku reprezentował ich w komisji sędziowskiej. Wyjątkiem jest sytuacja jest delegowany został po raz kolejny sędzia, który w poprzedniej edycji PMM – ze względu, np. na lekceważenie obowiązków oceniającego - nie sprostał wymaganiom stawianym im przez organizatorów. W takich sytuacjach organizatorzy mogą poprosić o wyznaczenie innej osoby.
6. Sędziowie oceniają uczestników według kryteriów oceniania przygotowanych przez pomysłodawców oraz organizatorów PMM. Kryteria oceniania zostały skonsultowane z uznanymi w środowisku Mistrzami Gry zajmującymi się od wielu lat RPG.
7. Narady są tajne, jednak oceny cząstkowe są podawane do ogólnej wiadomości po każdym zakończonym etapie konkursu. Celem tego udzielenie kandydatom swoistych informacji zwrotnych, w których kategoriach zostali ocenieni lepiej/gorzej. Jednocześnie można to traktować jako sugestię, który aspekt swojego warsztatu można by było rozwinąć.
8. Gracze biorący udział w sesjach konkursowych rekrutowani są spośród osób, które zapisały się na listę dostępną u organizatorów. Preferuje się tu zasadę, że MG nie powinien prowadzić osobom, które dobrze zna.
9. Zwycięzca otrzymuje Puchar Mistrza Mistrzów z dedykacją "Dla najlepszego Mistrza Gry w Polsce w roku x" - gdzie x oznacza rok w którym odbywa się dana edycja. Oprócz tego istnieje drugi puchar (przechodni) przekazywany zawsze co roku wraz z tytułem kolejnemu zwycięzcy.
10. PMM składa się z trzech etapów, które maja wyłonić najlepszego Mistrza Gry - eliminacji, konkursu i finału.

10.1. Eliminacje
a. Eliminacje mają za zadanie wyłonić piątkę najlepszych Mistrzów Gry, którzy wezmą udział w drugim etapie - konkursie.
b. Mistrzowie Gry biorący udział w rozgrywkach będą obserwowani i oceniani zgodnie z Systemem Ocen. Każdy z sędziów powinien przynajmniej przez 20 minut przyglądać się sesji. Najlepiej, jeśli wracają do danego miejsca kilkukrotnie, aby móc ocenić warsztat MG na różnych etapach prowadzonej przygody. Sędziowie są rozliczani ze swoich obecności na kolejnych sesjach. Niedopuszczalna jest sytuacja, gdy delegowane do oceniania konkursu osoby lekceważą swoje obowiązki, np. opuszczając sesje i/lub teren konwentu. Sędzia, który postąpi w ten sposób musi liczyć się z konsekwencjami opisanymi w punkcie 4 regulaminu.
c. Po zakończeniu eliminacji odbywa się narada, podczas której organizatorzy PMM zbierają i podliczają punkty przyznane przez sędziów. Jeżeli na tym etapie zdarzy się, iż dwóch kandydatów zdobędzie taki sam wynik, o kolejności będzie decydować głosowanie. Pięciu Mistrzów Gry, którzy zdobyli najwięcej punktów przechodzi do drugiego etapu.

10.2. Konkurs
a. Każdy z pięciu MG wyłonionych w eliminacjach otrzyma scenariusz przygotowany przez organizatorów PMM. Scenariusz jest szkicem, który można poprowadzić w dowolnym, wybranym przez Mistrza Gry systemie.
b. W skład drużyn wchodzą uczestnicy konwentu, którzy zapiszą się na sesje oraz jeden z sędziów PMM. Sędzia grający poznaje scenariusz dopiero po sesji, aby mógł ocenić jego zgodność z tym, co zostało poprowadzone. Pozostali sędziowie są obserwatorami. Również na tym etapie są rozliczani ze swojej obecności / nieobecności.
c. Scenariusz zostanie dostarczony półfinalistom minimum na kilka godzin wcześniej, aby każdy MG mógł swobodnie przygotować sesję, stworzyć postacie oraz rekwizyty.
d. Wszystkie sesje rozpoczną się w czasie wyznaczonym przez organizatorów PMM i będą trwały 4 godziny. Po upływie tego czasu kandydaci nie muszą definitywnie kończyć rozgrywki, ale – jeśli takie jest życzenie Graczy – mogą prowadzić dalej. Sędziowie jednak przestaną oceniać sesję dalej i udadzą się na naradę. Dotyczy to również sędziego, który bierze udział w sesji.
e. Narada półfinałowa ma charakter dyskusji. Każdy sędzia powinien uzasadnić dlaczego przyznał taką a nie inną ocenę. Organizatorzy PMM zbierają oceny i wyliczają średnią. Do finału przechodzi dwóch Mistrzów Gry, którzy – zdaniem sędziów – najlepiej wypadli w drugim etapie. W sytuacji gdy z powodu otrzymania jednakowej liczby punktów nie można wyłonić jednoznacznie dwóch finalistów sędziowie podejmują decyzje w tajnym głosowaniu.

10.3. Finał
a. W finale bierze udział dwóch najlepszych Mistrzów Gry wyłonionych w drugim etapie.
b. Obaj finaliści równolegle poprowadzą przygotowane przez siebie sesje.
d. W skład drużyn uczestniczących w sesjach finalistów będą wchodzili – oprócz chętnych uczestników konwentu – sędziowie z komisji oceniającej. Liczba sędziów będzie ustalona przez organizatorów PMM i zależy głównie od liczby sędziów biorących udział w danej edycji Pucharu . Zadaniem pozostałych sędziów jest – podobnie jak w poprzednich etapach – obserwacja oraz ocena.
e. W sesjach mogą brać udział gracze zgłoszeni przez MG (nie powinni jednak stanowić więcej niż 50 procent składu drużyny) oraz osoby, które wcześniej zgłosiły swój akces.
f. Sesje finałowe będzie mogła obserwować publiczność, ale na warunkach bezwzględnego przestrzegania zasady nie przeszkadzania finalistom. Finalista w każdym momencie może poprosić publiczność o opuszczenie sali, jeśli uzna, że jej obecność przeszkadza mu w dobrym prowadzeniu sesji.
g. Po zakończeniu sesji finałowych sędziowie zbiorą się w osobnej sali, aby wymienić się uwagami i wrażeniami z sesji. O wygranej decyduje dyskusja, w trakcie której każdy sędzia wskazuje (i uzasadnia) kto według niego powinien otrzymać Puchar. Na tym etapie nie ma możliwości wstrzymania się od głosu. Sędzia, który z ważnego powodu nie będzie mógł uczestniczyć w całości oceniania nie może typować swojego kandydata. W przypadku równej liczby głosów przeprowadza się dodatkową dyskusję, a po niej tajne głosowanie.
h. Mistrz Gry, na którego oddano więcej głosów zostaje zwycięzcą i otrzyma Puchar Mistrza Mistrzów. Ogłoszenie wyników i wręczenie pucharu następuje podczas oficjalnego zakończenia konwentu. W szczególnych sytuacjach wręczenie nagrody może odbywać się w innym, uzgodnionym z organizatorami konwentu i podanym do publicznej wiadomości, terminie.


Garść wieści falkonowych

Cyber Falkon 2010 zbliża się wielkimi krokami. W związku z tym prezentujemy kolejne informacje związane z imprezą. W dziale Goście konwentu pojawiły się nazwiska nowych twórców, którzy odwiedzą konwent. Będą nimi: Robert M. Wegner, Róża Jakobsze, Jarosław Błotny oraz Romuald Pawlak.
Na stronie pojawiły się ponadto informacje o noclegach, z których będziecie mogli skorzystać, odwiedzając Cyber Falkon 2010. Przypominamy, że możecie dokonać przedpłaty, dzięki czemu akredytacja na konwent wyniesie Was tylko 30 zł! Zachęcamy Was także do wzięcia udziału w konkursie plastycznym (szczegóły na stronie) – do 10 października możecie nadsyłać swoje prace.
Mamy też coś dla Waszych pulpitów – ze strony konwentu możecie pobrać sobie tapety Cyber Falkonu 2010. Zapraszamy do korzystania z nich.
A na Cyber Forum możecie podzielić się tym, co Wam leży na wątrobie. Pamiętajcie: Cyber Falkon 2010 to aż 4 dni – od 11 do 14 listopada, w Lublinie.
Musicie tam być!
Więcej dowiecie się z oficjalnej strony konwentu: www.falkon.konwent.pl


http://paradoks.net.pl/falkon/falkon/images/stories/newsy/pucharmistrzamistrzownews.jpg

wieści najnowsze

TEASER FALKONOWY


Najnowszy komunikat z centrum dowodzenia. W sieci pojawił się nowy audiowizualny przekaz dotyczący operacji Cyber Falkon 2010. Obejrzyj. Pobierz dane. Przekaż informację dalej. Liczba organizmów zaznajomionych z przekazem ciągle wzrasta. Dołącz do nich!
http://www.youtube.com/watch?v=xc7_mwBdyno&feature=player_embedded


11 – 14 listopada, Lublin.

Czekamy na Ciebie.


Drużynowe Mistrzostwa Polski w grach planszowych na Cyber Falkonie 2010

Z przyjemnością informujemy, że na tegorocznym Cyber Falkonie odbędą się Mistrzostwa Polski w grach planszowych. Zapraszamy wszystkich chętnych do rezerwowania sobie czasu na przyjazd do Lublina! Zgłoszenia drużyn są przyjmowane do 31 października na adres a.kwapinski@wp.pl. Szczegóły znajdują się w regulaminie, z którym możecie zapoznać się na oficjalnej stronie konwentu: www.falkon.konwent.pl
11 – 14 listopada, Lublin, Cyber Falkon.
Musisz tam być!

DRUŻYNOWE MISTRZOSTWA GIER PLANSZOWYCH
Regulamin konkursu:
1. W DMGP może wziąć udział każda drużyna, która zgłosi się do dnia 31 października bieżącego roku.
2. Każdy zespół musi liczyć trzy osoby (w zgłoszeniu należy podać imię i nazwisko każdego z uczestników oraz wskazać kapitana drużyny). Dodatkowo może zostać zgłoszona jedna osoba jako zawodnik rezerwowy, która może wziąć udział w turnieju w przypadku gdy któryś z pozostałych graczy nie dotrze na konwent.
3. Turniej w całości będzie odbywał się w trakcie lubelskiego konwentu miłośników fantastyki CYBER FALKON (11-14 listopada 2010).
4. Udział w turnieju jest bezpłatny. (biorący udział w turnieju muszą być jednocześnie uczestnikami konwentu – dokładne ceny akredytacji konwentowej w linku:
5. Jeśli nie zgłosi się przynajmniej 6 drużyn organizator zastrzega możliwość odwołania turnieju.
6. Każdego dnia o wyznaczonej godzinie ogłoszone zostaną 3 gry, których rozgrywki będą toczyły się dnia następnego (wybór gier zostanie dokonany na zasadach opisanych poniżej, poprzez głosowanie internetowe w dniach 1-7 listopada).
7. Wyjątkiem jest pierwszy dzień konwentu, w którym zostanie rozegrany jedynie jeden turniej. Będzie to rozgrywka w grę, która w danym roku wygrała w konkursie na grę roku organizowanym przez portal internetowy GamesFanatic.pl (w bieżącym roku będą to rozgrywki w Cywilizację: Poprzez Wieki).
8. Terminy rozpoczęcia turniejów:
23:00 (czwartek) turniej otwierający i ogłoszenie gier na turnieje od I-III
12:00 (piątek) I turniej
23:00 (piątek) turnieje II i III i ogłoszenie gier na turnieje IV-VI
12:00 (sobota) turniej IV
23:00 (sobota) turniej V i VI
9. Po ogłoszeniu tytułów gier na następny dzień kapitanowie w tajemnicy zapisują kto będzie reprezentował ich drużynę w danym turnieju. Gracze mogą dowolnie wybierać z pomiędzy siebie przestrzegając dwóch zasad:
- gracz nie może zostać wytypowany do dwóch turniejów toczących się w tym samym czasie;
- żaden gracz nie może wziąć udziału w więcej niż dwóch turniejach w trakcie trwania DMG.
Sposób losowania/wyboru gry
W początkowej fazie w drodze losowania zostaną ustalone kategorie z jakich będą pochodziły gry. Zostały one zgrupowane zależnie od podobieństw w mechanice i sposobu prowadzenia rozgrywki – tematyka gier nie była brana pod uwagę. Następnie 1 listopada do kapitana każdej z drużyn zostanie rozesłany mail z wylosowanymi kategoriami i tytułami mieszczącymi się w każdej z nich. Następnie każdy z kapitanów w imieniu swojej drużyny oddaje głos na jeden z tytułów z każdej kategorii. Gra, która otrzyma największa ilość głosów w danej kategorii będzie grą turniejową danego koloru. Kolejność w jakiej zostaną podane wylosowane kategorie będzie zgodna z tą w jakiej będą się toczyły poszczególne turnieje. (pierwsza z listy to gra, której turniej odbędzie się w piątek w południe, druga i trzecia w piątek od 23:00 itd.).
Turnieje:
Poszczególne turnieje będą toczone w oparciu o podstawowe zasady gry z ewentualnymi zmianami, dostosowującymi daną grę do potrzeb turnieju (które zostaną ogłoszone wraz z podaniem tytułu gry).
Ilość gier i system rozgrywek, jakie zostaną rozegrane w trakcie danego turnieju zostanie ustalona zależnie od ilości zgłoszonych drużyn z zachowaniem poniższych zasad:
- Jeśli jest to możliwe wszyscy gracze uczestniczą w jednej grze – jest to automatycznie gra finałowa
- jeśli liczba uczestników jest większa niż ilość graczy zostaną rozegrane równoległe gry kwalifikacyjne
- przyporządkowanie do konkretnego stołu będzie losowe
- liczba stołów kwalifikacyjnych będzie najmniejszą możliwą wielokrotnością max ilości graczy w rozgrywce
- stoły zostaną ustalone tak aby możliwie zachować równą ilość uczestników przy każdym z nich
KOLORY (kategorie gier):
1. Biały
a. Abalone
b. Ingenious
c. Blokus
d. Szachy
e. Go

2. Szary
a. NS Hex
b. Samurai
c. Condotierre
d. Carcassone
e. Hej to moja ryba

3. Niebieski
a. Talizman
b. Runebound
c. Dungeoneer
d. Munchkin

4. Fioletowy
a. Cash & Guns
b. Saboteur
c. 6 Bierze
d. Mystery of the Abbey
e. Blefuj

5. Czerwony
a. Boże Igrzysko
b. Chaos w starym świecie
c. Gra o tron
d. Mare Nostrum

6. Pomarańczowy
a. Agricola
b. Le Havre
c. Caylus
d. Puerto Rico

7. Żółty
a. Filary Ziemi
b. Goa
c. Stone Age
d. Vasco da Gamma
e. Ticket to ride

8. Zielony
a. Power Grid
b. Książęta Florencji
c. Boomtown
d. Modern art.
e. Manila

9. Brązowy
a. Osadnicy z Catanu
b. Gilotyna
c. Bohnanza
d. Cytadela

10. Różowy
a. Jungle Speed
b. Pitch car
c. Jenga
d. Palce w pralce


Terminy się kończą!

Przypominamy, że jeszcze tylko przez kilka dni, bo do końca
października, możecie skorzystać z opłacenia falkonowej akredytacji w
przedpłacie! W ten sposób zaoszczędzicie 10 zł. Możecie także
skorzystać z innej promocji i oszczędzić aż 20 zł. W tym celu musicie
do końca miesiąca udać się na Stację Krwiodawstwa i oddać krew! Mamy
nadzieję, że skorzystacie z jednej z tych dwu możliwości. A jeśli nie,
to czekamy na Was już na samym konwencie. Przyjedźcie, a nie
pożałujecie: czeka Was wspaniała atmosfera, świetni ludzie, bogaty
program, atrakcyjne nagrody - czego chcieć więcej?!
Cyber Falkon 2010 to 4 dni niezapomnianych wrażeń!
11-14 listopada, Lublin.
Zapraszamy!
Więcej o konwencie dowiesz się na: www.falkon.konwent.pl


BLOK WOLSUNGOWY I BLOK MANGOWY

Na stronie Cyber Falkonu 2010 pojawił się program bloku wolsungowego oraz program bloku mangowego. Zapraszamy do wejścia na stronę konwentu: www.falkon.konwent.pl i zapoznania się ze szczegółami.
Cyber Falkon 2010 już za półtora tygodnia, szykujcie się.
Oczywiście w Lublinie.
Zapraszamy!


Blok gwiezdnowojenny na Cyber Falkonie 2010

Blok gwiezdnowojenny na Cyber Falkonie 2010

Na stronie Cyber Falkonu 2010 pojawił się pełny program bloku gwiezdnowojennego. Zapraszamy do zapoznania się z nim i szykowania na konwent! Wszelkie szczegóły znajdziecie na: www.falkon.konwent.pl
11 - 14 listopada, Lublin, Cyber Falkon 2010
Odliczanie trwa...

pełny program

Jedenasta odsłona jednego z największych polskich konwentów już za niecały tydzień! Cztery dni pełne szeroko pojętej kultury fantastycznej. Musisz tam być! Ładuj baterie! Zaktualizuj oprogramowanie! Czekamy na Ciebie! Tymczasem już dziś zobacz co na Ciebie czeka na konwencie Cyber Falkon 2010!

Pełny program dostępny już na stronie http://www.falkon.konwent.pl/

Musisz tam być !

Cyber Falkon teaser trailer i wiele innych

Cyber Falkon teaser trailer i wiele innych

Ostatni komunikat z Centrum Dowodzenia. Odliczanie w trakcie. Cyber Falkon już w czwartek! Nie może Cię na nim zabraknąć! Ładuj akumulatory i rezerwuj czas i transport w dniach 11-14 listopada 2010. Dołącz do Sieci!
Wejdź na www.falkon.konwent.pl

Loading..

Ustawienia


Ustaw kolejność w prawej i lewej sekcji.
Możesz przesuwać elementy również pomiędzy nimi.