Atak klonów

P&O 258: Jakiego oprogramowania używano do tworzenia animatyki w Epizodzie II?



Dziś pytanie techniczne dotyczące „Ataku klonów”. Odpowiada Dan Gregoire z ILM. Tak gwoli przypomnienia, animatyka to takie wstępne animowanie sceny, bez szczegółów jeszcze. Raczej to rozbudowana wersja scenopisu, na podstawie którego twórcy wiedzą jak dane ujęcie ma wyglądać. Swoją drogą ciekawe jak bardzo te wymienione programy rozwinęły się do dziś.



P: Jakiego oprogramowania używano do tworzenia animatyki w Epizodzie II?

O: Naszymi podstawowymi narzędziami są Alias Wavefront Maya, Adobe After Effects i Adobe Photoshop. Używamy jeszcze kilku innych, jak choćby Virtual Vertex Muster do renderingów, ale te trzy są naszymi głównymi narzędziami.



Tagi: Dan Gregoire (11) Epizod II: Atak klonów (794) Zapytaj Radę Jedi (Pytania i Odpowiedzi) (331)

Komentarze (9)

jak może cokolwiek kłuć w oczy skoro mowa o animatykach czyli bieda animacjach pomocniczych dla właściwych efektów specjalnych ;p

Maya rozwija się dynamicznie, jest praktycznie standardem w studiach filmowych. Jest lubiana, bo daje się bardzo fajnie integrować z plug-inami.

A tak strasznie dzisiaj kłują w oczy.

Niestety to pytanie pochodzi sprzed eonów więc od tamtego czasu wiele się zmieniło. No może poza Photoshopem ;)

Hejterzy i tak powiedzą, że CGI. Ale cóż, do niektórych nie docierają żądne argumenty.

Ciekawostka! Kamino jak i wiele innych planet z Prequeli było wykonane z wykorzystaniem makiet wspartych CGI. Ciekawostka 2! Prequele miały więcej praktycznych efektów niż OT.

Wreszcie jakieś ciekawe pytanie!

Zaawansowane technologie z Kamino nie pochodzą, to Kamino pochodzi od zaawansowanych technologii :P

Tego Photoshopa to widać

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować:

Login:
Hasło:

Archiwum wiadomości dla działu "Atak klonów"

Loading..

Ustawienia


Ustaw kolejność w prawej i lewej sekcji.
Możesz przesuwać elementy również pomiędzy nimi.