Forum

Dark Forces - HELP :D

Haha, szukałem podobnego wątku, jest kilka ze starego forum, ale nie chciałem przebijać tej "czarodziejskiej bańki" i załozyłem nowy topic (mam nadzieje że mi wybaczycie i nie zlinczujecie)

Ściągnąłem dzisiaj Dark Forces (1) no i mam problem... Po pierwsze nie ma dźwięku, po drugie bardzo bym prosił żeby mi ktoś "dał" sterowanie... a raczej liste... no wiadomo o co chodzi, po prostu nie wiem jak skakać, "use`woać" i schylać się... wcisnąłem chyba wszystkie klawisze na klawiaturze HELP me (Obi-Wan Kenobi)

A jeszcze nie wiem czy to przez DF, ale jak wyszedłem z gry to:
-Klawiatura działała "inaczej"
-Naciśnięcie każdego klawisza powodowało otwarcie się "mojego komputera"
-Ogulnie komp zwolnił...

byłem w dziale gry na Bastionie ale nic niema o sterowaniu...

Z góry dzięki

PS. Czuję się jak.... "nowy" zakładając ten temat



No to tak:
1-0 - Bronie - to wiem
Myszka- rozglądanie się
-CTRL/ALT - Strzelanie
Niepamiętam co, albo TAB albo ~ - Mapa...

Reszty niewiem

A może

Sterowanie - w menu gry jest zakładka CONTROL - tam jest chyba wykaz klawiszy Co do spowolnienie kompa , to może ma wprowadzić w realia starego Dark Forces , kiedy nie było takich maszyn jak dziś {żart} właściwie to trochę mnie tym przeraziłeś
A na 99% we wszystkich DFach MOTHach i JKach sterowanie było identyczne.

niema, ale spoko :P

Już wszystkie (przynajmniej mi się wydaje) klawisze mam... Use, Skakać, kucać itp... Ale nadal nie słyszę dźwięku, a jak wychodzę z DF (do windowsa) To w ogule nie słychać dźwięku!

Heh, kręci mi się w głowie jak patrze się "w górę i w dół"...

DARK FORCEs

Witam
czy wiecie z kąd można ściągnąć pełną wersje gry Dark forces ew. gdzie mozna by to kupić a może ktoś z was ma to na płytce i mógłby mi to przegrać

Dark Forces

Dark Forces ma już status abandonware, można ściągnąć za darmo (i legalnie)

gra zajmuje nieco powyżej 25mb, a można ściągnąć ją stamtąd:
http://www.staregry.pl/index.php?con=odczyt&id=1225

ale żeby siągnąć trzeba mieć program GetRight (polecam ) albo inny flashget

A ja czekam

na mod do JA - Dark Forces.
Na moim kompie są jakieś konflikty sprzętowe i dźwięk w oryginalnym DF nie działa :-/

Nie martw się...

U mnie też nie chce działać. To chyba wina tego (przynajmniej u mnie), że karta dźwiękowa jest zintegrowana z main boardem. Dlatego nie wynajduje osobnej...

...

Coś mi sie też dżwięk wali w DF.... :-/ nic nie słychać :|

to są

konflikty sprzętowe albo zalety ukochanej naszej Windy :-/ Bez emulatora nie wyciągnie. A z resztą, po co się męczyć - będzie Dark Forces Mod

Za to...

...u mnie działa ładnie, nawet pomimo tego, że mam kartę zintegrowaną z MainBoardem No... ale ja jeszcze mam także P 200 MHz

A ja

nie moge sciągnąć. Wyskakuje jakiś błąd i tyle
Może ktoś wie dlaczego?:I

jak ściągasz ze starych gier....

ja to ściągałem jeszcze kiedy była poprzednia grafa.... teraz skopali te strone strasznie :/

a co do ściągania, może jest mirror zapchany... zacząłem ściągać getrightem teraz, napisane jest że server zajęty.... ale jest tam takie zdanie: "Jesli masz problemy ze sciaganiem plikow - zarejestruj sie. Po rejestracji i zalogowaniu otrzymasz dostep do dodatkowych mirrorow."

może to pomoże :] niewiem, ja niemiałem takich problemów

Albo użyj:

www.the-underdogs.org jeżeli jeszcze działają. Ale wyłącz getrighty i inne takie, bo banują za to.

Dark Forces

Witam!
To moje pierwsze pytanie na grupe i zdjae sobie sprawe ze jest jakby z innej epoki
Wlasnie po raz pierwszy gralem w Dark Forces i padlem juz na 3 misji:
- jestem w swiecacym korytarzu stoje na platformie dalej isc nie moge po drugiej stronie lezy zalatwiony osobnik i nie moge ruszyc dalej przeskoczyc probowalem ale zawsze wpadam w sciek -jezeli moge prosic o mala podowiedz.

I sense much fear in you!

Fear is the path of the Dark Side. Strach prowadzi do gniewu... gniew do nienawiści... nienawiść do cierpienia... cierpienia prowadzi do pisania postów Z twojej sytuacji są dwa wyjścia. Pierwsze jest ścieżką łatwą i szybką- to ściągnięcie z netu solucji i przeczytanie co trzeba zrobić w tym momencie. Jednak uważaj! jeśli raz zagłębisz się w solucję, na zawsze ona twoim przeznaczeniem będzie. Teraz drugie wyjście- skoncentruj się, pozwul Mocy płynąć przez ciebie. Nie myśl, czuj. Zdaj się na instynkt.
Innych wyjść nie widzę, ponieważ jest to stara gra i ciężko pamiętać jeden moment, więc na pomoc nie licz, chyba że ktoś jest świeżo po przejściu moda do Jedi Academy- Dark Forces.
Niech Moc będzie z tobą

A dokładniej?

W którym miejscu jest ten `świecący korytarz`? Trzecia misja to o ile pamiętam kanały, więc jeśli mówisz o takim dużym pomieszczeniu z wodospadami po bokach i gzymsami/platformami (i jest tam chyba kilku granów rzucających detonatorami), to trzeba wjechać windą na górę i skakać po gzymsach aż będziesz miał gzyms z dużymi drzwiami po drugiej stronie. Teraz znajdujesz taki kawałek własnego gzymsu, z którego da się wziąć rozbieg, no i hop.

Dark Forces

W końcu tak zrobiłem ale nie wiem dlaczego raz nie mogłem a potem się dało - moze decydował o tym któryś z parametrów?
Dzięki i pozdrawiam

Dark Forces poziom 12 Fuel Station

Podczepie sie pod temat by nie mnozyc tytulow na Fourm. Powyzej kolega pisze o solucji co pomoze. Ano, nie ma takowej na calym necie, Google dretwa na takie haslo. Sa tylko kody. Dziwne to bo gierka znana i dobra a mozna utknac w dalszych levelach. Nie mowiac o sekretach, ktore w komplecie trudno zebrac.
---------
Mam problem w levelu 12. Fuel Station . Na Placu centralnym
jest kilka silosow i jedna ruchoma rampa obslugujaca dwa silosy, Jak
przejsc do drugiego silosa. Sa tylko dwa przyciski na gorze i na dole
lokacji ruszajace te rampe. CO jest ? Czyzby znowu jakas mikroskopijna
tarcza do strzelenia przeoczona ? A moze znowu trzeba ganiac po korytarzach po wcisnieciu guzika silosa ? (tak jak to bylo z wczesniej z dwiema windami). Moze ktos pamieta co z tymi silosami benzynki ?

Stacja kosmiczna?

Jeśli chodzi o takie duże pomieszczenie na stacji kosmicznej, z rampą obracającą się wokoło i jakimiś dziwnymi dymiącymi od czasu do czasu rurami wystającymi z podłogi, to owszem, trochę trzeba pobiegać. W sumie są chyba cztery pomosty, do których można się dostać przy użyciu tej rampy, a trzeba dotrzeć na czwarty. Żeby odpalić rampę w odpowiednim kierunku, trzeba nacisnąć przycisk na dole na ścianie, po czym szybko wbiec na górę i na rampę, zanim zdąży odjechać. Tak przynajmniej mi się majaczy.

Dark Forces

Dzieki. Rzeczywiscie, trzeba bylo wcisnac na dole i biegiem pod gorny przycisk, by zdazyc skoczyc na rampe co juz odjezdza. Nie przypuszczalem ze mozna sie wyrobic i szukalem czegos wiecej - a to takie proste sie okazalo w wykonaniu. Mam to z glowy.
Koncze juz level ostatni 14 , mam ostatni "Sequence Charge 3" do znalezienia. Ale cos chyba opuscilem, bo jestem przy tasmociagu na koncu ktorego jest klin. Zrzuca mnie ta ostroga na dol. Pewnie musi byc przycisk co ja kasuje. Wczesniej byla taka pionowa plyta wyractajaca z wiemi z typowym panelem przycisku (niebiesko/czerwony kwadrat). Ale to chyba podpucha bo nie dostepna tylko przy doskoku z sasiedniej polki (a jest wysoko nad ziemia) - to duzo wczesniej bylo, wiec chyba nie dotyczy tej ostrogi tasmociagu i moze tylko jest wskazowka dla orientacji co dalej.

Ta misja

była przewalona, niestety dawno grałem i nie pamiętam dokładnie [w zasadzie najbardziej pamiętam tą misje z więzieniem ], daj znać jak przejdziesz całość .

Znów

Nie do końca pamiętam, ale na początek kilka ostróg trzeba było przeskoczyć / `przekucać` pod nimi, dopiero na samym końcu taśmociągu (albo ich serii?) dociera się do trzeciego miejsca zakładania ładunku.
Było też jakiś przycisk (czy dwa), za bardzo wąską szczeliną, gdzie trzeba było trafić z blastera. A jeśli wyłącznik `ręczny` jest za wysoko, to pewnie jakoś trzeba windę/pomost podsunąć

Dark Forces

Tak, zagadka z tasmociagiem genialnie prosta. Trzeba kucnac pod ostroga i sie przejedzie. A nie widac specjalnie ze tam jest przswit na dole. I podobnnie dalej na drugiej tasmie. Podskoki i kucanie a dowozi do przycisku co wylacza te tasme. Te wszystkie zagadki stwarzaja trudnosc przez swoja prostote. Szuka sie udziwnien a niepotrzebnie. Ten przycisk na pionowej plycie okazal sie jednak do doskoczenia. Trzeba celnie skoczyc w biegu (z ciasnego miejsca) na guzik i dac Spacje. Jak sie skoordynuje dobrze i celnie ruchy. to zapala sie na niebiesko. Otwiera tylko sekretna komore z ammo (we wczesniejszej salce z pancernym zoldakiem). Skonczylem calosc gry. Tasmociag musialem odkryc kodem Zmiana pozycji. Wtedy dojrzalem te szpare pod ostroga od tylu, ze jest przejezdna. A tak w ogole to ten kod do zmiany pozycji to dziala niczym Przenikanie scian. Bardzo fajnie wychodzi i skutecznie. I moze dlatego malo kto pyta o solucje, bo uzywaja tego kodu w trudnych miejscach.
Spisalem przejscie poziomu 14, moge ja dac na Fourm jesli trzeba.

posiadam tylko taką solucje !

Dark Forces

Complete Solution
Dark Forces is a vast game. Its levels are structured very differently to those of,
say, Doom and Quake and all feature re-generating enemies, interactive scenery
and a huge range of enemies. The end result is a playing experience that has a
completely unique character. It’s also a very tough one.
Mission One: Death Star plans
Move forward and left, grab shields and ammo, open door, walk clockwise, go
through hole in rock wall. Continue anticlockwise, collect red key from second
small door, open small door in right wall, go inside main base, take lift, activate
switch to left, drop down into new area and activate switch on central pillar in
front of curved door. Jump from previous floor to the store (high up on other side
of open pillar). Open curved door, activate switch (takes you to an outside floor),
leap from small outcrop, jump to ledge in opposite rock wall, wander through,
push walls to reveal and activate switch, look right, walk on to moving door. Take
left door and get goggles. Back at base, take stairs behind lift (if it’s up, get shield
and ammo), then go through door down second flight of steps. Activate switch
behind console (around corner), grab Death Star plans, take door, then secret door
in far wall.

Mission two: Talay Base
Walk past small passage to right, jump up rubbish pile, walk around wall on left -
to large courtyard with river running through. Jump down, take bridge, go through
right window, continue left, use goggles and take doorway to right. Locate and
take short stairway up to room with hole in ceiling. Go through window to right,
activate power generator, hop on rotating walkway, travel round back of activator
and (if necessary) swipe goggles. Return to outside of building, follow right wall
to second courtyard, follow wall to left, enter white door, activate switch, head
back, take window through first doorway, push button, take door into garden. Go
through hole in corner near door (door ahead is impassable once activated or
walked under). Go through white door, up stairs, through door on ledge. Get Dark
Trooper evidence.

Mission three: Anoat City
A particularly large level. Take lift through door and small stairway, reap goodies,
go back up and through door to right. Pull lever, go through opened grate to left,
jump on, scrounge from all of clear ground and wait for sewer creatures’ eyes to
pop up before killing them. Follow sewer stream, jump on to and follow ledge to
another store, go back and jump on to light area of clear floor. Take lift, pull
switch overlooking pit of sewage, travel down sewer river and activate goggles
before falling into darker pit. Leg it, follow right wall with map overlay, locate
small door. Head towards south-west, take steps through door back to ship and
pull lever. The north-west grate is open. Leap on to ledge, pull switch, fall into
pit, follow passageway (watch out for sewer monsters and only use infrared when
necessary). Run into centre of large pit, take door to right and pull lever. Travel
along sewer tunnels to big area with grates, pull lever twice and swim through
north-eastern grate - a low groan signals a sewer creature. Jump via ledges to
clear ground, pull switch, fall back down, go through revealed door. Pull lever,
follow sewage, run through doors in large pit, push button and ride sewage. Push
lever again, take eastern grate, reap goodies (including batteries), pull switch
three times to re-open north-western grate, open door at end of pulsating sewer
passage, collect, take opposite passageway, activate shaft, go down, take door.
Push button on short pillar, jump column by column to other side. Walk along
ledge, leap into alcove (to left, past wall), go through doors then left through large
room. Collect stuff, get back up, go left and up stairway, and there’s Moff Rebus.

Mission four: Imperial Research Facility
Get to large clearing on the left, take left passage, then walkway. Turn right over
small gap, go up stairs, left and up, up, up. Drop down into building, go right and
take stairs slightly before next corner for extra life. Back at door go left, open
main door with switch, exit house and follow rock wall to lift. Descend steps,
jump into alcove over deep chasm, take steep steps to left, walk through grey
arches, jump down ventilation shaft. Infrared your way down tunnels, bag
goodies, crouch, jump back, go left to first remote, turn right and you’ll find the
second. Keep going, turn right, punch or shoot feet, go right and get ammo past
stairs. Ascend, note ceiling turret, go left, pull switch around walls, run past stairs
through newly opened door, go around corner and watch for gun turrets at top of
stairs. Take lift down, get shields, move up stairs, pass door on the right, take left
doorway, right door, lift, and get Imperial Repeater Rifle through door. Back at
left doorway, get to and enter slide door with red circle. Go right, up lift, collect
bits, press button to open secondary door. At dark corridor, open door inside,
carry forwards around corner and you’ll find code input console. Input code
(using inventory viewer), take fancy lit stairs, operate walkway to switches on
main column: the right switch rotates walkways; the left adjusts height. Match
with each door to pull all switches. Send walkway all way up, swing past window,
take stairs to right, grab metal, ignore moving floor, look left, when floor lowers,
run through doorway, go to red-circled slide door, fall off walkway and walk into
corridor. Go left, shoot switch through gap on moving pillar, go back to other
side, fall off, grab booty through door, take lift to right, go out of slide door, turn
right, ascend left steps, exit building and return to landing area.
Mission five: Gromas Mines
Turn right, go down to mine, west to lift, get Fusion Cutter from top of stairs, go
east past three big drills, jump into big slow drill. Leap into small passageway on
way down, fall into, then jump quickly out of, mincing machine. Go left and
repeat. Turn right and grab blue key from deep chamber. Go left, pass machine,
go left to key-locked door, pass machine, fall into next passage, move through.
Walk to another machine, leap into nearby passageway, get to chamber. Step on
to ledge, wait for mining machine to rise, leap into passage, continue round, go
down to reactor. Collect booty from corridors, destroy ceiling turrets, locate
coupling on reactor and set charge. Ignore shaking walls, but prepare for Phase
One Dark Trooper; stay away from blades then attack. Enter small door, take lift,
get to ship. A new door opens. To escape, push lever in doorway, wait until you
can see through to other side (there are four or five doors). Run through to your
ship, ducking and jumping where necessary.

Mission six: Imperial Detention Centre
Go forward to small control centre built into rocks, push button and shuttle carrier
hurtles towards you. Get in quick. Look left, shoot switch, go through large doors
into detention centre then through small door around left corner. Blow apart split
on far wall with thermal detonator. Activate switch on outcrop and ignore new
section. Walk on to huge doors. Shoot either shootable switch above ledge and
you’ll rise up. Take left passage, push switch to reveal another, turn right to
doorway, hit crack with explosive (it opens at bottom). Take other passage if you
want more energy; otherwise drop down and a lift will rescue you. Go through
door, get extra life to left, press button near door, press revealed button to activate
and take lift. Pass two shafts to dark corridor, blow crack open, return and take lift
up a floor and detonate mines either by running at them then running away, or by
using explosives. Kill officer to right, input code in terminal near lift and get
mortar gun. Go up a floor, go right and disable flashing green doorway by taking
other opening and pulling switch in small hole up wall. To turn barrier off from
other side, look behind console in room next to barrier. Go down another level.
Dash through barrier as it turns off, shoot button to access white room, take large
door, time your way past second barrier and get key. Take lift up a floor, get code
from two officers in left dark corridor, go other way past huge dark chamber to
small lift and code console, input codes to open doors inside and next to lift.
Return to main lift and go up. Get codes from two officers, descend two floors,
send lift up one floor, return to other lift (looking for cracks), go to top floor, send
lift down one floor, open door to right of lift, go through, drop down (suss
diagram if you want), go through door and drop down on top of first lift (you’ll
lose about 40 per cent of your health, so be prepared). Take door on the right to
next shaft, drop on top of second lift, take next door, head round trash compactor
(watch for sewer creatures). Move to far side, leap across while main compactor
is up. Repeat until you can leap to a door with a ledge in front, grab feet as they
pass, open large door to lift shaft, use codes in console, and there you go... Crix
Madine.

Mission seven: Ramsees Hed Docking Port
Take lift to port, push switch on nearby column, go under walkway, turn right,
blow away crate marked Ôdanger’ (but not power generators) and get yellow key.
Push button beneath walkway, move quickly back, go up lift and over. Fall down
drop, take lift at end, pull switch next to crates in dark area and continue through
revealed area, pulling switches. Walk around lift on to grey walkway and leap into
darkened passage. Through here is a lift which leads to another drop. Fall, walk
through two rooms, take lift with low ceiling and jump on to larger grey lift. Open
large door, walk into white corridors, go left, search every room, get red key
down small drop (shoot button on lift to get back up) and keep searching (there’s
even a toilet room somewhere). Locate blue key (down a slightly deeper drop, to
the right of a room full of screen displays). Return to end of big crate store, open
door and whack down your tracking device.

Mission Eight: Robotics Construction Facility
Take ledge to secret room, crawl about and you will discover a ‘Max’ silhouette.
Go back round, take river fork right, go up steps in ice wall and around deep
glacier. Slide slowly forward and look down to get ice cleats - you’ll see them
before you fall and you’ll wear them automatically when you collect them. Go
back up, leap across smallest gap, walk around to other side until you find another
stream, jump through waterfall at end, walk through chamber and dive into
stream. Get into open space, jump on to ice block to left, get blue key, fall back
into river, go through gap and jump back out to right. Follow building round and
you’ll find steps leading to a door. Take this and ride belt.
Crouch-jump through first set of windows, shoot button, run through door, drop
off end of conveyor on to next belt and run through door before it squashes you.
Fall off end, look right, jump into gunge and straight back out on to ledge to bag
ammo. Walk along, leap across, jump on to moving sewer things and get through
(you won’t be crushed). Watch for a compressor then continue.
Jump into small room occupied by guards, push switch then jump back on.
Crouch-jump through window, continue on belt and avoid gunge by hurling
yourself over to the other side and running against belt. Get off, walk around to
far door (you can’t open the one behind yet). Swipe gas mask from behind door,
push button, run out of room and leap into passage revealed to left. Go through
and look left at fork. Use button to right to turn off fan, don mask and take plunge.
You now need three power couplings. These are inside the large support at the
centre of each area. As soon as all the charges are set, watch out for the Phase 2
Dark Trooper. When this has been destroyed, go to north-west side of central
triangle where there’s a safe corridor in which to remove your mask. Walk
through tunnels, push door, push button and jump on to ice ledge. Now make your
way back to landing area.

Mission Nine: Nar Shadda
Look left and platform will move away. Fall down and chase it, push switch and
go through passage. Get yellow key, continue up lift, go right, go through door
and take a look left at city. Carry on left, drop down and go through door. Carry
on round city, continue through walkway, go through door ahead, take small door,
drop down (there may be an extra life) and continue around (there is a secret door
at the top of the lift). Take walkway over street, jump on to raised floor and go
through left door. The left barrier closest to you is false, as is the right of the next
pair and the left of the next. Between these two barriers is a secret door. Collect
stuff around corner, go back out through right door, look around section of city -
keeping an eye out for concussion-blasting Trandoshans. In eastern part is a
staircase, at the bottom of which is the red key. Open nearby door, go to lower
western part, past a flight of steps, and eventually you’ll find a switch. Pull it and
bag the booty. Take stairs around corner, grab blue key, take door west of
northern part, go around barriers, take door next to port, carry on going, cross the
walkway.

Mission Ten: Jabba’s Ship
No way out of this one - you have to punch the dragon. Keep your finger on the
[Shift] button, punch then run back and forth between rooms, strafing when the
thing leaps at you.
When it’s dead, the eastern door will open. Go out and move around wall to right.
Just inside the doorway to this smaller area is a switch. Pull it, then head back to
the wall you were facing. You can jump up and walk along ledge against wall.
When you are in between the two walls at the top of the ledge, keep going along
and across wall on other side. At end of this is a higher floor, and in front the blue
key. Fall back down, head north, go through door and continue until you reach a
large gap. Jump across ledge where grenade lobber was, cut south to floor that’s
level with you. Push button, go through door then take open door to your left. In
next room, suspended on a chain, is your gear. Jump up to grab it, then move into
the next room. Pull switch, go over gap and through doorway. Be careful of mines
as you move through room. Pull left door and go through. Eventually you will
find the red key. Now go back to other door and through to lift at end of room.
Pull switch and walk across to other corridor up ahead. Go through corridors to
another lift, which will take you up a floor. Leap across to the raised section
ahead.
In the next room you have to find the hole in the floor and fall in. You’ll be in
water, so there are sewer creatures lurking about. Move around corner to the right
to get the yellow key. Now go up by lever, take door, walk around long corridor
and go through door. When you reach the large room, go left and you’ll find a
huge engraved picture of Jabba. The Jabba part is a secret door. Keep going
forward and you’ll find a bar. Go around left corner to the main bar, and in a
room behind is the nava card. There’s a drop through the southern door, and you
can jump over to get more shields. Fall down, and go on south. Jump up onto
raised floor, then jump onto higher part. Go through the door and forward into the
big area, then push switch. Go on forwards, then right. Push switch to reveal a
secret store behind you. Head around this, down stairs in left wall and through to
the drop. Go around to other side on ledge and look back. There is a small room
just below you, and a hole beyond this room’s far wall. Jump over room into the
hole. To the left you’ll see your ship. Leap across gap to doors on far side - Jan is
held captive in one of these rooms.

+ kody:

LARANDY-super broń
LANTHF-telepacja do miejsca wskazanego na mapie
LAIAASLADOESYOUKONOWWHATIMTALKINGABOUT-tylko dla dorosłych

Dark Forces

Dzieki za solucje, szkoda ze angielska. Ale pewnie bedzie to teraz jedyna namierzalna przez Google w ogole. Znalazlem sekrety po angielsku, ale to jest ze stronka tekstu albo lepiej. A solucji zadnej od 1996r na swiecie - ciekawostka jak dla mnie. Moze to stare dzieje, kiedy internet nie sluzyl graczom tak jak teraz. Pozniejszy o rok "Blood" z Monolith mial lepsza mape, bo o ile pamietam gdy wciskalo sie jakowys przycisk na scianie - to mapa pokazywala co sie otworzylo, a tutaj mapa sztywna.

No problem

niestety ta solucja nie posiada 4 końcowych misji , a pisana jest dość łatwym angielskim więc przy pomocy słownika można dać sobie radę .

Ostatni level copy-paste

7.14 Mission XIV: The Dark Awakening
====================================
Location: The Arc Hammer
Objectives: - Set Sequencer Charges 1, 2, and 3.
- Get to the shuttle bay and escape with an Imperial Shuttle.
Difficulty: High

NOTE: At (-400/128.0/0140) there are floating treasures (lives and revives)
which can only be obtained by sitting on a mine. These are not secrets, and
you can only obtain these by cheating (or by forfeiting a life or two), so I
am not mentioning these floating treasures. Er, except for this paragraph.

Exit the shuttle. Take platform at (-010/91.0/0182) down. Go south around the
QS100 Welding Arm and hit switch at (-166/90.0/0138). Go back around the welder
and take the platform up again. You will now be able to access a door at
(-080/122.0/0243).

SECRET 1: At (-091/128.0/0179), point east. Run and jump across to a small
hallway. Open door at (-036/122.0/0159) to get items.

Continue to (-175/128.0/0164) where you`ll summon an elevator to take down.
Go thru doorway at (-199/96.0/0116). Hit switch at (-330/101/0085). Run and
jump to door with the red circle at (-283/96.0/0028) which will be open
briefly. Confront DT(s). Continue ahead, taking platform up at
(-166/97.0/-077). Cross catwalk and head west, then up stairs. Hit switch at
(-467/126.0/0023) and go up these "double" stairs again(!). Run and jump north
across to narrow ledge.

SECRET 2: Behind you on a pillar is a red switch. Run and jump, nudging the
switch in mid-air. Go up the double-stairs described above. Use the switch to
open the red circle door; run and jump thru that doorway. Crouch at
(-303/92.0/0003) to enter a room containing several items.

Follow ledge along. Run and jump east to alcove, and continue north. Crouch at
(-415/128.0/0280) and follow tunnels along until you jump down. Shoot switch at (-454/100.0/0183); this will allow you to set the first Sequencer Charge at
(-440/100.0/0157). "That`s one."

Take elevator at (-424/100.0/0238) up. Follow tunnels back out. Go east into
elevator at (-378/128.0/0278). Hit hand switch at (-357/128.0/0285) to go
down. At the hallway with rising and falling pillars, jump onto the south
pillar first. Get off into small alcove to the west; then run and jump north
across to the alcove across the hall; get onto next pillar, to the west.

SECRET 3: From the pillar, go north into a short tunnel. Welcome to the
Intergalactic Room of Pancakes--you`ll soon *be* one! The idea is to run
across the room, hiding in small holes at the east and west sides of the
room. The secret part is at the north end.

Go across the pillars westward. Don`t try to go against the conveyor.

SECRET 4: Run and jump west across to the other side. Run and jump east to
alcove at (-442/64.0/0411).

SECRET 5: In the alcove, open a secret door at (-442/64.0/0422). Follow the
passageway, then run and jump across to another alcove at (-479/64.0/0462)
to get supplies.

Jump down; take elevator at (-507/33.0/0490) up. At (-483/64.0/0557) point
yourself northeast; run across. Set Sequencer Charge 2 at (-464/64.0/0638).
"For freedom."

Run and jump across to the east side. Ride along the conveyor. Run and jump
across to the west side. Go thru now-open door at (-500/64.0/0418). Hit
switch at (-519/64.0/0369) to take elevator down. Go thru door at
(-541/0.0/0274). Get on conveyor at (-562/0.0/0384). You`ll turn a corner,
then see an obstacle coming. Duck! (If you fall, take elevator at
(-598/-16.0/0099) to get back up.) If you need supplies, go thru door at
(-553/0.0/0121). Get onto next conveyor at (-574/-1.0/0136). Shoot the switch
on your right to open the door ahead. Continue north thru the door at
(-724/0.0/0354), until you get to the next conveyor. Take a right! Continue
on. You`ll come to a stop; get back on; take a left. Jump a barrier, then
duck under the next one. Take a left, then duck! Jump south over barrier to
next conveyor, then onto an elevator. Continue to the end and hit switch at
(-595/48.0/0054) to shut conveyor off.

Jump down. Head east and south. You`ll see a row at five red switches at
(-489/16.0/-139). Your goal is to make the wall to your left appear like this:
_____
_____ | |____
|_____|

This should work: hit the leftmost switch 4 times, the next one once, the next
four times, the next three times, and the last one 5 times.

Go up elevator at (-552/16.0/-048) and thru newly opened doorway at
(-534/64.0/-078); head south. Shoot switch at (-484/64.0/-239); now plant the
final Sequencer Charge at (-458/64.0/-225). "Jan would be proud."

Get into elevator and hit switch at (-529/64.0/-271) to go down. Go to the
southwest hangar bay and drop down. Hit switch at (-659/-113.0/-557). Face the
last DARK TROOPER: General Mohc in a DT exoskeleton. "It`s been a long time
since I`ve faced an opponent in battle. I`m glad my opponent is so worthy."
In addition to standard DT weapons, he also fires a barrage of five golden
spheres simultaneously.

If you survive, go into the northeast hangar bay and open door at
(-484/-96.0/-375) and find an Imperial Shuttle. The Arc Hammer will be
destroyed ("...an unfortunate setback."), but have we seen the last of the Dark Troopers...?

Dark Forces

Gre skonczylem. Dzieki za podpowiedzi. Przy okazji sprostuje kod teleportu do zmiany pozycji - powinno byc LANTFH - dziala w trybie mapy, przy wcisnietym ciagle klawiszu Tyldy ~. Kursorem ustawia sie nowa pozycje i wciska kod. Ciekawe, ze rzadko publikowany i wyjasniony, a to jeden z wazniejszych. Czesto na necie przekrecaja te kody i stad pewnie te omylki. Zwlaszcza u Francuzow bywaja byki w kodach.

Klawiszologia

Czy ktoś mógłby podać klawiszologię do gry Dark forces?

Oto podstawowe klawisze:

Strzałki kursora: poruszanie się
Ctrl: strzelanie/rzucanie granatami
1-...: o ile pamiętam zmiana broni

To tyle ile pamiętam. Więcej nie pomogę

CDN

A czy ktoś wie jak zmienić klawiszologię w tej grze? Próbowałem w opcjach i lipka.

Ech

Pokolenie DirectX`a? Setup, uruchom setup... to przecież stara DOSowa gra!

...

On nawet nie będzie wiedział jak wejść do setupu...

Setup to osobny plik .exe w katalogu z grą - tam sobie popatrz.

Z tego co mi się

wydaje w Dark Forces nie zmieniało się ustawienia klawiszy. W tamtych czasach możliwośc ta należała do żadkości

Heh

Wręcz przeciwnie. Okres ów był czasem magicznych setupów dosowych. Klawiszologię ustawia się po uruchomieniu install.exe i wejściu w Controller Setup.

CHODZI MI

O USTAWIENIA KLAWISZY. DŹWIĘK I GRAFIKA OWSZEM BYŁY NIEMAL W KAŻDEJ GIERCE

A

możesz pisać bez caps locka? Nie wiem jak innych ale dla mnie jest to trochę irytujące...

Mogę

ale siedzę teraz w innym programie, który wymaga pisania wielkimi literami a nie chce mi się co chwila włączać i wyłączać Caps Locka.

No

dobra jakoś to przeżyję

NO MYŚLĘ

BO JESZCZE PREZ JAKIŚ CZAS BĘDĘ TAK PISAŁ

Ja proponuję...

...by się zachciało. Na tym forum należy się dopasowywać do reguł normalnego i przejrzystego pisania. Proszę.

No dobra.

Niech wam będzie.

A ja...

...będę obstawał przy ustawianiu klawiszy. Dźwięk, grafika? Najwyżej wybór między 320 a 640 VESA i dźwiękiem mono a stereo

Ale

zawsze coś. VGai SVGA to były czasy. miło powspominać

Hmm

Sprzeciw! Grafika owszem, prosta sprawa, ale jak nie znałeś kanału DMA, przerwania i portu swojej karty dźwiękowej, to trzeba było próbować na chybił-trafił, a kombinacji było kilkadziesiąt Jak się nie dało, to pozostawał poczciwy PC Speaker...

O taak...

...zdolny dźwiękiem swym skruszyć beton zbrojony drugiej klasy...

Racja. DMA, przerwania, to były ciernie w d***e. Ale przecież każdy rasowy gracz te wartości MUSIAŁ znać

O tak.

To były piękne czasy. A te obracające się w kierunku gracza obiekty. Hehehehehe.

Dark Forces

Kto ma i grał w grę Dark Forces ponieważ od 9 lat mam problem z 6 poziomem....dochodzę do ostatniego przejścia windą i mam tam przed sobą drzwi których nie mogę otworzyć.....w instrukcji pisze że trzeba znaleźć jakiegoś oficera który udostępni mi dostęp do tych drzwi.Problem tkwi w tym że wszyscy napotkani oficerowie mnie atakują.
Mam z tym wielki zgryz już od lat
Za podpowiedź rad byłbym bardzo

...

No bo masz ich zabić i wziąść z ciała klucz? ;P

Dark Forces

Mam już wszystkie dostępne klucze i nic (
Żadnych żywych oficerów już nie ma.

Czy

chodzi Ci o misję, w której masz uwolnić Crixa Madine`a? Jeśli tak, to musisz wysadzić ścianę z tyłu szybu windy, wleźć tam, poskakać po ruchomych platformach i dostać się na górę. Już dokładnie nie pamiętam, ale jest tam drugi szyb windy. Obie windy trzeba odpowiednio ustawić i będzie można przejść dalej, by dostać się do więzienia od tyłu. Ciężko to dobrze wytłumaczyć, w każdym razie szukaj ukrytych przejść, ściany wyglądające jak załatane można wysadzić.

...

.

Mym zdaniem najskuteczniejszą i najszybszą metodą `przejścia` danej planszy jest wpisanie LASKIP podczas gry.

Z tego właśnie

swego czasu skorzystałem .

Dark Forces

Cześć mam pewien problem. Czy znacie stronę gdzie mogę pobrać za darmo Star Wars Dark Forces?

Natomiast tutaj...

...wersja pełna za grosze, wysyłana do dowolnego kraju. Wystarczy ktoś z kontem PayPal do tego...

http://cgi.ebay.co.uk/PC-GAME-STAR-WARS-DARK-FORCES_W0QQitemZ260243205638QQcmdZViewItem?hash=item260243205638

Kupiłbym

tego klasyka choćby dlatego że brakuje mi go do kompletu .

Dzięki

Dzięki. Pobrałem sobie i gra chodzi ok(przynajmiej na razie). Pozdrawiam

tutaj

proponuje kupować legalnie a nie ściągać gdzieś pirackie gry, Star Wars wcale nie jest takie drogie http://alejka.pl/star-wars-the-force-unleashed-6.html

Pytanie

Czy dark force chodzi na XP?

Potrzebny będzie DOSBox

Jak wyżej. Dzięki niemu Dark Forces uruchomi się bez problemu z dźwiękiem.

...

Proponuję wyciąć post z linkiem do ill-legala

...

A gdzie ty coś takiego widzisz?

..

łojć... teraz się przyjrzałem, to jest demo...

stara

Ta gra jest bardzo stara wiec może na xp nie działać.

DF, Steam i DarkXL - problem

Stałem się ostatni szczęśliwym (??) posiadaczem Star Wars Jedi Knight Collection. Co prawda zapał do SW zniknął u mnie prawie zupełnie, ale kto wie kiedy wróci?

Zresztą tak czy siak mam ambitny plan poświęcenia czasu prawdziwym Legendom SW, jakimi niewątpliwe jest większość tytułów gier.


Pierwsze szczęście to odpalenie DFa. Pobrałem i wersja Steam uruchomiła mi się w tym DosBox czy jak to się tam nazywa.
Szczęście, bo płyty oryginalne są już tylko eksponatami muzealnymi.

Natomiast gra sama eeee nie chodzi o brzydotę, piksele, kolory i tak dalej, ale o klawiszologię. Po prostu PageUp i Down to patrzenia w górę/dół są dla mnie nie do przyjęcia.


Dlatego też pogrzebałem i wygrzebałem coś takiego jak mod DarkXL.
http://xlengine.com/
Pobawiłem się tym trochę, pozmieniałem i ffff nie umiem tego uruchomić pod Steam. Nieważne czy produkt na czy poza, chociaż podobno można tak zrobić, że licznik leci.

Nie mniej mod oferuje pełną wizualizację otoczenia na mychę.
I stąd moje pytanie: czy ktoś to uruchamiał w ten sposób? Albo chociaż zna jakąś instrukcję? Przegrzebałem steam community i trochę forum XL i nie znalazłem. Może to wina zmęczenia.



Gdyby ktoś mi pomógł to by było baaardzo fajnie.

Re: DF, Steam i DarkXL - problem

Uruchamiałem w to i dużo pograłem i w DOS`ową wersję i w Xl i... Na początku Xl mnie zachwycił ale... to dalej nie jest wersja finalna. Nie ma wszystkich opcji (typu wybuchające pojemniki) filmiki też lubią się krzaczyć i w najnowszej wersji nie da się przejść Nar Shaada i trzeba się bawić z jakimiś archiwalnymi a w żadnej z wypuszczonych nie uruchamia się ostatni pojedynek więc gry nie da się skończyć.

Nie uruchamiałem tego od steama choć sądzę że problem może być w znalezieniu plików gry przez Xl`a. Aczkolwiek nie jestem pewien.

Lecz i tak w obecnej sytuacji uruchomienie tego i tak niewiele da bo save`a z Xl do DOS wersji się nie da skopiować więc w tej wersji i tak gry nie przejdziesz a chyba o to Ci chodzi. Pozostaje czekać aż gościu zrobi już w pełni grywalną wersję ale na razie się na to nie zanosi bo siedzi nad Daggerfalem a patrząc po rozmiarze tej gry i jego planach to mu jeszcze z dekadę zajmie. Choć może mu się znudzi i zjmie się Dark Forces albo, daj Boże, Outlaws bo tego za Chiny nie mogę odpalić w żaden sposób i to nawet na moim starym XP`ku.

Na razie trzeba uzbroić się w cierpliwość i przyzwyczaić się do archaicznego sterowania. A da się i choć łatwo nie jest to po czterech, pięciu misjach jakoś idzie

hmmm

w takim razie masz jakąś rozsądną konfigurację, zwłaszcza na lookup/down? Bo nie wiem jak to porozmieszczać...

Re: hmmm

Jeśli odpalisz DOS boxa i wciśniesz Ctrl + F1 to otwiera się konfiguracja mapowania klawiszy. Nigdy się tym specjalni nie bawiłem ale wygląda na dość intuicyjne. No i ustawisz jak sam uznasz za wygodne

to ja

wiem, nawet znalazłem skrót do robienia screenów, bo standardowy ani PS ani nie łapią.

Ale chodziło mi o to czy sam grałeś z PageUp/Down czy zmieniałeś na coś innego? Bo trzeba jednak kasować tych szturmowców na półkach

Re: to ja

Ja sobie zostawiłem. Mam dość ciasno upakowane klawisze i sięgam do PageUp`a bez zdejmowania reszty palców ze strzałek. Pozmieniałem tylko te skoki i szybsze bieganie żeby było bliżej i dało się grać myszka= strzałki bo obracanie się za pomocą samych strzałek jest zabójczo wolne.

Może 4 i 1 na numerycznej? Szturmowcy na pólkach to jeszcze nic bo auto aim jest całkiem niezły. Problem się pojawia przy probotach albo jak mroczni szturmowcy włączą jetpacki. Wtedy jest zabawa z podnoszeniem lufy

aaa grasz

tak jak ja kiedyś, na strzałkach i z NumLockiem. Ale ta wersja jest pod WSAD i jakoś się będę musiał dostosować.

Zobaczymy, dzięki za ostrzeżenie odnośnie DXL.

Dark Forces.

Czy wie ktoś, czy gra została wydana na wersji, która ani nie wymaga pisania komend w DOSBoxie, oraz nie jest wydaniem Steamowym?

...

Nie. Albo wersja steamowa odpalająca się z exeka albo starsze przez dosboxa. Do niej możesz sobie skrypt napisać montujący obrazy i odpalający co trzeba z automatu.

Re: Dark Forces.

Re: Dark Forces.

Extra sprawa

HD fan-made remake

https://www.denofgeek.com/uk/games/star-wars/64006/star-wars-dark-forces-gets-a-hd-fan-made-remake

Bierę. Kurde, Disney i przygłupy od gier nawet nie muszą robić nic nowego. Niech wydadzą tylko klasyki w nowej grafie i z gejmplejem dostosowanym do naszych czasów.

Re: HD fan-made remake

I tak udupią

Re: HD fan-made remake

Lord Bart napisał:
https://www.denofgeek.com/uk/games/star-wars/64006/star-wars-dark-forces-gets-a-hd-fan-made-remake
-----------------------

Bardzo fajne, ale wątpię, żeby to kiedykolwiek zostało ukończone. Tym bardziej, że zostało jeszcze BARDZO dużo do zrobienia, żeby to była GRA.
Postraszą twórcę pozwami o starwarsowe IP, sam autor dostanie pracę w jakimś studiu jako level designer i tak się skończy.

Niech wydadzą tylko klasyki w nowej grafie i z gejmplejem dostosowanym do naszych czasów.
-----------------------

Czyli krótko mówiąc, niech napiszą te gry od zera jeszcze raz. Na pewno ktoś już to rozważa. Całkiem możliwe, że nadchodzi era rimejków w grach, tylko pewnie jak to zwykle bywa, dostaniemy je "wzbogacone" o jakiś dodatkowy ficzer typu mikrotransakcje etc etc

Re: HD fan-made remake

Słowo daję - brałbym te rimejki jak zboże ! . Niech i władują te ficzery z monetyzacją - gdzie chcą, ale niech wypuszczą tą klasykę w nowej grafie !. Nawet nie chcę myśleć, jak łącza by się pogrzały przy takim Jedi-Knight`cie w multi ! - i nie tylko : https://giphy.com/gifs/img-F458eKi7tpSqQ/fullscreen

Re: HD fan-made remake

EA wysyła groźbę pozwu za 3, 2, 1…

Re: HD fan-made remake

Kolejny remake, który nawet nie wyjdzie/na demie się skończy i jedynie wygląda fajnie na skrinach, ale niektórym nawet to wystarcza do brandzlowania się xD ziew

Re: HD fan-made remake

Takie czasy. W tym zalewie świetnych gier, jakie oferuje nam spółka firm na D. i E., udany obrazek i orgazm gwarantowany.

Re: HD fan-made remake

Czy ja zaprzeczam ?

Loading..

Ustawienia


Ustaw kolejność w prawej i lewej sekcji.
Możesz przesuwać elementy również pomiędzy nimi.